Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Veto

Stallaert tekent K3 ?

Recommended Posts

1 uur terug, Bonte zei:

Dat wist ik niet, K3 is een merk dat ze overgekocht hebben van de groep die eerst flopte als Luv tegenhangers maar onverwacht wel populair werden bij kinderen.

Ach, wat zou ik kunnen vertellen over mijn tijd bij Studio 100 :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10/8/2018 om 11:51, Werner zei:

Domme trienen die in een roze bubbel leven, vervallen in de grootste gendertyperingen en aan de lopende band reclame maken voor de minderwaardige brol van Studio 100? Goh, ik zou het niet weten...

Ik las op een forum dat het Duitse equivalent van K3 bestaat uit transseksuele hoeren. Dat lijkt me toch erg progressief als uithangbord voor een meidengroep voor kinderen? 😉

Best wel grappig hoe je hier in de ene topic leest dat het strippubliek moet verjongen maar dan in het andere topic een nieuwe kinderstrip die deuren kan openen helemaal wordt neergesabeld, nog voor het verschijnen, terwijl de tekenaar toch een gevestigde en geapprecieerde naam is in het wereldje.

Ik neem alvast wat popcorn en blijf dit topic volgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minuten geleden, Heuvelaar zei:

Best wel grappig hoe je hier in de ene topic leest dat het strippubliek moet verjongen maar dan in het andere topic een nieuwe kinderstrip die deuren kan openen helemaal wordt neergesabeld, nog voor het verschijnen, terwijl de tekenaar toch een gevestigde en geapprecieerde naam is in het wereldje.

+1

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, marioboon zei:

Ach, wat zou ik kunnen vertellen over mijn tijd bij Studio 100 🙂

Hey, wij gaan zaterdagavond een biertje in Veldhoven drinken 😅.

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minuten geleden, pedem zei:

Laat je gaan...

helaas, mijn lippen zijn verzegeld! :) 

14 minuten geleden, eriktex zei:

Hey, wij gaan zaterdagavond een biertje in Veldhoven drinken 😅.

Ik ga pas naar de nieuwe lokatie. Dat hotel verdient geen euro meer aan mij :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Hamirubi zei:

Is die strip niet gemaakt op initiatief van Van Bael zelf?

Ik heb hier ergens gelezen dat het bij één strip zal blijven. Blijkbaar was de vraag naar een dergelijke strip dan toch wat fout ingeschat. Versta me niet verkeerd, ik vind het sneu voor Steve omdat hij iemand is die zeker in al zijn projecten degelijk werk steekt, maar toen ik dat hoorde van die BY-strip, had ik toch zoiets van: parels voor de zwijnen. Tja, als... als... als ik morgen de Euromillions zou winnen en ik moest niet naar het geld zien, dan zou ik tekenaars als Van Bael gerust een aardig bedragje toestoppen zodat ze eens een jaar hun eigen ding konden doen, wars van commerciële verplichtingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Heuvelaar zei:

Waar in mijn pleidooi had ik het over de strip? Ik vind dat K3 als concept niet deugt.

Overigens, en nu ga ik waarschijnlijk helemaal op mijn kop krijgen, maar ik heb het niet zo begrepen op het werk van Stallaert. Kitty, Nero, die Kiekeboe-albums van zijn hand, Pakkeman en Poulet, Nino... het doet me allemaal niks. Maar in tegenstelling tot K3 (de groep, niet de strip) kan ik niet zeggen dat zijn werk immoreel gepruts met een ranzig randje is, zijn stijl ligt me gewoon niet, da's alles.

Dat pleidooi om per se het strippubliek te willen verjongen komt overigens niet van mij. Maar er zijn volgens mij meer dan genoeg mooie kinderstrips op de markt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Werner zei:

die Kiekeboe-albums van mijn hand,

Aha! Werner is Dirk Stallaert zelve! Die zit ons hier gewoon te trollen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Werner zei:

. Tja, als... als... als ik morgen de Euromillions zou winnen en ik moest niet naar het geld zien, dan zou ik tekenaars als Van Bael gerust een aardig bedragje toestoppen zodat ze eens een jaar hun eigen ding konden doen, wars van commerciële verplichtingen.

Zou je dan niet de hele tijd van die Daniël Hulet-zaken krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/10/2018 at 9:47 PM, Ambreville said:

Nope. 100 procent privé. Ze zijn ook enigszins tegen subsidies

Rechtstreeks krijgt Studio 100 geen enkele cent belastinggeld. Ok. Fijn.

Maar...ze hebben wel een groot propagandakanaal ter beschikking die hun veel voordeel oplevert ten koste van andere entertainment en cultuurbewegingen en hun producten: een publieke televisiezender.

Maak hier in de vlaanders een reeks zoals Lanfeust van Troy en het enige moment waar men bij de VRT over je zal spreken is wanneer je bent gestorven en je naast je stripwerk ook enige bekendheid hebt verworven.  Enkel dan.

Een sfeerbeeld ter verduidelijking:

"Dit was het zeven uur journaal met Martine Tanghe. Ik herhaal nog eens de hoofdpunten van ons journaal:
- Het aanhoudende conflict in Syrië en de alweer spaak gelopen vredesonderhandelingen tussen de strijdende partijen.
- De beperkte olieproductie met de bijhorende stijging van de brandstofprijzen en dus ook hogere accijnzen.
- Obamacare wordt behouden en uitgebreid, een nieuw hoofdstuk in de Amerikaanse ziektezorg en een hele stap vooruit.
En tot slot nog dit pas binnengekomen bericht: deze morgen is de bedenker en geestelijke vader van de stripreeks Les Chevaliers d'Ambreville overleden. Ambreville, die zijn eigen naam verleende aan zijn reeks, werd 68.

Dit was het en ik wens u thuis nog een fijne avond. Morgen zijn we er weer met speciaal voor de allerkleinsten, rechtstreeks vanuit Plopsaland: K3!"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/8/2018 om 13:33, Kameraad Mauser zei:

Maar...ze hebben wel een groot propagandakanaal ter beschikking die hun veel voordeel oplevert ten koste van andere entertainment en cultuurbewegingen en hun producten: een publieke televisiezender.

De enige reden dat een publieke televisiezender aandacht spendeert aan de producten van Studio 100 is omdat die producten populair zijn (het is overigens meestal de commerciele zender VTM en studio 100's eigen kinderzender waarop ze te zien zijn).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen