Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Koen

ASTERIX

Recommended Posts

Het eerste legioen is een persoonlijke favoriet, evenals Corsica (dat was de eerste die ik had). Na de dood van Goscinny was het vet van de soep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Waldorf said:

Het eerste legioen is een persoonlijke favoriet, evenals Corsica (dat was de eerste die ik had). Na de dood van Goscinny was het vet van de soep.

Wat mij betreft is Asterix in Indus-land van de post-Goscinny albums de enige die bij het niveau van de Goscinny albums in de buurt kwam. De rest was inderdaad ondermaats..

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, sanderg zei:

Wat mij betreft is Asterix in Indus-land van de post-Goscinny albums de enige die bij het niveau van de Goscinny albums in de buurt kwam. De rest was inderdaad ondermaats..

Mee eens. Geeft ook aan hoe goed de Goscinnyverhalen waren. Noch bij Asterix noch bij Lucky Luke zijn er na de dood van Goscinny verhalen verschenen die het werk van deze grootmeester konden benaderen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minutes ago, Rik said:

Mee eens. Geeft ook aan hoe goed de Goscinnyverhalen waren. Noch bij Asterix noch bij Lucky Luke zijn er na de dood van Goscinny verhalen verschenen die het werk van deze grootmeester konden benaderen..

Absoluut! Het knappe van Goscinny was dat hij verhalen schreef die zowel kinderen als volwassenen aanspreken. Als kind vond ik Asterix al leuk en die oude Goscinny delen lees ik- nu ik volwassen ben- ook nog steeds heel graag. Er zit maatschappijkritiek in, slapstick, historische feiten en personages.. Ontzettend knap gedaan. 

Ik durf wel te stellen dat Goscinny de beste stripscenarist ooit is (met Van Hamme als goede tweede. Herge en Jacobs heb ik overigens als scenarist ook erg hoog zitten) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Rik zei:

Bwah, bij Lucky Luke zijn er toch ook heel goeie albums gemaakt na Goscinny.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad, na Goscinny werd de spoeling wat dun. Maar Fingers bvb. kan zich echt meten met diens Lucky Luke verhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

'Het cadeau van Ceasar' vind ik ook een topper! En de eerste pagina en tevens cover van 'De Ziener' vind ik echt onovertroffen!

Maar heeft iemand de nieuwste film nu al gezien? Hier in de buurt draait hij niet eens. Heb wel t boekje ervan gekocht en vond t verhaal niet echt bijzonder..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die film was ok. Leuk idee. Maar het einde was zo absurd belachelijk als Het Geheime Wapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik las vanochtend DeGladiatoren. Van jeugdsentiment kan ik niet spreken, wat het was de eerste keer. Toch vond ik het onderhoudend, grappig en warempel: ik bevond me bij momenten effectief in het oude Rome. 

Dat is stripkunst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net ook Het Romeins lusthof gelezen. Dat is een heerlijke pastiche op de huidige gentrificatie, alleen is dit in de jaren ‘70 gemaakt. Nog steeds heerlijk actueel. Ongeloooflijk eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had als kind een 5-6 Asterixen. Die las ik natuurlijk veelvuldig. Maar nu pas is mijn interesse groot genoeg om ook de anderen eens op te snorren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Weet iemand waar ik meer info kan vinden over de luxe editie's volgens mij zijn er nu 3 en komt Asterix de gallier eind deze maand, maar in welk tempo gaan deze verschijnen en is de volgorde al bekend? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, sjaakie zei:

Weet iemand waar ik meer info kan vinden over de luxe editie's volgens mij zijn er nu 3 en komt Asterix de gallier eind deze maand, maar in welk tempo gaan deze verschijnen en is de volgorde al bekend? 

een vraag voor @Van Ditmar Strips

Deel dit bericht

Link naar bericht

2, mogelijks uitzonderlijk 3 per jaar, al naargelang er een nieuw verhaal verschijnt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/1/2019 om 13:08, sjaakie zei:

Reeds verschenen zijn:

Asterix Luxe Editie 24. Asterix en de Belgen (02-08-2017) (ISBN 9782014002256)

Asterix Luxe Editie 26. De Odyssee van Asterix (08-06-2018) (ISBN 9782864973386)

Asterix Luxe Editie 37. Asterix en de Race door de Laars (27-10-2018) (ISBN 9782864973317)

Ook verschenen is Asterix Luxe 33, echter is dit een ander formaat, hiervoor zal een nieuwe luxe editie gaan verschijnen. (ISBN 9782864971849)

Verschijnt deze maand:
Asterix Luxe Editie 01. Asterix de Galliër (ISBN 9782014002379)

Gepland:

Asterix Luxe Editie 07. De Strijd der Stamhoofden (05-06-2019)

Asterix Luxe Editie 38. Titel nog onbekend (24-10-2019)

Er gaan twee a drie luxe edities per jaar verschijnen en zijn hierbij afhankelijk van de Franse markt, de volgorde is ook nog onbekend.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Van Ditmar Strips zei:

Ook verschenen is Asterix Luxe 33, echter is dit een ander formaat, hiervoor zal een nieuwe luxe editie gaan verschijnen. (ISBN 9782864971849)

Ik ben blij dat Asterix 33 ook in hetzelfde formaat een luxe krijgt. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor de info heb de franse versie van Asterix en de Belgen in gekeken tijdje terug vond ik erg mooi gedaan. Heb in ieder geval Asterix de Galier besteld. De rest nog even over nadenken

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een vraagje, misschien een hele vreemde voor een stripliefhebber. Maar ik ga me nu pas na jaren verdiepen in Asterix. Heb net twee albums aangeschaft bij de lokale supermarkt, die verkoop namelijk herdrukken van 2017. Maar is er een speciale volgorde om te lezen als je nog niet zo heel erg bekend bent met Asterix. Ooit natuurlijk wel eens een album gelezen en een film gezien maar goed...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een speciale volgorde is er niet. Je kan de verhalen in willekeurige volgorde lezen.

Wat mij betreft zijn de volgende albums de toppers uit de Asterix reeks.

Asterix en de Britten - een weergaloze Franse persiflage op de Britten. 

Asterix en het eerste legioen

Asterix op Corsica

Deel dit bericht

Link naar bericht

In de originele run van Gosciny en Uderzo waren de albums in stijgende lijn beter en beter. Er zijn geen albums die een tweeluik vormen of meerdere albums refereren. Dus alles tot en met Asterix en de Belgen is een aanrader.

Asterix op Corsica is zeker een topper.

Ik zou ook de Romeinse Lusthof en de Intrigant aanraden zonder daarom ook maar iets af te doen aan de andere. Het zijn allen, zonder uitzondering toppers.  De verfilming van de Lusthof was nog redelijk goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/1/2019 om 14:35, Simon zei:

Ik ben blij dat Asterix 33 ook in hetzelfde formaat een luxe krijgt. :) 

Houdt de oplage beperkt op 10.  Méér mensen willen voor dit verhaal, "Het geheime wapen",  toch geen 49 euro uitgeven?  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...