Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

Het grote verschil is dat er deze keer een deftig Content Management Systeem achter zit. Artikelen zij. Geen pdf’jes meer , maar gestructureerde data. Dat schept tal van mogelijkheden.

het is een sprong van de Nillies naar de jaren 20. Prachtig toch?

 

laat ze nu maar rustig verder werken aan de migratie van de content. Nice-to-haveskomen later vast wel.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

SSZ.thumb.jpg.d6b7b36cce71640681aa3a87b86aabbd.jpg

 

Zo.  Een (kleine) week later.

 

Persoonlijk ervaar ik de site nu als minder overzichtelijk.  Op de smartphone oogt het beter dan op de desktop, dat wel.  In het algemeen eerder onrustig.

Daarnaast vind ik het een nadeel dat je (bv bij Stripnieuws) op elk onderwerp afzonderlijk moet klikken om het artikel te lezen.  Vroeger kon je de lading nieuws aan één stuk door lezen.  Nu moet je steeds terug en het volgende artikel aanklikken.  Nogal omslachtig.  Of zie ik iets over het hoofd?  Ook bij "Te Verschijnen" is de mogelijkheid om alles in één scroll te bekijken verdwenen.  Alles staat dan ook nog eens door elkaar.  (oplopend/aflopend)  Je ziet nu slechts een paar albums per pagina en moet je daar ook nog eens doorheen.  En ja, je kan de zoekfunctie gaan gebruiken, maar dat vind ik eveneens eerder omslachtig.  Waar je vroeger ook meteen de datum zag, moet je ook hier op elk album afzonderlijk gaan klikken.  Ook de integrales-sectie is zo opgebouwd.  Weinig overzichtelijk.  Geen fan van dat opzet.

 

Het voelt alsof de vereenvoudiging er eigenlijk voor zorgt dat ik als bezoeker net veel meer moet doen, langer ook, om dezelfde info snel te krijgen.

 

Op sociale media zag ik iemand met gelijkaardige bedenkingen meteen de grond in geboord worden.  Dit is echter geen gevalletje "haters gonna hate" voor de duidelijkheid.  Het is goed dat m'n vooruit wil met de site en veranderingen doorvoert.  Voor de mensen achter de schermen is dit technisch gezien ongetwijfeld een immense verbetering.  Als bezoeker vind ik het wat minder geworden.  De nodige update had de werking van de verouderde site hier en daar wat meer mogen behouden, imo.

 

Een pluspunt vind ik het feit dat er nu zo goed als enkel afbeeldingen met hogere resolutie dan voorheen te vinden zijn.  Dat kan ik alleen maar toejuichen.

Ik ben op zich wel meer fan van de huidige structuur van de site en opbouw van het stripnieuws.

 

Het enige dat ik wel deel is de "te verschijnen" rubriek. Jammer dat je niet gewoon op 1 bladzijde alle releases per uitgeverij + data kunt zien. Momenteel vind ik het daar wat omslachtiger.

 

Maar over het algemeen zeer tevreden van de update en ik denk zij nog meer (vanwege het gebruiksgemak) ;) 

Link naar reactie

Ik heb net ontdekt dat er een foutje zit in de zoekfunctie. 
 

Als je kiest voor ‘toon volledige lijst’ om bv in de rubriek te verschijnen op uitgeverij te zoeken, kom ik het volgende tegen:

 

1. De volledige lijst v uitgeverijen is niet beschikbaar 

2. Het is niet mogelijk om via de knop ‘toevoegen aan filter’ een uitgeverij te selecteren. 
 

Ik heb de indruk dat het zich algemeen voordoet want ook andere filters in andere rubrieken hebben dit filterprobleem. Ik gebruik een smartphone met IOS 14

 

Als ik de filter ‘toon volledige lijst’ niet gebruik en de naam van een uitgeverij manueel ingeef in het zoekveld, werkt het wel. 
 

 

4D2C0EB7-0D51-4615-A374-A90EF9BA4B73.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
23 hours ago, Iron giant said:

Ik ook. Echter de feed wordt niet ververst, dus heb je er (nog) niet zoveel aan 🥺

Inderdaad. En de permalinks voor de brochures pointen niet naar de brochures.

Ah, 't zullen wel kinderziektes zijn. Bij een moderne site zou een goede feed peanuts moeten zijn. :)

Link naar reactie
7 minuten geleden, lukoste zei:

Esteban somt feiten op en heeft helemaal gelijk. Niets met haten te maken. Feedback is the breakfast of champions.

Helaas wordt je hier meteen beticht van haten als je ook maar enigszins kritisch bent. En of je gelijk hebt of niet maakt dan niet uit.

Link naar reactie

Bon, genoeg jullie uitgelachen.

 

De “haters gonna hate” reactie op facebook was op mijn reply op een beetje lichte schenenschopperij met een knipoog. (Ik postte de “oh you redecorated, I don’t like it.” running gag uit Doctor Who)

 

Die miniconversatie werd hier dan minuscuul uit mekaar gehaald en vakkundig herwerkt in een rondje baggeren. Waarop ik het niet kon laten om zelf te reageren met “haters gonna hate”.... waarop de criticasters zichzelf aangevallen voelen in hun trots, wijsheid en het groot gelijk.

 

Dus ja...

image.thumb.gif.4b56695189b5430dd2ef1d3d8fd90f3a.gif

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Tom MDP zei:

Bon, genoeg jullie uitgelachen.

 

De “haters gonna hate” reactie op facebook was op mijn reply op een beetje lichte schenenschopperij met een knipoog. (Ik postte de “oh you redecorated, I don’t like it.” running gag uit Doctor Who)

 

Die miniconversatie werd hier dan minuscuul uit mekaar gehaald en vakkundig herwerkt in een rondje baggeren. Waarop ik het niet kon laten om zelf te reageren met “haters gonna hate”.... waarop de criticasters zichzelf aangevallen voelen in hun trots, wijsheid en het groot gelijk.

 

Dus ja...

image.thumb.gif.4b56695189b5430dd2ef1d3d8fd90f3a.gif

 

Ik snap er niets van! Hou het maar lekker bij tekeningen maken.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tom MDP zei:

Bon, genoeg jullie uitgelachen.

 

De “haters gonna hate” reactie op facebook was op mijn reply op een beetje lichte schenenschopperij met een knipoog. (Ik postte de “oh you redecorated, I don’t like it.” running gag uit Doctor Who)

 

Die miniconversatie werd hier dan minuscuul uit mekaar gehaald en vakkundig herwerkt in een rondje baggeren. Waarop ik het niet kon laten om zelf te reageren met “haters gonna hate”.... waarop de criticasters zichzelf aangevallen voelen in hun trots, wijsheid en het groot gelijk.

 

Dus ja...

image.thumb.gif.4b56695189b5430dd2ef1d3d8fd90f3a.gif

 


Hey Tom,

 

Ik moet je teleurstellen.  Niets van wat ik zei slaat op wat jij elders geschreven zou hebben.  Waar ik naar verwees:  Er is op sociale media een discussie ontstaan bij een reactie van een man of vrouw of x (kon ik niet uit de nickname opmaken) die heel beleefd enkele punten had aangehaald die misschien voor verbetering vatbaar waren bij de nieuwe SSZ site.  Bij Stripknip.  Nuja, "discussie".  Er werd onmiddellijk onnodig met stront gegooid in diens richting, het was niet al te proper.  Nog geen half uur later heeft hij of zij of hen die post weggehaald, waardoor ook alle reacties verwijderd waren.  Niet gezien?  Staat dus volledig los van datgene dat je hier aanhaalt.  En ook de "haters gonna hate" in mijn post was mijn eigen beschrijving om de modieuze afwimpel-methode te omschrijven.  Dat had eveneens helemaal niets te maken met iets wat uit jouw brein voortgevloeid was. ;)

Jouw reactie gezien op Facebook trouwens, ik vond die oprecht grappig, want ken je al een beetje.  En ook in deze thread zag ik er de humor van in.  :)  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor wat het waard is. Even wat lekken uit de redactie. Er wordt keihard gewerkt door David en de websitebouwers om de kinderziekten uit te halen. Voor nieuwe features zoals verbeterde zoekfuncties en het verderklikken tussen nieuwsitems ipv naar boven te klikken en de volgende te nemen, zijn nieuwe offertes lopende. En dan zien hoever het budget reikt...

 

... maar nu al is duidelijk dat de nieuwe aanpak van de site in de smaak valt. En voor de rest is het wennen.  

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Jokers gonna joke... :)

 

Ik heb helaas nog niet echt tijd gehad om eens flink door de site te scrollen. De opmerking van @esteban² ivm het klikken in stripnieuws en te verschijnen deel ik alvast, maar verder was me nog niet echt iets storends opgevallen. Wat wel opvalt is het feit dat we inderdaad dertig jaar in de toekomst zijn gesprongen. De algemene indruk blijft zeer positief, mogelijk is er hier en daar wat gewenning nodig. Het contrast met de oude site is dan ook niet klein, zoals @Ambreville terecht opmerkt.

Link naar reactie
Op 2/5/2021 om 02:06, kbellon zei:

Het enige dat ik wel deel is de "te verschijnen" rubriek. Jammer dat je niet gewoon op 1 bladzijde alle releases per uitgeverij + data kunt zien. Momenteel vind ik het daar wat omslachtiger.

 

Wat voor mij werkt (op computer in Chrome) is links de Uitgeverij filteren en zo zie je dan wel de geplande releases van 1 uitgeverij. Ik merk dan wel dat ik (wat tot vervelens toe) de strips 1 voor 1 openklik om de geplande release datum te zien.

 

Een indicatie van de datum (of misschien alleen de maand) kan inderdaad al handig zijn in het huidige overzicht, of eventueel zoals je bij webshops wel eens hebt is het nu eerder de "gallerij" view en kan de mogelijkheid om te schakelen naar een "list" view waar je meer tabelmatig informatie hebt (en kan sorteren) een verbetering zijn.

Link naar reactie

Zowat alle punten die ik genoemd heb, zullen aangepakt worden in de toekomst.  Zo blijkt uit een nieuwsbericht van SSZ.  Dat vind ik zeer positief.  De nieuwe site heeft veel potentieel.  Waar ik nu vooral fan van ben, is het feit dat er zoveel covers en pagina's te vinden zijn in mooie resolutie. 👍

 

Edit (12-/5) :  En er zijn al een paar wijzigingen qua overzicht doorgevoerd.  En ze hebben de tips her en der goed gelezen, merk ik.  Keep up the good work.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
15 minuten geleden, Peter Motte zei:

In de Standaard-boekhandel kmt tegenwoordig bijna niks meer binnen. Wel nog Standaard/BM, en Dark Dragon, maar er zijn veel uitgevers die lijken te ontbreken.

 

Welke?

Van Uitgeverij L heb ik bijvoorbeeld nooit iets zien liggen in de Standaard Boekhandels waar ik doorheen de jaren kwam. NIche-uitgeverijen ook niet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
37 minuten geleden, kurisu74 zei:

Ik krijg eerlijk gezegd kop noch staart aan het systeem achter de "Te verschijnen" filters. Dat was waar ik de website voornamelijk voor gebruikte.

 

Heeft er iemand een degelijk alternatief, liefs waar je per uitgeverij kan sorteren?

Als je op de SSZ bij 'Te verschijnen' de uitgeverij kiest waarvan je de strips wil zien die gaan verschijnen, krijg je een overzicht van alleen de strips van die uitgeverij

Link naar reactie
9 uren geleden, bammar zei:

Als je op de SSZ bij 'Te verschijnen' de uitgeverij kiest waarvan je de strips wil zien die gaan verschijnen, krijg je een overzicht van alleen de strips van die uitgeverij

 

Dat begrijp ik, en voor bv Standaard Uitgeverij werkt dat ook...maar staat er dan niks op het programma voor Dargaud, Dupuis, Casterman, ...? 

 

Het blijft hoe dan ook vrij omslachtig.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

en dan onwards en voorwaarts met echt nieuws :)

https://www.stripspeciaalzaak.be/

 

dus

 

ik vond dit VASPER-nieuwtje wel gaaf.
https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/jeremy-petiqueux-creeert-strip-en-gamewereld-vesper

image.thumb.png.cd71bc58beef079d37084d39a789ca52.png

 

De combi strip en game is wel interessant. Ben wel blij dat ik de strip solo kan lezen, want ik game nooit.
Nu nog ergens gaan googlen waar Vesper nu eigenlijk over gaat. Visueel gezien, ziet het er gaaf uit

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Francis Bergèse (Buck Danny, etc.) is vandaag 80 jaar geworden. Tijd voor een artikel?

Op zijn 48ste verjaardag, 12 juli 1989, moest Bergèse de begrafenis bijwonen van zijn scenarist J.-M. Charlier.

 

*****************************

 

Deze cover-art ontbreekt bij artikel over Yves Swolfs:

 

lonesome-3-cover.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Die nieuwe functie om door te klikken naar het volgende/vorige nieuwsbericht is wel tof, maar soms kom ik plots op een pagina in de rubriek integralen terecht ipv een nieuwsbericht. Heeft er iemand dit ook al gehad? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 6/9/2021 om 01:02, mojo zei:

Die nieuwe functie om door te klikken naar het volgende/vorige nieuwsbericht is wel tof, maar soms kom ik plots op een pagina in de rubriek integralen terecht ipv een nieuwsbericht. Heeft er iemand dit ook al gehad? 

Ik ben gisteren de 20 recentste nieuwsberichten op deze manier doorgegaan en had dit niet voor nee.

Link naar reactie
14 uren geleden, kbellon zei:

Ik ben gisteren de 20 recentste nieuwsberichten op deze manier doorgegaan en had dit niet voor nee.

 

Ik ben er ondertussen ook nog eens doorgegaan en heb het issue niet meer. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 months later...

Vroeger was er zo een platte tekstlijst van alle nieuwe uitgave van 't afgelopen jaar, die ik gemakkelijk kon copy pasten, en deleten wat ik niet gelezen had. De nieuwe layout is niet zo handig voor die aanpak. Weet er iemand een saai overzichtlijstje van 't afgelopen jaar staan waarmee ik aan de slag kan voor de opstelling van mijn toplijstje?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...