Ga naar inhoud

Geflopte en gestopte reeksen


Veto

Recommended Posts

Sundance - door Suro en Cortegianni

 

slechts 4 delen terwijl er meer werden aangekondigd, vond ik zelf wel een goeie reeks!

 

Suro is nu vooral bekend van de Eeuw der Schimmen & de Clan v d Draak (Daedalus) en er is een nieuw deel in de reeks Bloedkoninginnen verschenen (voorlopig enkel in 't Frans, vertaling volgt).

 

Heb onlangs met zijn scenariste van die laatste reeks een lange en toffe babbel gehad en ze wist me te vertellen dat Suro om persoonlijke redenen al jaren geen festivals en signeersessies meer doet en daar voorlopig geen verandering in komt

 

 

12716.jpg

Link naar reactie

Ook heel goed en wel verder gezet zonder vertaling;

 

 Harlekijn - de eerste drie fantastische delen door Dany en Van Hamme:  van 1979 tot 1985 (in 1993 herdrukt onder de naam Joker)

Van 2001 tot 2004 nog 4 delen in 't Frans door Jytery maar nooit vertaald en halen niet hetzelfde niveau van de drie eerste verhalen

 

maar die eerste drie delen moeten niet onderdoen voor Largo Winch en XIII

 

130678.jpg

Link naar reactie
On 9/2/2018 at 10:23 AM, Veto said:

 

- De Mangakiller (2012) : 1 album 
 

133922.jpg

 

 

 

Ja, dat vond ik ook jammer.

Om nog maar te zwijgen over Nana, Shaman King, Bleach, Black Butler, Liar Game, Neon Genesis Evangelion, Gals ...

We leven hier allemaal om een slagveld.

Link naar reactie
Op ‎3‎/‎09‎/‎2018 om 19:19, Dedi Kass zei:

Ook heel goed en wel verder gezet zonder vertaling;

 

 Harlekijn - de eerste drie fantastische delen door Dany en Van Hamme:  van 1979 tot 1985 (in 1993 herdrukt onder de naam Joker)

Van 2001 tot 2004 nog 4 delen in 't Frans door Jytery maar nooit vertaald en halen niet hetzelfde niveau van de drie eerste verhalen

 

maar die eerste drie delen moeten niet onderdoen voor Largo Winch en XIII

 

130678.jpg

Die zijn idd heel goed

Link naar reactie
6 uren geleden, shakeitupguy zei:

Viixit is ook maar bij 1 deel gebleven, dit terwijl een 2de deel voorzien. Van de tekenaar is nooit iets van gehoord.

vixit-01-scbrde-stedendoderbr1e-druk-198

TOP, mijn allereerste HC aankoop ooit.

 

Ooit heb ik weleens (volgens mij hier op dit forum) gelezen dat de beste man wel aan deel 2 bezig was, maar dusdanig in de problemen kwam, dat de platen van deel 2 uiteindelijk ergens onder een lekkend dak lagen. Er bleef dus niets van over. Geen idee of dat verhaal waar was, maar als het waar is, dan is dat eeuwig zonde! 

Link naar reactie

Reality Show heb ik compleet gemaakt via Izneo in het engels. Mayam ook tot deel 4 maar daar heb ik nog leeswerk aan.

Ghost Money is inderdaad een gemis. Ik heb de serie pas laat leren kennen via Dominique Bertail tijdens zijn tour voor Mondo Reverso. Chateau des étoiles staat ook op mijn wishlist en is blijkbaar ook in het nederlands opgegeven na een paar delen.

 

 

 

Link naar reactie

Ik was tijdens mijn jeugdige jaren een fan van ondermeer de reeks Safari.

Willy Vandersteen snapte dat de televisieserie Daktari populair was, en startte daarom Safari. Hij was scenarist, en Karel Biddeloo tekende de 24 albums, waarbij hij in het laatste verhaal zelf de titelrol vertolkte van De Motorcrosser.

Uitzonderlijk aan deze reeks is dat er een doorlopende verhaallijn is, iets dat bij de andere Vandersteen-reeksen niet voorkomt.

Jammer dat het daarbij bleef.

 

safari 24 1-8-1974_f.jpg

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Op ‎4‎/‎09‎/‎2018 om 18:08, Werner zei:

kinderen-van-de-regeling-01-reintegrator

Volgens mijn - niet altijd even betrouwbare - geheugen is hier een tweede deel van. Misschien niet in album-vorm maar ik herinner me dat ik het tegenkwam in een stripblad. Vermoedelijk Sjors & Sjimmie, las ik van de bieb. Dat zal zo omstreeks 1991 of 1992 zijn geweest?

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
16 uren geleden, Martin zei:

Ik was tijdens mijn jeugdige jaren een fan van ondermeer de reeks Safari.

Willy Vandersteen snapte dat de televisieserie Daktari populair was, en startte daarom Safari. Hij was scenarist, en Karel Biddeloo tekende de 24 albums, waarbij hij in het laatste verhaal zelf de titelrol vertolkte van De Motorcrosser.

Uitzonderlijk aan deze reeks is dat er een doorlopende verhaallijn is, iets dat bij de andere Vandersteen-reeksen niet voorkomt.

Jammer dat het daarbij bleef.

 

safari 24 1-8-1974_f.jpg

Ik vond die leuk, vooral omdat ze bij de Standaard reeksen opvallen met de gele ruggen tussen de Bessy's en Robertrand's. En best wel nog OK verhalen.

Link naar reactie
27 minuten geleden, Timhardt zei:

 

Het is ook niet uitverteld. Doodjammer want daardoor heb ik de reeks verkocht. De eerste 4-5 delen kunnen hun mannetje met serie XIII wel staan.

Dat was inderdaad razend knap begonnen. Maar naar het einde toe werd het wel een 'beetje' ongeloofwaardig. Ik dacht dat er plots een dinosaurus ten tonele kwam op het einde. Lang geleden dat ik deze heb gelezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...