Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

27 minuten geleden, Simon zei:

Eerst wordt er een heleboel commentaar gegeven dat de Facebookpagina te laat is aangemaakt, nu dat hij er is bekijk jullie hem zelfs niet? Rare jongens, die forummers!

Ik heb geen enkele keer commentaar op de facebook pagina gegeven. Alleen op het logo dat ik niet mooi vind en dat pijn aan mijn ogen doet.

Link naar reactie
28 minutes ago, Simon said:

Eerst wordt er een heleboel commentaar gegeven dat de Facebookpagina te laat is aangemaakt, nu dat hij er is bekijk jullie hem zelfs niet? Rare jongens, die forummers!

Als je op facebook zit, is 't alleen maar handig. Als je niet op facebook zit en je je browser een beetje met oog op privacy geconfigureerd hebt, is 't quasi hopeloos om aan die info te geraken.

Dè forummer bestaat niet, he. ;)

Link naar reactie
7 minuten geleden, Yncke zei:

Als je op facebook zit, is 't alleen maar handig. Als je niet op facebook zit en je je browser een beetje met oog op privacy geconfigureerd hebt, is 't quasi hopeloos om aan die info te geraken.

Dè forummer bestaat niet, he. ;)

Ik krijg een paniekaanval als ik toevallig op een facebook link klik. ;)

 

Weer eens cookies verwijderen :(

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Dit is een ode aan Matt Schifferstein van Sherpa.

 

Dan staattie voor die kast, die stalen stripkast, en dan

weettie dattie een strippie gaat lezen. Dat weettie

omdattie dat altijd doet, en alsie het niet doet, dan

vergeettie wat.

Wattie dan gaat lezen, dat weettie niet, maar een

strippie gaattie lezen.

Dan staattie voor die kast, die stalen stripkast, en
Kijktie naar boven naar links, naar rechts en weer
Naar beneden.
Dan zettie die bril met een vederlichte beweging verder
Op de neus, om nog beter te kunnen zien welk strippie tie
Gaat lezen.

Hij is net uit zijn bed, maar het is al laat.
Hij moet zijn eerste strippie nog lezen.
De dag is wel begonnen, maar zonder strippie
Dattie veel strippies heeft, dat zeggen ze, maar van strippies
Hebbie nooit genoeg, en van Andreas strippies al helemaal niet.
Je begint met niks, zo word je geboren, en jaren later heb

Je wat, maar of je echt wat heb, dus meer dan een beetje,
Dat weettie niet.
Hij heeft strippies,, maar hij heeft niet alle strippies.
Hij heeft strippies dietie kan lezen, maar er zijn meer
strippies dietie niet kan lezen.
Ergens op aarde, en ook wel in het heelal, liggen veel

Meer strippies dietie niet heeft.
En die zoektie, alsie ze kan vinden, die verzameltie, alsie
Ze heeft gevonden.
Dan staattie voor zijn stripkast, die stalen stripkast, en dan
Zettie die strip daar waarrie hoort. Dan zettie die strip
Op zijn plek, alsie een plekkie heeft.

Die strippies, die zijn van hem, en die blijven daar,
Omdattie daar horen.
Behalve als hij een strippie gaat lezen, want dan paktie
Een strippie uit zijn kast, zijn stalen stripkast, en
leest 'm lekker weg.

 

Alsie klaar is, gaattie terug, dat strippie.
Dan kijktie naar links, naar rechts, naar boven en
Naar beneden en gaat ie weer terug in de kast,
Zijn stalen stripkast.
Dan heeftie een strippie gelezen, omdattie altijd een
strippie leest.

 

Met dank aan Jules Deelder en met het grootste respect voor Matt die de

hongerende stripleeuwen blijft voederen met kwaliteit en durf.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
13 minuten geleden, sanderg zei:

@eriktexIs al bekend wanneer het nieuwe deel van Charly's war uitkomt?

Jazeker, dat had ik ergens in een ander topic geschreven. Ik krijg ze morgen van de drukker en dus gaan ze mee naar Breda! Normaal gezien aankomende week in de NL stripwinkels en de week na Breda ook in Vlaanderen.

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Volgend jaar 60 jaar Tanguy & Laverdure ("T & L").

Volgens dit recente interview met Francis Bergèse komt er een jublieumalbum (oneshot) uit: https://www.ligneclaire.info/francis-bergese-2018-76927.html

J.-M. Charlier had Bergèse al eens gevraagd, of hij naast Buck Danny ook T & L wilde tekenen. Maar Bergèse hield het bij Buck Danny (heeft wel enkele T & L covers getekend), dus er is een link.

Uit dit interview is het mij -nog- niet duidelijk of Bergèse het scènario schrijft of de oneshot tekend.

 

***************************************************************

 

Editions Champaka te Brussel maakt nu deel uit van Dupuis/groep Media Participations. 

Meer info: https://www.ligneclaire.info/champaka-dupuis-77076.html

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik ben benieuwd naar het Blueberry artikel, maar de linken op de stripspeciaalzaak lijken nog te verwijzen naar de vorige update. Via de mail krijg ik een error. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
58 minutes ago, Aerogi said:

Leuk interview met Van Hamme. ivm Vance heeft hij het over het feit dat hij graag regenscènes tekende en dat hij hem goed in het oog moest houden. Als Van Hamme schreef 'op een heldere dag' als tekst, kreeg hij een scène in de regen terug... :D

Zeer leuk interview inderdaad. Ik vraag me trouwens af welke verhalen Van Hamme zelf als zijn beste beschouwt. Ik meen eens gelezen te hebben dat daar ieg Alinoe bijhoorde..

Link naar reactie
2 uren geleden, Aerogi zei:

Leuk interview met Van Hamme. ivm Vance heeft hij het over het feit dat hij graag regenscènes tekende en dat hij hem goed in het oog moest houden. Als Van Hamme schreef 'op een heldere dag' als tekst, kreeg hij een scène in de regen terug... :D

 

Als scenarist zou ik daar toch behoorlijk de pest in hebben moest mijn tekenaar zoiets flikken. Dat doe je toch niet zonder voorafgaand erover te praten?

Ik heb ook al dingen veranderd in de scenario's die ik moest tekenen, en de scenaristen waren altijd wel te vinden voor de veranderingen die ik wilde doen, maar het getuigt van weinig respect van je partner als je dit zomaar éénzijdig doet.

 

In het interview komt Van Hamme ook over als iemand die veel liet begaan, als ie zijn royalties maar kreeg. Helemaal anders als een Jacques Martin die dan weer een tiran was voor zijn tekenaars.

Link naar reactie
21 minuten geleden, marioboon zei:

 

Als scenarist zou ik daar toch behoorlijk de pest in hebben moest mijn tekenaar zoiets flikken. Dat doe je toch niet zonder voorafgaand erover te praten?

Ik heb ook al dingen veranderd in de scenario's die ik moest tekenen, en de scenaristen waren altijd wel te vinden voor de veranderingen die ik wilde doen, maar het getuigt van weinig respect van je partner als je dit zomaar éénzijdig doet.

 

In het interview komt Van Hamme ook over als iemand die veel liet begaan, als ie zijn royalties maar kreeg. Helemaal anders als een Jacques Martin die dan weer een tiran was voor zijn tekenaars.

ja, dat blijkt ook wel uit het feit dat hij het precies niet jammer vond dat Largo Winch niet aansloeg. Hij had toch zijn royalties binnen :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...