Ga naar inhoud

Stripfeest Brussel 14 tot en met 16 september 2018


Veto

Recommended Posts

Het is weer bijna zover... Het Warandepark staat volgende maand weer in het tijd van de strip. Hoofdexpo is '70 jaar Alex'. Uiteraard is er ook de altijd knappe ballonparade en de striprally. En er wordt uiteraard weer drie dagen lang druk gesigneerd in de verschillende tenten.
De signeerlijsten staan sinds gisteren online. En het belooft weer een 'hemel op aarde' te worden voor alle dédi-jagers.
Wat een indrukwekkende lijst tekenaars/scenaristen komen er naar Brussel !!?? 😮

 

Enkele voorbeelden : Swolfs, Leo, Meyer, Marini, Theo, Hermann, Homs, Jérémy, Fournier, Janry, Giardino, Jim, Alice, Jigounov, Lafebre, Frank Pé, Sente, Dufaux, Jarbinet, Dany…

Iets zegt me dat de 'diehards' weer hééééééél vroeg aan de ingang van de tenten zullen staan.

Voor alle precieze info, zie volgende link :

https://visit.brussels/site/fr/sites/comicsfestival/m_article/dedicaces

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
1 uur terug, Veto zei:

En het belooft weer een 'hemel op aarde' te worden voor alle dédi-jagers.
Wat een indrukwekkende lijst tekenaars/scenaristen komen er naar Brussel !!?? 😮

 

Iets zegt me dat de 'diehards' weer hééééééél vroeg aan de ingang van de tenten zullen staan.
 

Het is inderdaad weer een prachtige lijst met tekenaars, ongeevenaard.

Iets zegt me ook wel dat profjager Veto heel vroeg aanwezig zal zijn....😊

 

De opzet is altijd heel aardig in het park met die tenten, de aanwezige tekenaars zijn wereldtop, maar inderdaad de kritische noot is dat het nagenoeg volledig franstalig is (waardoor de franse boeken signeertickets zijn) en het ook meestal heeeeeeeel erg druk is en vaak met zeer warrige en onduidelijke signeerreglementen/systemen. Dieptepunt de Dupuis stand, eerst lang in de rij voor tickets, waarmee je een boek mag kopen....dan in de rij om het boek te kopen.......en dan in de rij bij de tekenaars....😂

 

Maar.......absoluut een zeer groots evenement met veel en fantastische tekenaars.  

 

   

 

 

  

Link naar reactie
3 uren geleden, Kool Thing zei:

De zondag gaat er nog wel wat bijkomen bij Ballon. 

SU is wel bizar. Ze pakken zwaar uit met de acteurs van FC De Kampioenen maar niet synchroon met Hec

Klopt, Jan Bosschaert en Aimée de Jongh zullen zondag bij Ballon signeren.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik zie dat het eerste album van FCK in 1997 verscheen. Die Leemans heeft een flinke produktie neergezet als hij in 21 jaar maar liefst 100 albums heeft volgetekend. 

 

Als er alleen naar de Nederlandstalige albums wordt gekeken, vermoed ik dat hij de tekenaar in Brussel zal zijn met de meeste verkochte albums.

 

Link naar reactie
17 uren geleden, Kool Thing zei:

Met ene Lecram er direct achter. En dan ikzelf als ik op tijd uit mijn bed geraak 🙂  

Dat valt nog te bezien, drukke weken voor de boeg en voor mij is het niet naast de deur.....daarnaast word ik langzamerhand wat panisch van lange rijen......Brussel extreem druk de keren dat ik er was.....maar ja, veel tekenaars👍🏼

Link naar reactie
16 uren geleden, Krimson zei:

Ik zou ook eens willen gaan met mijn zoon maar als het echt zo een chaos is en drummen dan passen we.

Nee, niet zozeer een chaos, maar gewoon heel druk, zeker bij Dupuis, dat kost je uren voor een dedicace van een wat populairdere tekenaar.

Maar juist voor kinderen wel een leuk festival als je niet alleen voor tekeningen gaat........er is vrij veel omheen.

Link naar reactie
18 uren geleden, Krimson zei:

Ik zou ook eens willen gaan met mijn zoon maar als het echt zo een chaos is en drummen dan passen we.

Zoals Lecram ook zegt, leuk maar heel erg druk.  Op zich voor kinderen goede te doen. Als je voor dedis gaat, zou ik kinderen thuislaten, want die zullen het niet leuk vinden om uren te wachten in de rijen.

Link naar reactie

Veel namen die jaarlijks terugkomen inderdaad... 🤨 Nu staan er nog steeds namen tussen waarvan ik graag een dédicace zou krijgen, dus ik vermaak me ook deze keer wel 😉. Ik heb er zin in, maar zie wel op tegen het ellenlange wachten, vooral bij Spirou.

 

Overigens had ik gehoopt op de aanwezigheid van Manu Larcenet, maar die staat er niet tussen. Hij schijnt een hekel te hebben aan dit soort sessies, volgens enkele berichten die ik op zijn Facebookprofiel voorbij heb zien komen (?).

Link naar reactie
Op 26/8/2018 om 13:38, Krimson zei:

Ik en mijn zoon zijn grote Leo fans , vooral van zijn dieren die hij verzint maar uren wachten voor een tekening van de man zien we niet zitten. Ik verwacht wel een verslag vd aanwezige reepers

Ik ga al enkele jaren zonder doel. Gewoon rondwandelen, rondkijken, de ballonnenparade meepikken, de foodtrucks, de oldtimersoptocht met wagens die in strips meedoen ( meestal Kuifje) en ja als er een tekenaar is met een paar man voor dan zou ik wel durven aan te schuiven. echt kidsfestival.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 24/8/2018 om 22:45, Tweetie zei:

Ik zie dat het eerste album van FCK in 1997 verscheen. Die Leemans heeft een flinke produktie neergezet als hij in 21 jaar maar liefst 100 albums heeft volgetekend. 

 

Als er alleen naar de Nederlandstalige albums wordt gekeken, vermoed ik dat hij de tekenaar in Brussel zal zijn met de meeste verkochte albums.

 

Leemans heeft in zijn carriere al meer dan aan 250 albums meegewerkt. Ik verschoot er nog van hoeveel hij zelf tekent van die albums. Enkel de decors zijn zeker niet van hem maar alle schetsen en uiteindelijke hoofden/torso's wel 

http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Hec-Leemans.pdf

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 24/8/2018 om 22:45, Tweetie zei:

Ik zie dat het eerste album van FCK in 1997 verscheen. Die Leemans heeft een flinke produktie neergezet als hij in 21 jaar maar liefst 100 albums heeft volgetekend.

 

5 albums per jaar of 150 pagina's per jaar of drie pagina's per week is de normale productie van een krantenstrip in Vlaanderen. Daarnaast schreef/schetste hij in die periode ook nog de scenario's voor een dertigtal W817's, een 25 tal Vertongen en co's en een tiental Bakelandts.

Link naar reactie
Op 24/8/2018 om 22:35, Tweetie zei:

Maar afgezien van dat: SU blijft voor mij de uitgeverij van studio Vandersteen en dan vooral Suske en Wiske. Het voelt raar dat die totaal niet te zien zijn. 

 

Gemiste kans om gigantisch veel sus en wissen te verkopen!

Mijn ervaring leert me dat de Brusselse ouders staan te trappelen om Nederlandstalige strips voor hun kinderen te kopen en zeker als daar dan nog een tekeningetje in komt.

Link naar reactie

Het is allemaal per uitgever net iets anders:

Wel hebben ze allemaal een eigen winkel waar je de boeken moet kopen en tickets kan verkrijgen.

Het beste is om bij de stand na te vragen hoe het signeren voor jou tekenaar werkt.

Robbedoes deelt tickets uit 1 of 2 uur voor de tekenaar begint met signeren op volg orde van de rij. daarna kan je rustig je boek kopen.

Andere uitgevers hebben een mix van loting en gewoon boek kopen waarbij je een signeer ticket krijgt.

Als je al een eigen nl talig boek bij je hebt wil de ene uitgever dat je een boek uit dezelfde prijs cattegorie kiest, bij een ander is het kopen van een boek voldoende.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Thx.

de Skull is zich stevig aan het laten gaan de 13e. Berthet is er bij gekomen. Ratte, Marin, Bosschaert en Jim waren er al en Meynet signeert er thuis.

 

we de meeste in luxe tt’s

179 euro voor een JIM.....

 

Maar het is natuurlijk een prima combi met stripfestival voor de winkels

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...