Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Gast Gast.

FandomWeekend 13-14 okt 2018 (was: HeroesDome)

Recommended Posts

Jammer voor al die mensen die hier tijd en moeite in hebben gestoken, zowel van de kant van de organisatie als van de deelnemende bezoekers, gasten en standhouders. Maar wat een amateurisme... Hoe kun je nou zonder getekende overeenkomst een dergelijk groot evenement op willen zetten?

Hoogmoed komt voor de val is hier het juiste gezegde. Beter was misschien om klein te beginnen ergens in een sporthal en dat langzaamaan uit te bouwen.

Een faillissement is nog maar de vraag. Ik denk dat de organisatoren hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, Theoak zei:

Hoogmoed komt voor de val is hier het juiste gezegde. Beter was misschien om klein te beginnen ergens in een sporthal en dat langzaamaan uit te bouwen.

Wij kennen de ins en outs niet allemaal, dus het is vrij moeilijk oordelen.

Ik denk niet dat klein beginnen verstandig is gezien het gegeven van een Comic Con/Fandom/Heroescom weekend, dat kun je bijna niet klein doen.

Ik begrijp persoonlijk niet wat het evenement toevoegde, de Comic Cons vliegen om je oren en dit voegde maar weinig toe aan het bestaande aanbod.

Een voetbal clinic van een C voetballer die lang geleden eens in de zoveelste divisie van Engeland speelde heeft weinig met heroes te maken, ook de verdere gasten/programmering vond ik weinig bijzonder.

Hoogstens interessant voor de regio, waar normaal gesproken minder evenementen plaatsvinden.

De concurrentie zijn grotere bedrijven met veel meer daadkracht. Je kunt dit soort evenementen niet organiseren zonder geld. Verplichtingen nakomen met ticketgeld of stageld is belachelijk, roekeloos en dom. Je moet zelf het geld hebben en er echt in geloven, dan kan je snel en vrij handelen en dan natuurlijk een goed budget maken en het risico zelf kunnen pakken.....dan kan het tegen- of meevallen, maar sta je voor je uitgaven/contracten.

Een evenement, hoe klein of groot, kost heel veel tijd en inzet en heeft altijd een risicofactor. Het is zo makkelijk nog niet.  

.   

Deel dit bericht

Link naar bericht

We kennen de ins en outs zeker niet, maar als je bij 3 verschillende locaties problemen hebt om de locatie te huren, dan durf ik toch wel te stellen dat er iets niet goed zit!

Ik denk dat een groepje enthousiastelingen hier mee is begonnen, maar dat het simpelweg meer inhield dan men aankon.

Of er behoefte was aan een evenement waarbij sport, muziek, cosplay, comics, film etc. zouden worden gecombineerd zullen we nooit weten, want ik verwacht van deze organisatie niets meer te horen/lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Noord Nederland zal het lastig worden om voldoende bezoekers voor een evenement met strips en comics te krijgen...

Een eendaagse beurs op de zaterdag in het centrum van Groningen (Aa kerk) is de moeite van het proberen nog wel eens waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, Theoak zei:

We kennen de ins en outs zeker niet, maar als je bij 3 verschillende locaties problemen hebt om de locatie te huren, dan durf ik toch wel te stellen dat er iets niet goed zit!

Ik denk dat een groepje enthousiastelingen hier mee is begonnen, maar dat het simpelweg meer inhield dan men aankon.

Ik denk dat onderschat is dat er startkapitaal nodig is voor voorschottten op de locatie, de acteurs, de site etc. Waarschijnlijk heb je een paar ton nodig om zo'n evenement succesvol op te zetten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lecram zei:

Ik denk niet dat klein beginnen verstandig is gezien het gegeven van een Comic Con/Fandom/Heroescom weekend, dat kun je bijna niet klein doen.

Ik begrijp persoonlijk niet wat het evenement toevoegde, de Comic Cons vliegen om je oren en dit voegde maar weinig toe aan het bestaande aanbod.

Een voetbal clinic van een C voetballer die lang geleden eens in de zoveelste divisie van Engeland speelde heeft weinig met heroes te maken, ook de verdere gasten/programmering vond ik weinig bijzonder.

Hoogstens interessant voor de regio, waar normaal gesproken minder evenementen plaatsvinden.

Ik vermoed dat je met een groot evenement wel een kans hebt, maar dat is een moeilijk begin, omdat het veel startkapitaal vraagt ook veel mensen om alles neer te zetten.  Programma onderdelen moeten natuurlijk aantrekkelijk zijn. 

Geografisch zou een evenement in Eindhoven of Maastricht wel interessant zijn, je hebt dan veel mensen met een reisbereik van een paar uur. En in die omgeving is er niet zo heel veel concurrentie van andere cons. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, BSS zei:

Inmiddels staat een verklaring van de organisatie op hun website ... http://fandomweekend.com/

Bezoekers kunnen hun geld (blijkbaar) terugkrijgen, nu de betalende standhouders en stripmakers nog .....

Ik heb het niet allemaal gelezen, alleen even een snelle scan gedaan. Er  bestaat hier een topic over taalfouten, daar kan dit ook wel geplaatst worden (de tekst op de site van fandom bedoel ik dan). ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11-10-2018 om 14:09, tuinmantvkijken zei:

Heb ea geopend is voor al een wirwar aan vage mails 1e event nog geen eens contract of spreekt al over wie er allemaal komen en over volgende edities en de datum is meer een loterij 

Als de taalvaardigheid een aanwijzing is dan is het nu volstrekt helder wie achter deze festival flater schuilgaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen