Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Koen

ASTERIX

Recommended Posts

Via Facebook-pagina Stripspeciaalzaak : 

Een nieuwe tekenaar voor Asterix!... Nu ja, eenmalig voor een geïllustreerde versie van de volgende Asterix-animatiefilm dan toch. Vanaf 5 december draait de 3D-geanimeerde film Het Geheim van de Toverdrank in de cinema. Het is een nieuw verhaal waarin druïde Panoramix samen met Asterix en Obelix op zoek gaat naar een andere, jonge druïde die een mogelijke vervanger kan zijn, mocht Panoramix niet meer in staat zijn de geheime toverdrank te brouwen.

Van deze film zal ook een geïllustreerd leesverhaal verschijnen met illustraties van striptekenaar Fabrice Tarrin. Zijn tekenstijl is verwant met die van Didier Conrad, de huidige tekenaar van Asterix. We kennen Tarrin van de jeugdreeks Violine en Het Graf van de Rommelgems, een avontuur van Robbedoes en Kwabbernoot.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Grappig nieuws maar dat betekent dat Tarrin's (tweede) Robbedoes-verhaal samen met zijn maat Fred Neidhart op de lange baan wordt geschoven. Spijtig want ik vind Tarrin een perfecte Robbedoes-tekenaar.

DSC04192.JPG

Tevens ook spijtig dat De jeugd van Kwabbernoot niets geworden is.

3869.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heel mooi getekend, maar ik hoor de puristen al zeggen dat zijn bomen en struiken niet genoeg à la Uderzo zijn (mij maakt dat niets uit).

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Tom B zei:

Heel mooi getekend, maar ik hoor de puristen al zeggen dat zijn bomen en struiken niet genoeg à la Uderzo zijn (mij maakt dat niets uit).

Hij tekent Franquin-struiken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 9/8/2018 om 13:05, cartoonesk zei:

Ik beveel de blog van Farbrice Tarrin van harte aan, pagina's van De jeugd van Kwabbernoot en van zijn strip Maki en veel stijloefeningen (vooral Franquin-imitaties).

f4.jpg

Ziet er wel leuk uit, maar de jeugd van Kwabbertnoot zou zich toch veel vroeger af moeten spelen. Jaren twintig/dertig voor m'n gevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Tweetie zei:

Ziet er wel leuk uit, maar de jeugd van Kwabbertnoot zou zich toch veel vroeger af moeten spelen. Jaren twintig/dertig voor m'n gevoel.

Zo werkt dat niet in langlopende reeksen. Tijd wordt dan plots zéér relatief. De kleine Robbe speelt zich ook min of meer in het heden af, ook al hangt daar een sterk retrosfeertje over.

Als je uitgaat dat de eerste albums gevolgd moeten worden qua tijdsperiode (dus dat het personage pakweg 30 was in de jaren '40), dan betekent dat dat Kwabbernoot ondertussen een vent van ongeveer 100 jaar is. Terwijl hij in de verhalen nog geen haar verouderd is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zoiets noemt men een floating timeline. Bij The Simpsons zie je dat ook. Er zijn flashbackafleveringen over de jeugd van Homer en Marge die zich in de jaren 70 afspelen, de jaren 80 én de jaren 90.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Werner zei:

Tarrin is inderdaad een goeie Robbedoes-tekenaar. Beter dan de huidige 'vaste' tekenaars.

Er is maar één huidige vaste tekenaar, en dat is Yoann. En die mens doet dat heel goed.

Ik begrijp waarom mensen denken dat Tarrin neigt naar Franquin (of Fournier), maar eigenlijk is hij toch vooral een Conrard-cloon.

Deel dit bericht

Link naar bericht

wie hebt de nieuwe film gezien al? 

en vraag twee

welke is de beste strip van hun!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Chia zei:

welke is de beste strip van hun! 

Dat is een tornooi op zich ;) Doe voor mij maar De Intrigant of De Romeinse Lusthof.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mij het 1e legioen. Of Asterix en de Belgen. Moeilijke keuze. Afgezien van het geheime wapen zitten er geen echt slechte tussen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste was nog een beetje zoeken naar stijl. Het geheime wapen is het enige, absolute dieptepunt. Voor de rest zou ik de Goscinny-boeken toch stevig hoger waarderen dan de rest. De laatste boeken zijn niet onverdienstelijk, zelfs redelijk goed, maar zeker niet onvergetelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...