Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

Buck Danny is even kleurloos als Jan Kordaat en die albums verschijnen ook nog. Buck heeft natuurlijk wel zijn vliegtuigen mee. 

 

Er zijn enkele Kordaat albums die ik ook vandaag nog graag lees, maar toegegeven, dat zijn eerder uitzonderingen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Die Tuckson (of zoiets) , het vriendje van Buck Danny is zeker niet kleurloos.

 

Klopt, Jan Kordaat heeft ook zo’n kleine rosse als side kick, ben even zijn naam vergeten. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
14 uren geleden, linthout zei:

het vriendje van Buck Danny is zeker niet kleurloos.

 

Neen, die was ros. ;)

De grappig bedoelde sidekick maar zo grappig vond ik die niet. Hij was echter wel de enige met enige vorm van karakter in de serie. De andere hoofdfiguren waren bordkarton.

Link naar reactie
4 uren geleden, lukoste zei:

De Orde 3 uitgesteld. Ik vond delen 1 en 2 thans bijzonder sterk.

 

3 uren geleden, Kool Thing zei:

Ik geraakte er echt niet door deel 1. Halfweg deel 1 opgegeven

Omwille van bovenstaande reviews van lezers, nog niet aan deze serie begonnen. Nu eerst maar afwachten of uitstel geen afstel wordt. Het ziet er wel goed uit.

Link naar reactie
Op 21/6/2019 om 19:01, mojo zei:

Buck Danny is even kleurloos als Jan Kordaat en die albums verschijnen ook nog.

En terecht. De kordate Buck Danny is gaandeweg niet meer zo kleurloos... inmiddels zelfs populair bij Russische jongedames...

2d1tttf.jpg

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Als je nu echt zou willen, kan je dat ook perfect met Jan Kordaat doen.  

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 25/6/2019 om 20:56, mojo zei:

Als je nu echt zou willen, kan je dat ook perfect met Jan Kordaat doen.  

Natuurlijk.

 

En de "kritiek"dat Jan Kordaat een leeg karakter heeft of "kleurloos" is, zeg ik: "wel, vul hem dan met karakter! Maak hem interessant! Geef 'm kleur! Dat is letterlijk je job als stripmaker"

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

 

De IWC-Schaffhausen Spitfire "Silver-One", voor de Franse tekenaar Romain Hugault (Angel Wings, etc.), de laatste tijd een dankbaar onderwerp, is vandaag wereldnieuws.

 

Hier een greep uit de vele tekeningen van dit toestel door Romain Hugault, die vermoedelijk als wederdienst hiermee zijn dure IFWC-watch in natura betaald (Hugault mag op sociale media graag met IWC horloges pronken):

 

Romain-Hugault-art61-2-dec2018.jpg

 

Romain-Hugault-art61-1-dec2018.jpg

 

Romain-Hugault-art64-1-2019.jpg

 

Romain-Hugault-art62-9.jpg

 

Romain-Hugault-art61-5-scarf-IWC-2019.jp

 

Romain-Hugault-art62-10a-2019.jpg

 

Romain-Hugault-art62-10-2019.jpg

 

Romain-Hugault-art65-1-2019-4b.jpg

© R. Hugault, 2018/2019

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Hardcover zei:

 

De IWC-Schaffhausen Spitfire "Silver-One", voor de Franse tekenaar Romain Hugault (Angel Wings, etc.), de laatste tijd een dankbaar onderwerp, is vandaag wereldnieuws.

 

Hier een greep uit de vele tekeningen van dit toestel door Romain Hugault, die vermoedelijk als wederdienst hiermee zijn dure IFWC-watch in natura betaald (Hugault mag op sociale media graag met IWC horloges pronken):

 

Romain-Hugault-art61-2-dec2018.jpg

 

Romain-Hugault-art61-1-dec2018.jpg

 

Waarom is dat wereldnieuws? Heeft er eentje Trump gebombardeerd?

 

 

 

Link naar reactie

@Ambreville. Nee, met dit toestel wordt vandaag gestart met een wereldreis (geplande duur wereldrecordpoging: 4 maanden). In België en NL worden ook tussenlandingen gemaakt om bij te tanken.

Naast op TV, vandaag, ook in de kranten: https://www.ad.nl/video/met-dit-oorlogsvliegtuig-wordt-een-wereldrecordpoging-gedaan~p94527

 

Niet vermeld wordt, dat de stunt met deze gerestaureerde Spitfire vooral dient als reclame voor het (dure) Zwitserse horlogemerk IWC.

Voor Romain Hugault zou zomaar zijn grafische bijdrages (commerciële illustraties) aan IWC lucratiever kunnen zijn dan opbrengst van de Angel Wings albums...

 

Romain-Hugault-art62-5b.jpg

 

Romain-Hugault-art63-5-IWC-watch.jpg

 

Romain-Hugault-art63-4-IWC-watch.jpg

 

Romain-Hugault-art63-1.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
1 uur geleden, lukoste zei:

Ik heb me door de uitermate positieve recensie van Amber Blake laten foppen. Wat een belachelijke strip!

Een recensie is de mening van 1 persoon en die hoeft natuurlijk niet te sporen met jouw eigen visie hoe een mooie strip is opgebouwd.

Ik ken Amber Blake overigens zelf niet dus kan helaas geen oordeel vellen over de kwaliteit van deze strip.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
On 6/26/2019 at 10:42 PM, marioboon said:

Natuurlijk.

 

En de "kritiek"dat Jan Kordaat een leeg karakter heeft of "kleurloos" is, zeg ik: "wel, vul hem dan met karakter! Maak hem interessant! Geef 'm kleur! Dat is letterlijk je job als stripmaker"

 

Is Jan Kordaat wel zo leeg?

Het is nogal typisch om dat soort kritiek te hebben op helden van tig jaar geleden, alsof de nieuwe gelden zoveel voller "ijn.

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie

Iedere strip word op zijn eigen merites beoordeeld, een jaren 50/60 strip laat zich in niets vergelijken

met een strip van nu, dat heet progressie en doet zich voor in film, lectuur en muziek.

Trouwens retro scenario's doen het goed, Atom agency van Yann, Sente met Robbedoes door, stuk voor

stuk meer plat en belegen dan een vrijgezellenavond in de bananenbar.

Jan Kordaat was leuk misschien in zijn tijd, maar geen klassieker, The Spirit van Eisner is meer dan 70 jaar

oud en blijft een lichtend voorbeeld, ook voor de nieuwe stripmakers.

Link naar reactie

Er zijn inderdaad strips van meer dan vijftig of honderd jaar geleden met diepgang.

Inderdaad, The Spirit. Maar ook bijvoorbeeld alles van Milton Caniff.

Leuke karakters kon je terugvinden in Bringing Up Father. (1914)

Ook de Vlaamse strips zoals Nero en Suske en Wiske hadden al meteen

sterk ontwikkelde karakters.

De meeste vroege avonturenstrips faalden op dat gebied. Die gingen over helden. En dat was het dan.

Link naar reactie

Ik betwijfel toch ook of de hedendaagse gemiddelde hoofdpersoon "voller" is dan de gemiddelde hoofdpersoon uit bijv. de jaren 50.

Zou er niet vooral een smaakverschil zijn? Dat we nu andere kwaliteiten van een hoofdpersoon willen dan toen?

En zijn we niet een beetje appelen en peren aan het gelijkstellen?

Is Rik Ringers "leeg"? Misschien wel, maar ik zit altijd te gniffelen terwijl ik het lees. Met "Bouncer" zit ik niet te gniffelen. "Bouncer" is geen gniffelstrip.

Ik heb het dus niet zo voor de grote afkeuring van de hoofdpersonen uit oudere strips, en grote goedkeuring van die uit de huidige. Volgens mij worden er wat te veel kinderen met badwaters weggegooid en de fouten van de nieuwe kinderen door de vingers gezien, een beetje "mijn kind, schoon kind".

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Klopt totaal niet. Je kunt ontzettend veel diepgang krijgen in één pagina!!!!!

In één strook!!!! In één plaatje!!!!

Tommeke toch!!!

Het hangt er maar vanaf wat je diepgang noemt, veronderstel ik.

Nu ja, sowieso hoeft er niet persé veel diepgang in iets te zitten om het goed te maken. In The raiders of the lost ark zit er niets van diepgang, maar het blijft een van de beste avonturenfilms ooit. Idem voor de Bond films, die een stuk minder leuk zijn geworden sinds ze wat achtergrond aan het hoofdpersonage willen geven.

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Ook de Vlaamse strips zoals Nero en Suske en Wiske hadden al meteen

sterk ontwikkelde karakters.

Overdrijf je niet een beetje? Buiten dat ze avontuurlijk aangelegd zijn hebben ze allemaal één overheersende karaktertrek en dat is het zowat. Vergeleken met Kuifje of Jan Kordaat is dat een verbetering, dat moet ik wel toegeven. Maar sterk ontwikkeld zou ik dat toch echt niet durven noemen.

Link naar reactie
13 uren geleden, Tom B zei:

Het hangt er maar vanaf wat je diepgang noemt, veronderstel ik.

Nu ja, sowieso hoeft er niet persé veel diepgang in iets te zitten om het goed te maken. In The raiders of the lost ark zit er niets van diepgang, maar het blijft een van de beste avonturenfilms ooit. Idem voor de Bond films, die een stuk minder leuk zijn geworden sinds ze wat achtergrond aan het hoofdpersonage willen geven.

Heb onlangs nog een keer proberen kijken naar Raiders of the lost ark. Wat een ramp!!!!!

Totaal uit de tijd. Superdom. Super traag. Superslecht.

Maar goed, je hebt er een hard hoofd in. Ik ga je één voorbeeld geven van één beeld.

Hoe je een personage diepgang kunt geven in één plaatje.

Geschrapte scène in de serie The Boys:

Op een bepaald moment staat superheld Homelander on top of New York. Hij steekt zijn broek af en masturbeert zich boven New York. Dat is het.

Dat ene beeld zegt toch ontzettend veel over dit figuur. Je kunt er al meteen honderd dingen over zijn karakter bij vertellen. Kwantiteit is hier niet nodig! Kwaliteit! 🙂

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

Heb onlangs nog een keer proberen kijken naar Raiders of the lost ark. Wat een ramp!!!!!

Totaal uit de tijd. Superdom. Super traag. Superslecht.

Maar goed, je hebt er een hard hoofd in. Ik ga je één voorbeeld geven van één beeld.

Hoe je een personage diepgang kunt geven in één plaatje.

Geschrapte scène in de serie The Boys:

Op een bepaald moment staat superheld Homelander on top of New York. Hij steekt zijn broek af en masturbeert zich boven New York. Dat is het.

Dat ene beeld zegt toch ontzettend veel over dit figuur. Je kunt er al meteen honderd dingen over zijn karakter bij vertellen. Kwantiteit is hier niet nodig! Kwaliteit! 🙂

 

 

Jamaar, da's een geschrapte scène. Die komt dus niet in de strip voor en telt dus niet.

Link naar reactie
4 hours ago, linthout said:

Geschrapte scène in de serie The Boys:

Op een bepaald moment staat superheld Homelander on top of New York. Hij steekt zijn broek af en masturbeert zich boven New York. Dat is het.

Dat ene beeld zegt toch ontzettend veel over dit figuur. Je kunt er al meteen honderd dingen over zijn karakter bij vertellen. Kwantiteit is hier niet nodig! Kwaliteit! 🙂

 

 

Kwaliteit is masturberen met zicht op New York?

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...