Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Veto

Geflopte en gestopte reeksen

Recommended Posts

Tijdens de voorbije zomervakantie mijn hele verzameling eens doorgenomen en opvallend is dat er toch best wat reeksen zijn die zowel in het Frans als in vertaling vroegtijdig werden afgevoerd. De ene al meer terecht dan de ander vind ik. Maar goed, dat hangt van je eigen voorkeur af. Een eerste aanzet van mijn kant :

- Vuur (2005) : 1 album, vond ik nochtans prima begin

- Trust (2007) : 1 album, vond ik een enorme 'stinker', afvoeren van deze reeks verwonderde me dus ook niet
- Argyll (1998) : 2 albums, heb ik wel van genoten
- Vigilantes (2008 - 2009) : 2 albums 
- De Mangakiller (2012) : 1 album 
- Matt Peterson (2012) : 1 album
- Baba Yega (2018) : 1 album
- Aathon (2006) : 1 album, vind ik nog altijd een aangenaam verhaal en dito tekeningen
- Gilgamesh (1996) : 1 album, ook graag gelezen

Aan welke reeksen denken jullie ? En vinden jullie het terecht of niet dat de auteurs, uitgevers... er vroegtijdig de stekker hebben uitgetrokken?

126444.jpg

130435.jpg

133922.jpg

199191.jpg

212056.jpg

408133.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
52 minuten geleden, Yncke zei:

Ik had heel graag het vervolg gelezen van "De Vraatkevers".

1-nl-v.jpg

De Vraatkevers???? Creepy! Niet echt iets waar ik op zou zitten wachten...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is één album een stopgezette reeks? Of is dat, analoog met de tv-wereld, een pilot-aflevering?

Ik denk al jaren dat de grote uitgevers gewoon een reeks met losstaande albums zouden moeten maken. En diegene die succesvol blijken te zijn een eigen reeks geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zelf kan ik er niet meteen enkele bedenken waarvan het mij jammer lijkt dat er niet meer van verschenen is, terwijl dat wel de bedoeling was. Als er meer dan 3 albums waren, beschouw ik het al niet meer als een echte flop. Wel talloze titels waarvan ik het jammer vond dat de NL uitgaves niet verkochten, terwijl deze in het Frans blijven lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste wolf van os.

Slechts 1 deel verschenen. Ik kan mij het verhaal niet heel goed herinneren, maar de tekeningen waren weergaloos. Meestal voer ik niet afgewerkte series af, maar dat krijg ik in dit geval niet over het hart. Te mooi!!!

1-nl-v.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, knobbel zei:

Makabi.

Sabatini en Betty&Dodge van Du Caju.

Ja... Betty en Dodge. Echt zonde dat Standaard de stekker eruit trok. Gelukkig nog twee albums via BD Must. Little England is daarentegen ook weer een mooie serie van hun....

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, laliB zei:

Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. 

De kan nog steeds, dat ligt volgens mij aan Kolk en de Wit. Met een uitgave in diverse ook luxere versies moet het kunnen, mits de makers ook de originelen bij de uitgaven willen stoppen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 hours ago, linthout said:

De Vraatkevers???? Creepy! Niet echt iets waar ik op zou zitten wachten...

Allez, een zalig getekend fantasy-verhaal met dinosaurussen, what's not to like?!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ha! Dinosaurussen! Al beter dan Vraatkevers!

Je weet toch wat vraatkevers doen, hé... Die kruipen langs achter binnen, leggen hun eitjes in je lichaam en daarna komen ze met duizenden via je mond weer naar buiten...

Dinosaurussen doen dat gelukkig niet, want die zijn daar te groot voor!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De 2 laatste delen van de eerste cyclus van Finkel door Gine & Convard zijn ook niet in het Nederlands vertaald.

In het Frans is men met een 2de cyclus begonnen waar maar 1 deel van verscheen en dan ook stopgezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, marioboon zei:

Is Turpin gestopt omdat het moest of omdat het altijd maar 1 deel ging zijn?

En wat is er van Daniël gebleven?

Turpin is gestopt omdat er voor Daniel te veel werk en te weinig geld in zat.

Hij was al begonnen met deel2 op de scenario van Robbert Damen.

Er zijn toen ook een aantal pagina's van getekend.

Ik heb ze ooit mogen zien en ik vond die pagina's prachtig en ik werd gelijk het verhaal ingezogen.

Helaas is hij er om financiële redenen ermee gestopt.

Maar gelukkig is samenwerking (Met Robbert Damen) wel verder gegaan met Captain Ecki

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen