Ga naar inhoud

FandomWeekend 13-14 okt 2018 (was: HeroesDome)


Gast Gast.

Recommended Posts

Mod note: Op verzoek van de organisatie werd de officiële communicatie uit deze thread gewist, inclusief de commentaren voorafgaand aan deze post.

 

Event verandert blijkbaar... 

https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/heldenfestival-heroesdome-vlucht-van-gelredome-naar-brabanthallen-na-ruzie~ab93802d/

 

Mod:

Nieuwe site, nieuwe locatie, nieuwe datum

13-14 oktober 2018 Eindhoven, Evoluon

http://fandomweekend.com/en/3365-2/

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 22/6/2018 om 13:15, Michel zei:

Mooi! Jullie staan nog niet opgenomen in de beurskalender van de Brabanthallen, vandaar mede mijn vraag.

Inderdaad. Zal vrijwel zeker niet doorgaan. 

* Website is niet meer bereikbaar

* Facebook is sinds mei niet bijgewerkt

* Op de site van de Brabanthallen staat ook niks.

Link naar reactie
4 uren geleden, Tweetie zei:

Inderdaad. Zal vrijwel zeker niet doorgaan. 

* Website is niet meer bereikbaar

* Facebook is sinds mei niet bijgewerkt

* Op de site van de Brabanthallen staat ook niks.

 

De website is wel/weer bereikbaar, maar het is stil inderdaad. Vorige week heb ik nog contact gehad met de Brabanthallen, die gaven aan dat het evenement doorgaat, maar het blijft vreemd dat het nog steeds niet op de site van de Brabanthallen staat vermeld.

Het evenement leek mij al niet haalbaar. Ik denk ook dat het niet door gaat.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
Gast Devil goes home
8 uren geleden, Tweetie zei:

Bezoek de twee sites:

http://heroesdome.com/over-ons/ en

http://fandomweekend.com/ , 

dan wordt het wellicht wat duidelijker wat hier bedoeld wordt. 

 

Maar na aankondiging #3 heb ik er niet echt veel vertrouwen meer in.

Even de link geopend en een zéér warrig verhaal gelezen van iemand die hopelijk beter kan organiseren dan schrijven.

 

Zelf zal ik alvast geen tickets vooraf aanschaffen van eventS (dus meervoud) waar schimmige nerds of snelle geldwolven aan het roer lijken te staan.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Better safe than sorry:

tijdens het Fandom weekend is in Eindhoven nog een ander groot event, namelijk de marathon van Eindhoven .... afhankelijk van waar je vandaan moet komen (of naar toe moet), kan het dus voor oponthoud zorgen .....

during the Fandom weekend there is another large event, called the Eindhoven Marathon .... it could mean some delay, depending on where you're coming (or going) ....

more information: https://www.marathoneindhoven.nl/info/parcoursen/

Link naar reactie

🙊, bespaar je het opzoeken: “speak no evil”; het annuleren van dit evenement bevestigd voorgaande vermoedens. Erg jammer voor de locatie waarvan ik vind dat dit met zijn/haar neo-futuristische uitstraling wellicht 1 van de beste plekken in het zuiden voor een goede “con” kan zijn.

Link naar reactie

Op Facebook van Fandom Weekend:

 

BELANGRIJKE MEDEDELING

Beste Bezoekers, Beste Exposanten,

 

Vandaag bereikte ons het bericht dat Fandom Weekend niet door zou gaan. Meteen worden er conclusies getrokken door verschillende “bronnen”, die dit zouden hebben vernomen direct van het Evoluon.

 

Wat ons betreft gaat Fandom Weekend gewoon door en zal het Evoluon het een en ander recht moeten gaan zetten en zich moeten verantwoorden. Vanaf de zijde van het Evoluon zijn namelijk diverse afspraken gewoon niet nagekomen.

 

Na enig onderzoek blijkt dat het Evoluon de Theaterzaal niet alleen aan ons, maar ook nog eens aan de Stadskerk 040 van Eindhoven, heeft verhuurd https://stadskerk040.nl/ De Stadskerk bevestigt dit. Zie afbeeldingen. Omdat het Evoluon hierdoor gemaakte afspraken met ons niet na kan komen, kiest men ervoor om op deze manier onze organisatie in een kwaad daglicht te stellen om er zo onderuit te komen. Hier kan een ieder de mail correspondentie downloaden waarin Directeur Franc Dubbelman zelf ons de data 13 en 14 oktober 2018 heeft aangeboden.  http://www.fandomweekend.com/pe…/Email_Evoluon_19-7-2018.pdf Tot op heden heeft Dhr. Dubbelman ons gewoon door laten gaan met alle voorbereidingen. 

 

Wij hebben directeur Franc Dubbelman van het Evoluon in de gelegenheid gesteld om te reageren. Franc Dubbelman belt ons echter tot op heden niet terug en verschuilt zich elke keer weer achter de receptioniste.

 

In de afbeelding en bijlage http://www.fandomweekend.com/pe…/Email_Evoluon_19-7-2018.pdf , die iedereen mag lezen en downloaden, voeren wij ons eerste bewijs van bovengenoemde aan.

 

Meer stukken zullen wij de komende dagen online gaan plaatsen.

Zo houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen en blijven wij transparant!

Team Fandom Weekend

Link naar reactie
8 uren geleden, Tweetie zei:

Op Facebook van Fandom Weekend:

 

BELANGRIJKE MEDEDELING

Beste Bezoekers, Beste Exposanten,

 

Vandaag bereikte ons het bericht dat Fandom Weekend niet door zou gaan. Meteen worden er conclusies getrokken door verschillende “bronnen”, die dit zouden hebben vernomen direct van het Evoluon.

 

Wat ons betreft gaat Fandom Weekend gewoon door en zal het Evoluon het een en ander recht moeten gaan zetten en zich moeten verantwoorden. Vanaf de zijde van het Evoluon zijn namelijk diverse afspraken gewoon niet nagekomen.

 

Na enig onderzoek blijkt dat het Evoluon de Theaterzaal niet alleen aan ons, maar ook nog eens aan de Stadskerk 040 van Eindhoven, heeft verhuurd https://stadskerk040.nl/ De Stadskerk bevestigt dit. Zie afbeeldingen. Omdat het Evoluon hierdoor gemaakte afspraken met ons niet na kan komen, kiest men ervoor om op deze manier onze organisatie in een kwaad daglicht te stellen om er zo onderuit te komen. Hier kan een ieder de mail correspondentie downloaden waarin Directeur Franc Dubbelman zelf ons de data 13 en 14 oktober 2018 heeft aangeboden.  http://www.fandomweekend.com/pe…/Email_Evoluon_19-7-2018.pdf Tot op heden heeft Dhr. Dubbelman ons gewoon door laten gaan met alle voorbereidingen. 

 

Wij hebben directeur Franc Dubbelman van het Evoluon in de gelegenheid gesteld om te reageren. Franc Dubbelman belt ons echter tot op heden niet terug en verschuilt zich elke keer weer achter de receptioniste.

 

In de afbeelding en bijlage http://www.fandomweekend.com/pe…/Email_Evoluon_19-7-2018.pdf , die iedereen mag lezen en downloaden, voeren wij ons eerste bewijs van bovengenoemde aan.

 

Meer stukken zullen wij de komende dagen online gaan plaatsen.

Zo houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen en blijven wij transparant!

Team Fandom Weekend

 

Laten we even de <feiten> op een rijtje zetten:

 

1/ De locatie van dit evenement verandert drie keer. Eerst Gelredome, dan Brabanthallen, nu Evoluon. Al vrij ongezien voor een beurs. 

 

2/ Met Gelredome is er sprake van een juridische procedure. Zie : https://www.gelderlander.nl/arnhem/heldenfestival-heroesdome-ontvlucht-gelredome-in-arnhem-na-ruzie~ab93802d/ Met Evoluon zijn er nu ook problemen, zoals blijkt uit de eigen reactie van Heroesdome. 

 

3/ De organisatie heeft alle sporen uit het verleden willen wissen. Zie deze thread (citaat : "Op verzoek van de organisatie werd de officiële communicatie uit deze thread gewist, inclusief de commentaren voorafgaand aan deze post."), maar zie ook hun Facebook-pagina (zo goed als alle posts tussen januari en mei 2018 zijn verdwenen). 

 

4/ De organisatie beweert dat Fandom Weekend verschilt van Heroesdome. Maar : uit de KvK blijkt dezelfde personen hierachter schuil te gaan én op de Fandom Weekend pagina op Facebook wordt nog steeds de benaming Heroesdome gebruikt....  Zie screenshot in bijlage.

 

5/ Op de website van Evoluon wordt Fandom Weekend niet vermeld. Zie : https://www.evoluon.com/nieuws-agenda/agenda/index.html?page=2 Al evenmin op de FB-pagina van Evoluon. 

 

6/ De uitleg van Fandom Weekend / Heroesdome danst om de hete brij heen. Er wordt geen duidelijk en getekend contract met Evoluon voorgelegd, doch enkel een gedeeltelijke print van een email waarop een mogelijke datum wordt voorgesteld. Vrij tekenend ...

 

7/ De reacties onder het artikel van Brainfreeze (op de website van Brainfreeze) liegen er ook niet om : "3 keer veranderen van locatie ,datum veranderen ,naam veranderen standhouders geen geld terugeven daar maak je geen vrienden mee ..helaas" & "Ja, was te verwachten. Nu nog maar even wachten op onze centjes he Michael Boersma?" 

 

Kortom, geen absolute smoking gun, maar toch verdomd veel rook (en waar rook is, ...).

Heroesdome.png

Link naar reactie

Na twee dagen lang alle kritische commentaren te verwijderen zijn de Facebook pagina en de events pagina van Heroes Dome / Fandom Weekend sinds deze namiddag verdwenen. 

 

Diverse partijen (o.a. Patrick Cornelis, Dutch Garrison, enz.) hebben gemeld niet meer te komen, doch dit werd niet gemeld op de pagina's van HD/FW.

 

Op de site / FB pagina van Evoluon staat het evenement nog steeds niet vermeld. 

 

De site is wel nog steeds online en tickets zijn nog steeds te koop blijkbaar. 

 

Men doet ermee wat men wil, maar me dunkt is minstens de grootst mogelijke voorzichtigheid geboden. 

Link naar reactie
6 uren geleden, Minotaur zei:

Na twee dagen lang alle kritische commentaren te verwijderen zijn de Facebook pagina en de events pagina van Heroes Dome / Fandom Weekend sinds deze namiddag verdwenen. 

Dat was een van de redenen waarom ik deze verklaring hier plakte: zodat deze bewaard zou blijven. 

 

Als was dat vooral het hele amateuristische toontje, alsof een datum in een email een afspraak is waar je een evenement op kunt baseren. 

 

 

 

 

Link naar reactie

Jammer voor al die mensen die hier tijd en moeite in hebben gestoken, zowel van de kant van de organisatie als van de deelnemende bezoekers, gasten en standhouders. Maar wat een amateurisme... Hoe kun je nou zonder getekende overeenkomst een dergelijk groot evenement op willen zetten?

Hoogmoed komt voor de val is hier het juiste gezegde. Beter was misschien om klein te beginnen ergens in een sporthal en dat langzaamaan uit te bouwen.

 

Een faillissement is nog maar de vraag. Ik denk dat de organisatoren hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn.

Link naar reactie
27 minuten geleden, Theoak zei:

Hoogmoed komt voor de val is hier het juiste gezegde. Beter was misschien om klein te beginnen ergens in een sporthal en dat langzaamaan uit te bouwen.

 

Wij kennen de ins en outs niet allemaal, dus het is vrij moeilijk oordelen.

 

Ik denk niet dat klein beginnen verstandig is gezien het gegeven van een Comic Con/Fandom/Heroescom weekend, dat kun je bijna niet klein doen.

Ik begrijp persoonlijk niet wat het evenement toevoegde, de Comic Cons vliegen om je oren en dit voegde maar weinig toe aan het bestaande aanbod.

Een voetbal clinic van een C voetballer die lang geleden eens in de zoveelste divisie van Engeland speelde heeft weinig met heroes te maken, ook de verdere gasten/programmering vond ik weinig bijzonder.

Hoogstens interessant voor de regio, waar normaal gesproken minder evenementen plaatsvinden.

 

De concurrentie zijn grotere bedrijven met veel meer daadkracht. Je kunt dit soort evenementen niet organiseren zonder geld. Verplichtingen nakomen met ticketgeld of stageld is belachelijk, roekeloos en dom. Je moet zelf het geld hebben en er echt in geloven, dan kan je snel en vrij handelen en dan natuurlijk een goed budget maken en het risico zelf kunnen pakken.....dan kan het tegen- of meevallen, maar sta je voor je uitgaven/contracten.

 

Een evenement, hoe klein of groot, kost heel veel tijd en inzet en heeft altijd een risicofactor. Het is zo makkelijk nog niet.  

  

 

.   

Link naar reactie

We kennen de ins en outs zeker niet, maar als je bij 3 verschillende locaties problemen hebt om de locatie te huren, dan durf ik toch wel te stellen dat er iets niet goed zit!

Ik denk dat een groepje enthousiastelingen hier mee is begonnen, maar dat het simpelweg meer inhield dan men aankon.

 

Of er behoefte was aan een evenement waarbij sport, muziek, cosplay, comics, film etc. zouden worden gecombineerd zullen we nooit weten, want ik verwacht van deze organisatie niets meer te horen/lezen.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Theoak zei:

We kennen de ins en outs zeker niet, maar als je bij 3 verschillende locaties problemen hebt om de locatie te huren, dan durf ik toch wel te stellen dat er iets niet goed zit!

 Ik denk dat een groepje enthousiastelingen hier mee is begonnen, maar dat het simpelweg meer inhield dan men aankon.

Ik denk dat onderschat is dat er startkapitaal nodig is voor voorschottten op de locatie, de acteurs, de site etc. Waarschijnlijk heb je een paar ton nodig om zo'n evenement succesvol op te zetten. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Lecram zei:

Ik denk niet dat klein beginnen verstandig is gezien het gegeven van een Comic Con/Fandom/Heroescom weekend, dat kun je bijna niet klein doen.

 

Ik begrijp persoonlijk niet wat het evenement toevoegde, de Comic Cons vliegen om je oren en dit voegde maar weinig toe aan het bestaande aanbod.

Een voetbal clinic van een C voetballer die lang geleden eens in de zoveelste divisie van Engeland speelde heeft weinig met heroes te maken, ook de verdere gasten/programmering vond ik weinig bijzonder.

Hoogstens interessant voor de regio, waar normaal gesproken minder evenementen plaatsvinden.

Ik vermoed dat je met een groot evenement wel een kans hebt, maar dat is een moeilijk begin, omdat het veel startkapitaal vraagt ook veel mensen om alles neer te zetten.  Programma onderdelen moeten natuurlijk aantrekkelijk zijn. 

 

Geografisch zou een evenement in Eindhoven of Maastricht wel interessant zijn, je hebt dan veel mensen met een reisbereik van een paar uur. En in die omgeving is er niet zo heel veel concurrentie van andere cons. 

Link naar reactie
1 uur geleden, BSS zei:

Inmiddels staat een verklaring van de organisatie op hun website ... http://fandomweekend.com/

 

Bezoekers kunnen hun geld (blijkbaar) terugkrijgen, nu de betalende standhouders en stripmakers nog .....

 

Ik heb het niet allemaal gelezen, alleen even een snelle scan gedaan. Er  bestaat hier een topic over taalfouten, daar kan dit ook wel geplaatst worden (de tekst op de site van fandom bedoel ik dan). ;) 

Link naar reactie
Op 11-10-2018 om 14:09, tuinmantvkijken zei:

Heb ea geopend is voor al een wirwar aan vage mails 1e event nog geen eens contract of spreekt al over wie er allemaal komen en over volgende edities en de datum is meer een loterij 

Als de taalvaardigheid een aanwijzing is dan is het nu volstrekt helder wie achter deze festival flater schuilgaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...