Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Veto

Geflopte en gestopte reeksen

Recommended Posts

6 hours ago, laliB said:

Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. 

+10.000

Gilles is de beste Nederlandse stripreeks ooit 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, shakeitupguy zei:

De 2 laatste delen van de eerste cyclus van Finkel door Gine & Convard zijn ook niet in het Nederlands vertaald.

In het Frans is men met een 2de cyclus begonnen waar maar 1 deel van verscheen en dan ook stopgezet.

Dat vond ik ook een fijne serie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Midgard van Steven Dupré. Vond ik een aardige reeks.

Ah, voila!  Die schoot mij daarstraks plots te binnen en wou ik komen posten.  Zonde.  Uitstekend werk van Dupré. Ik vond het opzet van De Inval / De Aanval bijzonder goed gevonden.  Dat Sarah & Robin ooit stopte, vond ik ook jammer. Maar goed, die reeks had wel 5 albums.

image.thumb.png.9e14b06adddb0e141a7e0a01ef31a05f.png

Nog zo ééntje waar ik graag véél meer van gezien had, Tandori door Arleston en Curd Ridel. Ik vond dat redelijk fantastisch. Dat De Gowap hier ook geen kans meer kreeg na 2 albums, terwijl daar over de taalgrens zelfs tekenfilms van bestaan, blijf ik ook jammer vinden.  Hetzelfde voor Angela en René.  Dat waren gewoon ongelooflijk fijne gags.  Tijdloos ook.

image.thumb.png.666c2368904291a99a96c17112f26be6.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, sanderg zei:

+10.000

Gilles is de beste Nederlandse stripreeks ooit 

Ze hebben het nog geprobeerd via Crowdfunding. We waren met veel te weinig sponsors. Te vroeg en verkeerd platform denk ik. Als ze dat vandaag via Kickstarter, Ulule of Sandawe zouden proberen, dan zou het zeker lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

- Bowen? Deel 1 in 2011, deel 2 in 2012, en daarna blijft het stil. Deze 2 delen (van trilogie ?) waren best OK.

In a.s. Buck Danny deel 56 (nov. 2018) -van dezelfde tekenaar- heeft Bowen wel een gastrol/comeback...

- Little England van DuCaju. Eerste deel vermeld nog 1e cyclus; weggelaten op 2e deel plus dat dit deel niet

't niveau haalt van 1e deel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 hours ago, Ambreville said:

Ze hebben het nog geprobeerd via Crowdfunding. We waren met veel te weinig sponsors. Te vroeg en verkeerd platform denk ik. Als ze dat vandaag via Kickstarter, Ulule of Sandawe zouden proberen, dan zou het zeker lukken.

yes- i know... jammerlijk mislukt.. ik snap niet waarom ze niet net als bij 7 provinciën de originele pagina's verkochten tegen een inbreng.. nu kreeg je bij 1000 e schetsen... tja..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind Gilles de Geus ook schitterend.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze hun originelen liever houden.

Als je, als stripmaker, je originelen al moet afgeven om er toch maar in te slagen om een boekje op de markt te kunnen brengen vind ik dat zeer treurig.

Ik heb nooit begrepen waarom Gilles niet beter verkocht. Zo'n geniale strip...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze moeten niets. Het principe is wel bij crowfunding dat als je meer geeft, er ook wat meer tegenover staat.

Dat kan gaan van een puzzel, een dédicace tot als een cameo getekend worden. Als de tekenaar toch al besloten had om zijn platen te verkopen zoals er veel zijn, waarom dan niet. Voor een heeeeel grote donatie.

Ik was zaterdag in Veldhoven ook aan het praten met Ciza Di Felice. Haar serie Oliver & Peter is opgestart via Sandawe. Blijkbaar begint het toch te lopen. Het is echt wel een goede campagne uitdenken, het goede platform kiezen en dan via de sociale media reclame maken tegen de sterren op. Voor Gilles de Geus zou dat op dit moment perfect mogelijk moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Even nagekeken voor Oliver & Peter.

Deel 1 : 40.000 € opgehaald bij 270 donors.

Deel 2 : 42.000 € opgehaald bij 227 donors.

Deel 3 : 42.000 € opgehaald bij 271 donors.

Aan de rondheid van de getallen te zien lijkt de campagne daar geconfigureerd te zijn op juist dat bedrag.

Aan deze heb ik zelf meegedaan. 

https://www.ulule.com/witch-memory-bd/

Ik geef toe, Pedro Perez is een guilty pleasure. De campagne mikte op 22.222 € en haalde uiteindelijk 232% daarvan of 51.719 € binnen. Dit via 1235 sponsors wat bewijst dat strips over schaarsgeklede dames nog altijd goed verkopen.

Het team kan nu in alle vrijheid aan de strip werken. De funders nemen de plaats in van een editor zoals Dargaud. Via een facebook groep en via dropbox zijn er elke week updates en kan er ook al in het werk onder constructie geneusd worden.ab.thumb.jpg.b6aebd9b4f92ca45ee09aeb922e4dd97.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sundance - door Suro en Cortegianni

slechts 4 delen terwijl er meer werden aangekondigd, vond ik zelf wel een goeie reeks!

Suro is nu vooral bekend van de Eeuw der Schimmen & de Clan v d Draak (Daedalus) en er is een nieuw deel in de reeks Bloedkoninginnen verschenen (voorlopig enkel in 't Frans, vertaling volgt).

Heb onlangs met zijn scenariste van die laatste reeks een lange en toffe babbel gehad en ze wist me te vertellen dat Suro om persoonlijke redenen al jaren geen festivals en signeersessies meer doet en daar voorlopig geen verandering in komt

12716.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook heel goed en wel verder gezet zonder vertaling;

Harlekijn - de eerste drie fantastische delen door Dany en Van Hamme:  van 1979 tot 1985 (in 1993 herdrukt onder de naam Joker)

Van 2001 tot 2004 nog 4 delen in 't Frans door Jytery maar nooit vertaald en halen niet hetzelfde niveau van de drie eerste verhalen

maar die eerste drie delen moeten niet onderdoen voor Largo Winch en XIII

130678.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3/9/2018 om 17:07, Ambreville zei:

Komt nog. Theo heeft Murena erbij genomen.

mooi! DAt die nog komt... en dan ook nog een prequel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Simon zei:

Een paar stappen naar het licht. Een cyclus uitgebracht en daar bleef het bij. 

Gezien de auteur heel jammer, maar aangezien de tweede cyclys middenin bij deel vijf stopte een logisch besluit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen