Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
esteban²

Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

Op 13/9/2019 om 14:43, Peter Motte zei:

Ik had me er ook op miskeken. Je ziet eerst die armen van Tucson en Danny, en de fout valt pas op als je

naar de linkerbeen van Tucson en het rechterbeen van Danny kijkt, en blijkbaar verkijkt iedereen er zich op.

En die Lady X op haar schouder vind ik ook een Sardonis-effect hebben.

Het is het nou kwade trouw of ziet Formosa echt niet dat zijn compositie een puinhoop is?!

Mee eens wat betreft Lady-X. Zie ook een eerdere post van mij. Formosa heeft zich blijkbaar amper in dit personage verdiept.

Vernam namelijk dat hij op Facebook liet blijken, niet te weten wie met Jane Hamilton bedoeld werd... Deze dame wilde in de

anonimiteit blijven en gebruikte een schuilnaam ("Lady-X") en droeg aanvankelijk zelfs een masker (bron: album nr. 16 + 17).

Dat ze in deel 56 een luchtmaatschappij runt met "X-Airlines" op de vliegtuigromp is, evenals die schouder-patch met tekst

Lady-X , ook een inconsistentie. Bizar allemaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doodzonde. Na twee vertaalde delen gaat Dargaud niet verder met de westernreeks Stern in het Nederlands. Deel 3 verscheen in januari 2019 in het Frans. Hoewel de western een populair genre is bij stripliefhebbers waren er blijkbaar onvoldoende liefhebbers voor Stern. De (ondergewaardeerde) reeks over een doodgraver kwam niet lang na het eerste deel van Undertaker uit terwijl het zeker geen kopie is. De gebroeders Julie en Frédéric Maffré waren er trouwens al langer mee bezig voor er sprake was van Undertaker.

De een zijn dood is de ander zijn brood. Dat geldt ook voor in vertaling stopgezette stripreeksen. Stern kan misschien nog opgepikt worden door een andere vertaaluitgeverij die zich tevreden kan stellen met lagere oplages.

70421925_740837969720191_3447948154081640448_n.thumb.jpg.efb9b4c2f1cba54903c8129ba7b7234e.jpg

Het is jammer, maar was haast te verwachten. Zo'n beetje de enige Western waarbij de karakters niet om de drie panels als een stel idioten om zich heen beginnen te schieten. Als je er niet uitziet als de rest moet je dubbel zo hard ploeteren om gewaardeerd te worden. Ook in dit genre wil men schijnbaar liever meer van hetzelfde...

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Doodzonde. Na twee vertaalde delen gaat Dargaud niet verder met de westernreeks Stern in het Nederlands. Deel 3 verscheen in januari 2019 in het Frans. Hoewel de western een populair genre is bij stripliefhebbers waren er blijkbaar onvoldoende liefhebbers voor Stern. De (ondergewaardeerde) reeks over een doodgraver kwam niet lang na het eerste deel van Undertaker uit terwijl het zeker geen kopie is. De gebroeders Julie en Frédéric Maffré waren er trouwens al langer mee bezig voor er sprake was van Undertaker.

De een zijn dood is de ander zijn brood. Dat geldt ook voor in vertaling stopgezette stripreeksen. Stern kan misschien nog opgepikt worden door een andere vertaaluitgeverij die zich tevreden kan stellen met lagere oplages.

70421925_740837969720191_3447948154081640448_n.thumb.jpg.efb9b4c2f1cba54903c8129ba7b7234e.jpg

Het is jammer, maar was haast te verwachten. Zo'n beetje de enige Western waarbij de karakters niet om de drie panels als een stel idioten om zich heen beginnen te schieten. Als je er niet uitziet als de rest moet je dubbel zo hard ploeteren om gewaardeerd te worden. Ook in dit genre wil men schijnbaar liever meer van hetzelfde...

Next.....🙄🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het eerste deel was uitstekend, maar dat tweede deel leek toch nergens naar?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het tweede deel was gewoon geweldig. Er zitten heel wat slapstick elementen in die serie. Je moet het ook zo lezen en geen nieuwe Blueberry verwachten. In het derde deel gaat het over een oude gunslinger die in het stadje vertoeft en een posse die half het stadje sloopt om hem te kunnen raken. Er sterft overigens een hoofdpersonnage. Prachtstrip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik koop normaal gezien geen Franse albums maar hier maak ik een uitzondering voor 

denk ik 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 16/9/2019 om 21:31, Neat Stuff zei:

Ik denk dat als een vertaaluitgever deze strip in HC gaat uitgeven dat de oplages te laag zullen zijn, omdat eerdere delen in SC zijn uitgegegeven. En alleen in SC kan nooit lonend zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vol ergenis de update van vandaag weer gelezen. Arboris komt gewoon weer met nieuwe series en geeft wederom geen teken van leven op een aantal oudere series die echt een fatsoenlijk einde verdienen (o.a. Land van Langvergeten).

Wat een waardeloze uitgeverij is dit toch. Het had hun toch gesierd als er af en toe nog eens een deeltje van deze oudere reeksen zou verschijnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, De Hollander zei:

Vol ergenis de update van vandaag weer gelezen. Arboris komt gewoon weer met nieuwe series en geeft wederom geen teken van leven op een aantal oudere series die echt een fatsoenlijk einde verdienen (o.a. Land van Langvergeten).

Wat een waardeloze uitgeverij is dit toch. Het had hun toch gesierd als er af en toe nog eens een deeltje van deze oudere reeksen zou verschijnen?

100% akkoord. Nieuwe delen van Garulfo, In het land van Horus, Sabels en Galjoenen, Land van Langvergeten, Konvooi... Waar blijft al dit moois? Heb een paar weken geleden op Facebook bij nieuwe aankondigingen deze vraag gesteld. Reactie van Arboris: 'Die komen eraan'. Maar geen termijn erbij... Pffff... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Veto zei:

100% akkoord. Nieuwe delen van Garulfo, In het land van Horus, Sabels en Galjoenen, Land van Langvergeten, Konvooi... Waar blijft al dit moois? Heb een paar weken geleden op Facebook bij nieuwe aankondigingen deze vraag gesteld. Reactie van Arboris: 'Die komen eraan'. Maar geen termijn erbij... Pffff... 

Sabels en galjoenen en Konvooi heb ik verkocht op de rommelmarkt. Ge kunt het niet blijven eindeloos rekken bij sommige reeksen. Ergens blij dat ze weg zijn. Moet ik me ook niet meer opwinden of ze ooit nog worden uitgegeven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sabels en Galjoenen heb ik afgerond in de TT's van Bruno Graff. Leuk en bloedmooi. 

Konvooi blijft doodzonde dat die serie bij zo'n pruluitgever terecht gekomen is.  Daar volg ik wel de uitgaves terwijl ze verschijnen. Deel 19 is al van 2016, dat lijkt naar zijn einde te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Morgen op mijn gemak eens lezen.  Jouw interviews zijn altijd goed.  En deze uitspatting van Loisel interesseert mij enorm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, esteban² zei:

Morgen op mijn gemak eens lezen.  Jouw interviews zijn altijd goed.  En deze uitspatting van Loisel interesseert mij enorm.

Niet van Loisel, maar van Tripp.

Deel dit bericht

Link naar bericht

I know, het was een slip of the tongue.  Of vinger. :) 

Iets anders: Op ongelooflijk veel sites staat het album als "Extases" getiteld.  (Zo is het in het Frans)  Ik heb online zowel een afbeelding met "Extases" als een afbeelding met "Extase!" op de cover gevonden, beide met NL ondertitel.  Welke is het nu geworden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/9/2019 om 18:49, De Hollander zei:

Voortijdig gestopt misschien vanwege tegenvallende verkoop? De Duitsers wachten in deze al een paar jaar op deel 4 van Angel Wings. Nu 6e deel  eind oktober verwacht wordt blijkt de Duitse uitgever voortijdig (na 3 delen) het voor gezien te houden, ondanks dat in veel andere landen deze serie wel aanslaat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Hardcover zei:

Voortijdig gestopt misschien vanwege tegenvallende verkoop? 

Ja maar Arboris blijft wel elke keer zeggen dat het er aan komt. Daardoor blijf je toch elke keer hopen. Helaas blijft het enkel bij woorden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, De Hollander zei:

Ja maar Arboris blijft wel elke keer zeggen dat het er aan komt. Daardoor blijf je toch elke keer hopen. Helaas blijft het enkel bij woorden. 

Standaard antwoord bij Arboris. Ik heb bijna geen serie meer van hun in mijn lijst. Hooguit de verdwaalde Durango.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/9/2019 om 21:03, De Hollander zei:

Echt niet te vatten. En maar nieuwe series uitgeven. Van Garulfo, om er één van de vele te noemen, is het laatste deel 17 jaar geleden in het Frans verschenen. Arboris heeft het voorlaatste deel 5 jaar geleden vertaald. Je moet toch suïcidaal zijn om daar nog iets nieuws van te willen volgen!

Ik vind van mezelf niet dat ik een miereneuker ben, maar als het over Arboris gaat draag ik graag mijn bescheiden steentje bij aan het bekritiseren van dit schandalig uitgavenbeleid...

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Nu zaterdag presenteren we iets."  Met een blauw vak als illustratie ... (sociale media SSZ)

Zou het dan eindelijk zo ver zijn?  Die nieuwe site?

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, esteban² zei:

"Nu zaterdag presenteren we iets."  Met een blauw vak als illustratie ... (sociale media SSZ)

Zou het dan eindelijk zo ver zijn?  Die nieuwe site?

Ik heb een PB bestuurd naar Kontiki, maar hij wil maar niet antwoorden.   :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik heb een PB bestuurd naar Kontiki, maar hij wil maar niet antwoorden.   :ph34r:

Hij zal zeker niet antwoorden want de verrassing is voor zaterdag op hun site

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...