Ga naar inhoud

Geflopte en gestopte reeksen


Veto

Recommended Posts

Tijdens de voorbije zomervakantie mijn hele verzameling eens doorgenomen en opvallend is dat er toch best wat reeksen zijn die zowel in het Frans als in vertaling vroegtijdig werden afgevoerd. De ene al meer terecht dan de ander vind ik. Maar goed, dat hangt van je eigen voorkeur af. Een eerste aanzet van mijn kant :

- Vuur (2005) : 1 album, vond ik nochtans prima begin

- Trust (2007) : 1 album, vond ik een enorme 'stinker', afvoeren van deze reeks verwonderde me dus ook niet
- Argyll (1998) : 2 albums, heb ik wel van genoten
- Vigilantes (2008 - 2009) : 2 albums 
- De Mangakiller (2012) : 1 album 
- Matt Peterson (2012) : 1 album
- Baba Yega (2018) : 1 album
- Aathon (2006) : 1 album, vind ik nog altijd een aangenaam verhaal en dito tekeningen
- Gilgamesh (1996) : 1 album, ook graag gelezen

Aan welke reeksen denken jullie ? En vinden jullie het terecht of niet dat de auteurs, uitgevers... er vroegtijdig de stekker hebben uitgetrokken?

 

126444.jpg

130435.jpg

133922.jpg

199191.jpg

212056.jpg

408133.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Zelf kan ik er niet meteen enkele bedenken waarvan het mij jammer lijkt dat er niet meer van verschenen is, terwijl dat wel de bedoeling was. Als er meer dan 3 albums waren, beschouw ik het al niet meer als een echte flop. Wel talloze titels waarvan ik het jammer vond dat de NL uitgaves niet verkochten, terwijl deze in het Frans blijven lopen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, laliB zei:

Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. 

De kan nog steeds, dat ligt volgens mij aan Kolk en de Wit. Met een uitgave in diverse ook luxere versies moet het kunnen, mits de makers ook de originelen bij de uitgaven willen stoppen. 

Link naar reactie
8 uren geleden, marioboon zei:

Is Turpin gestopt omdat het moest of omdat het altijd maar 1 deel ging zijn?

 

En wat is er van Daniël gebleven?

Turpin is gestopt omdat er voor Daniel te veel werk en te weinig geld in zat.

Hij was al begonnen met deel2 op de scenario van Robbert Damen.

Er zijn toen ook een aantal pagina's van getekend.

Ik heb ze ooit mogen zien en ik vond die pagina's prachtig en ik werd gelijk het verhaal ingezogen.

Helaas is hij er om financiële redenen ermee gestopt.

Maar gelukkig is samenwerking (Met Robbert Damen) wel verder gegaan met Captain Ecki

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Midgard van Steven Dupré. Vond ik een aardige reeks.

Ah, voila!  Die schoot mij daarstraks plots te binnen en wou ik komen posten.  Zonde.  Uitstekend werk van Dupré. Ik vond het opzet van De Inval / De Aanval bijzonder goed gevonden.  Dat Sarah & Robin ooit stopte, vond ik ook jammer. Maar goed, die reeks had wel 5 albums.

image.thumb.png.9e14b06adddb0e141a7e0a01ef31a05f.png

Nog zo ééntje waar ik graag véél meer van gezien had, Tandori door Arleston en Curd Ridel. Ik vond dat redelijk fantastisch. Dat De Gowap hier ook geen kans meer kreeg na 2 albums, terwijl daar over de taalgrens zelfs tekenfilms van bestaan, blijf ik ook jammer vinden.  Hetzelfde voor Angela en René.  Dat waren gewoon ongelooflijk fijne gags.  Tijdloos ook.

image.thumb.png.666c2368904291a99a96c17112f26be6.png
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

- Bowen? Deel 1 in 2011, deel 2 in 2012, en daarna blijft het stil. Deze 2 delen (van trilogie ?) waren best OK.

In a.s. Buck Danny deel 56 (nov. 2018) -van dezelfde tekenaar- heeft Bowen wel een gastrol/comeback...

 

- Little England van DuCaju. Eerste deel vermeld nog 1e cyclus; weggelaten op 2e deel plus dat dit deel niet

't niveau haalt van 1e deel.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
10 hours ago, Ambreville said:

Ze hebben het nog geprobeerd via Crowdfunding. We waren met veel te weinig sponsors. Te vroeg en verkeerd platform denk ik. Als ze dat vandaag via Kickstarter, Ulule of Sandawe zouden proberen, dan zou het zeker lukken.

 

 

yes- i know... jammerlijk mislukt.. ik snap niet waarom ze niet net als bij 7 provinciën de originele pagina's verkochten tegen een inbreng.. nu kreeg je bij 1000 e schetsen... tja..

Link naar reactie

Ik vind Gilles de Geus ook schitterend.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze hun originelen liever houden.

Als je, als stripmaker, je originelen al moet afgeven om er toch maar in te slagen om een boekje op de markt te kunnen brengen vind ik dat zeer treurig.

Ik heb nooit begrepen waarom Gilles niet beter verkocht. Zo'n geniale strip...

Link naar reactie

Ze moeten niets. Het principe is wel bij crowfunding dat als je meer geeft, er ook wat meer tegenover staat.

Dat kan gaan van een puzzel, een dédicace tot als een cameo getekend worden. Als de tekenaar toch al besloten had om zijn platen te verkopen zoals er veel zijn, waarom dan niet. Voor een heeeeel grote donatie.

 

Ik was zaterdag in Veldhoven ook aan het praten met Ciza Di Felice. Haar serie Oliver & Peter is opgestart via Sandawe. Blijkbaar begint het toch te lopen. Het is echt wel een goede campagne uitdenken, het goede platform kiezen en dan via de sociale media reclame maken tegen de sterren op. Voor Gilles de Geus zou dat op dit moment perfect mogelijk moeten zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Even nagekeken voor Oliver & Peter.


Deel 1 : 40.000 € opgehaald bij 270 donors.

Deel 2 : 42.000 € opgehaald bij 227 donors.

Deel 3 : 42.000 € opgehaald bij 271 donors.

 

Aan de rondheid van de getallen te zien lijkt de campagne daar geconfigureerd te zijn op juist dat bedrag.

 

Aan deze heb ik zelf meegedaan. 

https://www.ulule.com/witch-memory-bd/

Ik geef toe, Pedro Perez is een guilty pleasure. De campagne mikte op 22.222 € en haalde uiteindelijk 232% daarvan of 51.719 € binnen. Dit via 1235 sponsors wat bewijst dat strips over schaarsgeklede dames nog altijd goed verkopen.

 

Het team kan nu in alle vrijheid aan de strip werken. De funders nemen de plaats in van een editor zoals Dargaud. Via een facebook groep en via dropbox zijn er elke week updates en kan er ook al in het werk onder constructie geneusd worden.ab.thumb.jpg.b6aebd9b4f92ca45ee09aeb922e4dd97.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...