Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Veto

Stallaert tekent K3 ?

Recommended Posts

Zojuist, The Alderwood zei:

Zou dat niet met doelgroepen te maken hebben? De tekenfilm lijkt me gericht op jongere kinderen?

en... waar denk je dat die strip op gericht is? ūüėČ

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geen kritiek op Stallaert zijn werk overigens, maar gaat dit aanslaan bij de hedendaagse jeugd (doelgroep K3)? Daar heb ik zéér zware twijfels over.  Of het een grote fout was, zal de tijd uitwijzen - Maar wel eens met Mario, aangezien ik het ook al opmerkte, de stijl van de tekenfilm zou véél meer aanspreken, dénk ik.  Ook bij de rand-tieners overigens, die hier ook naar kijken, zo blijkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, marioboon zei:

en... waar denk je dat die strip op gericht is? ūüėČ

kinderen van zo'n 3 jaar ouder dan dat van de tekenfilm.

Deel dit bericht

Link naar bericht

K3 als popgroep begint bij meisjes in de categorie "We zijn hier te oud voor!" te vallen eens ze rond de 10 jaar draaien.  Zo merk ik duidelijk bij mijn petekindje, al haar vriendinnen uit de straat en ook de klasgenootjes die langskomen.  K3 op een verjaardagsfeestje opzetten bleek een gigantische vergissing.  Bij de vorige bezetting van de groep, duurde dat toch iets langer.  De tekenfilmreeks daarentegen blijkt wel nog volop bekeken te worden op die leeftijd.  Maar de meisjes die de 12 voorbij zijn, trekken daar dan weer hun neus voor op. 

Dus … Drie jaar ouder dan die van de tekenfilm?  Ik geloof het niet.  De (ietwat ouderwets aanvoelende, sorry) stijl van Stallaert lijkt mij niet aantrekkelijk voor de doelgroep.  Die past naar mijn gevoel eerder bij iets oudere meisjes.  En die hebben absoluut niets meer met K3.  Misschien dat het eerste album scoort omdat het nog ontdekt moet worden in veel huishoudens.

Natuurlijk heeft geen van ons een glazen bol en blijft het gissen,  de toekomst zal het uitwijzen. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De vorige stripversies waren ook in andere stijlen dan de studio 100 merchandising. Niemand leek zich daaraan te storen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Andere tijden.  De eerste stripreeks werd rond de eeuwwisseling opgestart, dat is bijna 19 jaar geleden.  Toen was er eigenlijk weinig om het mee te vergelijken.  Die strip had dat geluk.  Maar daar gaat het (mij) eigenlijk ook niet om.  De K3 strip was de K3 strip - Een product van z'n tijd. Het doelpubliek (of effectief bereikte publiek) was toen ook anders.  Late tienermeisjes vonden K3 toen óók nog "tof", zelfs tal van jongens vonden hen wel OK.  Door de jaren heen is dat flink verschoven. 

De noodgedwongen revival van Cambré (slechts 2 albums) had ook wel sjwoeng en voelde helemaal niet ouderwets aan, maar is ook al bijna 10 jaar oud.  Dat ze nu met deze Stallaert komen (afgaande op de plaat) en niet voor de meer modernere stijl gaan, verrast mij wel.  Ik zie 't niet klikken met de gemiddelde leeftijd van de huidige fans.  Dit terwijl ik 'n meer gedetailleerde stijl van de tekenfilm dat wél zie doen.  Enfin, once again : We'll see.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, esteban² zei:

K3 als popgroep begint bij meisjes in de categorie "We zijn hier te oud voor!" te vallen eens ze rond de 10 jaar draaien.  Zo merk ik duidelijk bij mijn petekindje, al haar vriendinnen uit de straat en ook de klasgenootjes die langskomen.  K3 op een verjaardagsfeestje opzetten bleek een gigantische vergissing.  Bij de vorige bezetting van de groep, duurde dat toch iets langer.  De tekenfilmreeks daarentegen blijkt wel nog volop bekeken te worden op die leeftijd.  Maar de meisjes die de 12 voorbij zijn, trekken daar dan weer hun neus voor op. 

Mijn thuissituatie van dochters van 10 en 12 bevestigt je hypothese :)

Die zitten allang bij de vloggers en youtubers. K3 is echt not done! 

Nina Houston en Dylan Haegens, die wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Tom B zei:

De vorige stripversies waren ook in andere stijlen dan de studio 100 merchandising. Niemand leek zich daaraan te storen.

De K3-merchandising is altijd op de portretten gericht. Daarom kon het dat de strip in de stijl van de tekenaar was. Maar ik heb nooit de K3-strip van Patriek Roelens in een Studio100 winkel gezien.

't Is een gemiste kans. Stallaert's stijl is heel ouderwets en Vlaams. De K3-tekenfilmserie was gemaakt om K3 internationaal "in de markt" te zetten en de concurrentie van Winx-club en consorten aan te gaan. De meisjes zijn -letterlijk- inwisselbaar geworden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, marioboon zei:

Mijn thuissituatie van dochters van 10 en 12 bevestigt je hypothese :)

Die zitten allang bij de vloggers en youtubers. K3 is echt not done! 

Nina Houston en Dylan Haegens, die wel.

Inderdaad, hier exact hetzelfde verhaal. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dusss... ik heb het gelezen. Alleen al omwille van Stallaerts tekeningen. En de tekeningen voelen wel echt op en top Stallaert aan.

Ik vind zijn stijl zowat de puurste distillatie van wat de typische Vlaamse stripstijl is.

En die stijl komt het meeste tot  zijn recht in zijn Neros en Plankgas&Plastronneke en nu dus verrassend genoeg ook in deze K3-strip.

Dus eigenlijk zie ik hem liever dit doen dan bijvoorbeeld een S&W of een Kiekeboe tekenen.

Omdat hij zo de kans krijgt om qua tekeningen zijn ding te doen. Natuurlijk zou een ander project dat niet aan licenties verbonden zijn nog beter zijn, maar misschien is dit ook een manier om een publiek aan te snijden dat hij anders niet bereikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook ik heb de strip gekocht en gelezen. Was dit eerst niet van plan tot hij in onze lokale boekhandel lag. Ik als stripliefhebber kon hem toch niet laten liggen. Persoonlijk vind ik het een aardig verhaal met de mooie tekeningen van Stallaert, alleen weet niet wat de desbetreffende doelgroep hiervan vind. Het is allemaal vlug vlug en dit is toch iets heel anders dan een show waar ze lekker mee kunnen swingen of een film met bewegende beelden (denk ik dan als (oud-)studio 100 liefhebber). Toch hoor ik veel over de K3 strip voorbij komen in het algemeen. Op Facebook, zo op straat en ook in die lokale boekhandel. 

Deel 2 gaat, voor de mensen die het nog niet weten, 'Prinses Poppy' heten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, The Alderwood zei:

Hoe voelt dat, zo als oude man een K3-strip voor jezelf kopen, vraag ik me dan af.

Je kan altijd zelf de test doen he! ūüėĀ

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, DeRillendeRots zei:

Het is allemaal vlug vlug en dit is toch iets heel anders dan een show waar ze lekker mee kunnen swingen of een film met bewegende beelden (denk ik dan als (oud-)studio 100 liefhebber).

Dinsdag nog een jong familielid horen zeggen dat hij iedere strip zeven keer leest. Met één strip kan de doorsnee jonge lezer toch wel een paar uurtjes vullen.

De vroegere K3-strips hadden nog minder om het lijf, en die deden het toch ook niet slecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28-12-2018 om 12:09, The Alderwood zei:

Hoe voelt dat, zo als oude man een K3-strip voor jezelf kopen, vraag ik me dan af.

Haha oude man, ligt er ten eerste aan hoe oud je oud noemt. Ik ben nog net geen 20 zal ik maar zeggen. En ten tweede, heb niet echt op reacties van andere gelet. Je koopt gewoon een strip ongeacht thema en leeftijd lijkt mij. Als je het graag leest...

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

En ten tweede, heb niet echt op reacties van andere gelet. Je koopt gewoon een strip ongeacht thema en leeftijd lijkt mij. Als je het graag leest...

Hear hear, wijze woorden...  en dat van een jonge snaak :)

Kudo's van een ouwe knar die er dezelfde mening op na houdt :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het raar ruiken. Maar iedere mens zijn gebrek zeker. Zolang het in de fantasie blijft en niemand eronder lijdt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, The Alderwood zei:

Ik vind het raar ruiken. Maar iedere mens zijn gebrek zeker. Zolang het in de fantasie blijft z’n niemand eronder lijdt. 

Wat in de fantasie blijft? Wat insinueer je hier precies?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben verdorie blij dat de Peter Pan in mijzelf nog niet dood is.¬† It keeps me alive.¬†¬†Laatst nog een bericht gelezen waarin een iemand dan maar besloot dat een volwassene die er bewust voor kiest jeugdstrips te lezen, nooit ge√ęvolueerd is en ongetwijfeld over een simplistische geest beschikt.¬† Echt waar, die uitspraak is wat blijven hangen bij mij.¬† Hoe kortzichtig kan je zijn?¬† Fout trouwens.¬† Ik vergelijk het graag met film.¬† Doe mij gerust een experimentele en loodzware Zweedse zwart-wit film over de effecten van depressie bij kinderen in de jaren 20 (om lichtjes spottend maar iets te noemen), de kans is groot dat er dergelijke titels in mijn eindejaarslijstje staan.¬† Het neemt echter niet weg dat ik bijvoorbeeld ook kan genieten van uiterst commerci√ęle¬†animatiefilms die een jonger publiek moeten aanspreken.¬† Ook daar kan je kwaliteit vinden.¬† Menig Pixar, Aardman of Laika titels hebben zelfs mijn TOP 10 al gehaald.¬† En ja, soms kijk ik zelfs eens naar Timmy Time, omdat ik mij kan blijven verbazen over de kwaliteit van die clay-motion.¬† Onweerstaanbaar charmant.¬† Met het beeldverhaal is dat niet anders.¬†Nooit ge√ęvolueerd?¬† Simplistische geest? Het verraad voor mij eerder de beknopte denkwijze van een vastgeroest¬†bittere mens die neerkijkt op alles waar hij of zij niet langer voor open staat. Triest is dat.

't Is dat K3 mij langs geen kanten aanspreekt, daarom zal ik het waarschijnlijk niet lezen.  Maar eens doorbladeren om het tekenwerk te bekijken?  Vast wel.  En wie er wel iets voor voelt dit te gaan lezen, moet zich vooral niet schamen.  Gewoon doen.

PS: Alderwood, voor de duidelijkheid, dit tekstje verwijst niet naar jou. ;) Het deed mij toevallig denken aan dat andere bericht, zonder meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, esteban² zei:

't Is dat K3 mij langs geen kanten aanspreekt, daarom zal ik het waarschijnlijk niet lezen.  Maar eens doorbladeren om het tekenwerk te bekijken?  Vast wel.  En wie er wel iets voor voelt dit te gaan lezen, moet zich vooral niet schamen.  Gewoon doen.

Je kan de K3 strip perfect los zien van de muziekgroep K3

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, esteban² zei:

Laatst nog een bericht gelezen waarin een iemand dan maar besloot dat een volwassene die er bewust voor kiest jeugdstrips te lezen, nooit ge√ęvolueerd is en ongetwijfeld over een simplistische geest beschikt.¬† Echt waar, die uitspraak is wat blijven hangen bij mij.¬† Hoe kortzichtig kan je zijn?¬† Fout trouwens.

Ja ik vind dat vaak ook een belachelijke uitspraak. Ik ben 17 en in mijn schoolverleden vaak getreiterd of in zekere zin zelfs gepest vanwege het feit dat ik het liever over Donald Duck had dan voetbal, of liever niet ging stappen (waar ik overigens niks om geef) omdat ik dat geld in stripboeken wilde investeren. Een hobby is een hobby, klaar. Oké in het begin wilde ik het ook hooguit lezen, meer niet. Maar nu zo'n 5 jaar later archiveer ik mijn strips, wil ik dat er geen vouwtje of niks in komt, en maak ik kant en klare zorgvuldige lijstjes om als het ware 'mijn catalogus' bij te houden. De een vind dat knap werk, de ander gekkenwerk. 

Maar ik dwaal af, ik bedoel eigenlijk hiermee te zeggen dat ik het belachelijk vind dat mensen gelijk oordelen over leeftijdscatagori√ęn. een mooi voorbeeld kwam ik laatst tegen, kijk maar naar de Samson en Gert Kerstshow die we kennen uit (tenminste) mijn jeugd. De allereerste prille fans uit de jaren '90 staan nu net zo hard te zingen als hun kinderen die ook fan van ze zijn geworden. Zodra er weer een van die nostalgische liedjes uit de boxen klinkt, zingen¬†niet alleen de jongens en meisjes, maar ook de papa's en mama's uit volle borst mee. Waarom is het dan raar als een gewoon alledaagse boeken/stripliefhebber een Jommeke, Donald Duck of in dit geval een K3 strip op de balie legt en afrekent. Niet dat meezingen met Samson en Gert raar is, want dat doe ik zelf ook wel eens haha.

Maar zeg ik iets heel geks? Of denken jullie er ook zo over?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou het wat moeten uitmaken hoe andere mensen hierover denken?, je bent die je bent.

Zelf vind ik Samson en Gert een vreemd cultuurverschijnsel, Bassie en Adriaan staan wat dichter in mijn

persoonlijke beleving.ūüėČ

Deel dit bericht

Link naar bericht

@DeRillendeRots, jij haalde een nog ander aspect aan dan datgene waar ik het over had, maar ik kan er mij ook wel in vinden.  Puntje bij paaltje: Dat ieder gewoon lekker z'n eigen ding mag doen zonder dat daar gekke conclusies door derden aan te pas moeten komen. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...