Ga naar inhoud

sorteren


Raytheman

Recommended Posts

afhankelijk van de plaats in de kast en hoogte strips, sorteer ik het zoveel mogelijk thematisch.: sci fi, middeleeuwen, hedendaags,...

 

Maar eigenlijk ben ik al blij als ik er een plaats voor heb.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Omdat ik alles van Hermann en Vance verzamel staan die auteurs apart.

Omdat ik een fanatieke weekbladen-verzamelaar ben is de rest van mijn strips losjes gesorteerd op de striptijdschriften waarin ze werden voorgepubliceerd. Mijn uitgangspunt is Kuifje, ook omdat dat de eerste strip was die ik als zesjarige las. Vervolgens alle strips uit weekblad Kuifje, min of meer chronologisch op volgorde van eerste verschijning in het blad. Daarna volgt weekblad Sjors, dus titels als Sjors en Sjimmie en De Man van Staal. Dan volgt weekblad Pep en daaronder vallen ook reeksen die oorspronkelijk uit Pilote komen, zoals Roodbaard, Ravian en Blueberry. Gevolgd door Eppo, enzovoort. En tenslotte nog een aantal strips die niet in bovenstaande reeksen passen.

Ach, het is een systeem en het werkt voor mij.

 

20160905-01.JPG

Link naar reactie

Ik sorteer op uitgever en dan de reeksen alfabetisch. Per reeks zitten de albums van rechts naar links op nummer. Als ik een reeks uit de kast haal zit nummer 1 dan vooraan. Soms wijk ik af van mijn systeem, en meestal is dat dan omwille van het formaat: ook de kleine schappen moeten gevuld.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Een eerste grote opdeling bij mij zijn eigenlijk de 'gagstrips' en de rest

 

de rest wordt dan opgedeeld per uitgever. Eigenlijk vooral omdat bepaalde uitgevers een veel groter formaat hebben (Arboris, Daedelus) dan bvb Le Lombard en anders wordt dat te veel knoeien in mijn billy boekenkasten. De formaten van de blauwe bessys of oude Neros pakken een stuk minder plaats in.

Link naar reactie

Alles in goede tijdschriftcassettes en dan zo dat het een beetje logisch in de vakken van m'n kasten staat. 't Zijn nogal hoge schappen dus dan is zo'n cassette wel handig, snel gepakt en je hebt een halve of soms zelfs een hele reeks in handen.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...