Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

/

Yncke was me voor.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

😕 Die zin van die update voor woehsdag is gewist...

 

Hopelijk laat de nieuwe site niet meer te lang op zich wachten, want ik heb geen FB-account en dus ook geen toegang tot de info en updates die ze daar plaatsen.

 

 

 

 

 

Je kunt natuurlijk altijd een account aanmaken.. :D 

Maar goed, vandaag aandacht voor de Little Nema film. 

 

En de aankondiging voor Meneer Vadim :
De voorstelling: "Meneer Vadim is een gepensioneerde legionair met artrose. Hij zit zonder geld en belandt van de ene dag op de andere op straat. Door een samenloop van omstandigheden gaat hij weer aan de slag en wordt hij huurmoordenaar in opdracht van een maffiabaas die popelt om de Côte d’Azur te veroveren. Achter zijn onschuldige voorkomen van een bedlegerige bejaarde blijkt hij een geducht wapen. Nu ja, zolang zijn artrose hem geen parten speelt..." 

Link naar reactie
5 uren geleden, cinco zei:

Hopelijk laat de nieuwe site niet meer te lang op zich wachten, want ik heb geen FB-account en dus ook geen toegang tot de info en updates die ze daar plaatsen.

 

 

 

 

 

 

3 uren geleden, $tripofiel zei:

2

Je kan de fb-pagina lezen zonder account hoor, gewoon even op 'nu niet' klikken wanneer je de vraag krijgt om in te loggen...

 

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Als men de oude gegevens stap voor stap zal opladen, is dat misschien een mooie gelegenheid om aan de hand van bijvoorbeeld interviews of recensies een aantal topstrips uit het verleden opnieuw in de verf te zetten. Soms blijven die onder de radar, zeker voor relatief jonge striplezers als ik.

Link naar reactie
Op 17/4/2021 om 21:16, lukoste zei:

Ik ben benieuwd. Die oude website was wel leuk en ik vond men weg er wel.

 

Na pakweg 20 jaar dezelfde site voelde die inderdaad blindelings vertrouwd aan, maar het was echt een anomalie geworden. Nauwelijks iets wordt vandaag teruggevonden in zoekmachines. Het zal hoedanook wennen worden. Maar ook dat gaat wennen 🙂 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

Als men de oude gegevens stap voor stap zal opladen, is dat misschien een mooie gelegenheid om aan de hand van bijvoorbeeld interviews of recensies een aantal topstrips uit het verleden opnieuw in de verf te zetten. Soms blijven die onder de radar, zeker voor relatief jonge striplezers als ik.

 

Dat is alleszins de bedoeling. De omzettingen gaan weer even in de kijker gezet worden. Ook de interviews gaan van PDF worden omgezet naar webpagina's. Hierdoor gaan die nu ook opgepikt  worden in google, etc. 

Het wordt wel een enorm werk... Alleen ik heb bv. al meer dan 750 recensies en 50 interviews geschreven... 

Nieuwe info krijgt wel absolute voorrang. En voor de rest kijk ik met evenveel spanning uit naar de 26ste. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik vind de nieuwe site wel geslaagd. De homepage vind ik nog vrij rommelig als overzicht, maar er staan een hoop leuke features op de site om op verder te bouwen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Op Firefox ziet het er alleszins al goed uit, alles lijkt te werken. Qua overzicht is het even wennen, maar vergeleken met de oude site zijn er dan ook enorme sprongen vooruit gemaakt, denk ik zo. Het menu aan de linkerkant viel me eerst niet op, ik had het icoontje links bovenaan verwacht. Mogelijks heb ik één van de dagen nog wel een vraag/tip/opmerking, ik ga eerst eens grasduinen en het geheel wat gewoon worden.

Link naar reactie

SSZ.thumb.jpg.d6b7b36cce71640681aa3a87b86aabbd.jpg

 

Zo.  Een (kleine) week later.

 

Persoonlijk ervaar ik de site nu als minder overzichtelijk.  Op de smartphone oogt het beter dan op de desktop, dat wel.  In het algemeen eerder onrustig.

Daarnaast vind ik het een nadeel dat je (bv bij Stripnieuws) op elk onderwerp afzonderlijk moet klikken om het artikel te lezen.  Vroeger kon je de lading nieuws aan één stuk door lezen.  Nu moet je steeds terug en het volgende artikel aanklikken.  Nogal omslachtig.  Of zie ik iets over het hoofd?  Ook bij "Te Verschijnen" is de mogelijkheid om alles in één scroll te bekijken verdwenen.  Alles staat dan ook nog eens door elkaar.  (oplopend/aflopend)  Je ziet nu slechts een paar albums per pagina en moet je daar ook nog eens doorheen.  En ja, je kan de zoekfunctie gaan gebruiken, maar dat vind ik eveneens eerder omslachtig.  Waar je vroeger ook meteen de datum zag, moet je ook hier op elk album afzonderlijk gaan klikken.  Ook de integrales-sectie is zo opgebouwd.  Weinig overzichtelijk.  Geen fan van dat opzet.

 

Het voelt alsof de vereenvoudiging er eigenlijk voor zorgt dat ik als bezoeker net veel meer moet doen, langer ook, om dezelfde info snel te krijgen.

 

Op sociale media zag ik iemand met gelijkaardige bedenkingen meteen de grond in geboord worden.  Dit is echter geen gevalletje "haters gonna hate" voor de duidelijkheid.  Het is goed dat m'n vooruit wil met de site en veranderingen doorvoert.  Voor de mensen achter de schermen is dit technisch gezien ongetwijfeld een immense verbetering.  Als bezoeker vind ik het wat minder geworden.  De nodige update had de werking van de verouderde site hier en daar wat meer mogen behouden, imo.

 

Een pluspunt vind ik het feit dat er nu zo goed als enkel afbeeldingen met hogere resolutie dan voorheen te vinden zijn.  Dat kan ik alleen maar toejuichen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 minuten geleden, esteban² zei:

SSZ.thumb.jpg.d6b7b36cce71640681aa3a87b86aabbd.jpg

 

Persoonlijk ervaar ik de site nu als minder overzichtelijk.  Op de smartphone oogt het beter dan op de desktop, dat wel.  In het algemeen eerder onrustig.

Daarnaast vind ik het een nadeel dat je (bv bij Stripnieuws) op elk onderwerp afzonderlijk moet klikken om het artikel te lezen.  Vroeger kon je de lading nieuws aan één stuk door lezen.  Nu moet je steeds terug en het volgende artikel aanklikken.  Nogal omslachtig.  Of zie ik iets over het hoofd?  Ook bij "Te Verschijnen" is de mogelijkheid om alles in één scroll te bekijken verdwenen.  Alles staat dan ook nog eens door elkaar.  (oplopend/aflopend)  Je ziet nu slechts een paar albums per pagina.  En ja, je kan de zoekfunctie gaan gebruiken, maar dat vind ik eveneens erg omslachtig.  Waar je vroeger ook meteen de datum zag, moet je ook hier op elk album afzonderlijk gaan klikken.  Ook de integrales-sectie is zo opgebouwd.  Weinig overzichtelijk.  Geen fan van dat opzet.

 

Het voelt alsof de vereenvoudiging er eigenlijk voor zorgt dat ik als bezoeker net veel meer moet doen, langer ook, om dezelfde info snel te krijgen.

 

Op sociale media zag ik iemand met gelijkaardige bedenkingen meteen de grond in geboord worden.  Dit is echter geen gevalletje "haters gonna hate" voor de duidelijkheid.  Het is goed dat m'n vooruit wil met de site en veranderingen doorvoert.  Voor de mensen achter de schermen is dit technisch gezien ongetwijfeld een immense verbetering.  Als bezoeker vind ik het wat minder geworden.  De nodige update had de werking van de verouderde site hier en daar wat meer mogen behouden, imo.

 

Een pluspunt vind ik het feit dat er nu zo goed als enkel afbeeldingen met hogere resolutie dan voorheen te vinden zijn.  Dat kan ik alleen maar toejuichen.

Helemaal mee eens.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...