Ga naar inhoud

34e Brabants Stripspektakel 18 & 19 mei 2019


BSS

Recommended Posts

Op 8/5/2019 om 16:54, Sytse Algera zei:

 

Hierbij de beurs editie cover van witte indiaan 2 :

- Witte Indiaan HC deel 2 beursuitgave met gelimiteerde cover en originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro 
- Valarie Moore 1, Moordgeheimen HC met cover van Eric Heuvel + een speciale beurseditie cover. Inclusief een originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro. Bestellen kan door een email te sturen naar comicwatch@gmail.com. op=op 

lekker helder verhaal!
Kan ik waarderen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 5/14/2019 at 11:44 AM, BSS said:

En Kenny Rubenis heeft een beursspecial ! Met originele pagina, oplage 27 exemplaren!

 

Beursspecial heruitgave Kenny Rubenis.jpg

Net alles netjes ingepakt: Er zijn nu 20 sets gereserveerd, dus er zijn er nog maar 7 over voor spontane verkoop op de beurs. Wees er morgen snel bij, ik vermoed dat het niet lang zal duren voor ze weg zijn. Dit zijn zo'n beetje de laatste originele pagina's die ik nog heb liggen van strips die in print verschenen zijn, aangezien ik tegenwoordig voornamelijk digitaal werk.

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Nog nooit zo'n goede tekenaars zo weinig te doen hebben gezien als op de stand van Dark Dragon. Ik denk wel dat ze hun limieten gehaald hebben met die beursuitgaves.

Tja, de tekenaars zaten dan waarschijnlijk gewoon 'sleeves' te signeren voor latere kopers. Was ook zo op FACTS toen ik er was. Ik heb net op de site van DDB gezien dat je nu nog een beurseditie van 'Arelate' kan kopen voor 50 euro met een dedi op de sleeve. Rare toestanden maar ja... Zoals Alexjodo zei: je kan zelf kiezen om al dan niet mee te doen met dat 'beurseditie'-gedoe. Ik pas er in elk geval voor. Maar iedereen doet wat hij (of zij?) wil.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

Nog nooit zo'n goede tekenaars zo weinig te doen hebben gezien als op de stand van Dark Dragon. Ik denk wel dat ze hun limieten gehaald hebben met die beursuitgaves.

Een van de NL tekenaars bij DDB gaf aan dat het zaterdag heel de dag druk tekenen was op zaterdag.........ik was er zelf op de zondag, daar was het sowieso heel stil. Tamiazzo zei me dat hij zaterdag circa 40 dedies had gemaakt, toch ook een flink aantal.

Wij kunnen steeds hetzelfde herhalen.....het is absoluut onmogelijk om tekenaars te halen voor kleine uitgeverijen tegen boekprijzen. Dat is een feit, dus dan heb je inderdaad een keuze. Ik ben ook niet weg van de beursedities deze stijl, voor mij hoeft die sleeve niet.......gewoon 15 euro op het boek extra zetten als ticketgeld, doe voor de fun dit via een genummerd prentje (Breda), omdat het anders zo klinisch is, maar hier komt het wel op neer.

Promotie dmv tekenaars is allang geen tool meer voor daedalus/DDB/Silvester, er komen geen nieuwe lezers in de buurt van de tekenaars, omdat de fanatieke groep al uren in de rij zit voordat er erbij zouden kunnen komen. Kansloos. 

Wel zou een organisatie van een beurs zelf tekenaars kunnen regelen (dus niet alles overlaten aan de uitgevers), gewoon een bedrag in je budget opnemen om 4-5 leuke tekenaars zelf te regelen (gebeurt in Breda wel)........deze dan ter promotie inzetten tegen een bepaalde ticketsysteem.

 

Het systeem van gratis dedies aan steeds dezelfde groep mensen werkt nog bij de Nederlandse tekenaars, omdat zij minder kosten om ze op een NL festival te krijgen en zij het nog misschien als een sociaal gebeuren zien met veel bekenden, maar dat geldt niet voor een Italiaan of Fransman.

 

Maar goed..............Brabants stripspektakel.............ik heb een leuke dag gehad op zondag, al was het niet spectaculair, ik vond de locatie niet makkelijk te bereiken en het parkeren was zeer moeizaam (heel ver weg), maar gratis. De hal was op zich goed qua ruimte, maar zoals alle festivals in sporthallen ligt het niet in de loop en dus niet veel bezoekers buiten de bekenden. Ook de catering was niet best, een sportkantine met wat snacks en een bar...........misschien hecht ik er teveel waarde aan, maar ik vind dat niet goed.

Verder genoeg kramen (veel zelfs), duidelijke plattegrond en prima organisatie. Ik vermaak me wel een dagje met de tekenaars en bekenden.

 

 

 

 

Link naar reactie

Het was de eerste keer voor mij en mijn kinderen en we hebben ons prima vermaakt. Dochter won de stripquiz en mijn zoon was zeer content over de dedie van Frodo de Deckere. Dochter kwam ook nog wat Tina-tekenaars tegen en Tamiazzo maakt flink werk van zijn dedie. 

20190519_142519.jpg

Link naar reactie
57 minuten geleden, Lecram zei:

Ik vond de locatie niet makkelijk te bereiken en het parkeren was zeer moeizaam (heel ver weg), maar gratis. De hal was op zich goed qua ruimte, maar zoals alle festivals in sporthallen ligt het niet in de loop en dus niet veel bezoekers buiten de bekenden. Ook de catering was niet best, een sportkantine met wat snacks en een bar...........misschien hecht ik er teveel waarde aan, maar ik vind dat niet goed.

Verder genoeg kramen (veel zelfs), duidelijke plattegrond en prima organisatie. Ik vermaak me wel een dagje met de tekenaars en bekenden.

Lokatie was prima wat mij betreft. Redelijk makkelijk te vinden aan de rand van de stad en snelwegen aan alle kanten. 

Net als de andere binnenbeurzen is het vooral voor een vaste groep bezoekers die alle beurzen afgaat. Alleen op buitenbeurzen als Gouda, Kampen of Haarlem zie je een heel ander publiek dan normaal. 

 

Parkeren snap ik niet helemaal, beide dagen stond ik lekker dichtbij in de parkeergarage direct naast de hal. Het is me onduidelijk waarom sommigen in de parkeergarage mochten en sommigen op een terrein verderop stonden. 

 

Binnenin een mooie hal met alle stands overzichelijk bij elkaar, veel te doen op stripgebied. Ook nog wat eilandjes aan de kant met side events met flipperkasten en kinderspelletjes. Prima organisatie, je ziet ook veel mensen met organisatieshirtjes rondlopen.

 

Al met al een leuke beurs.

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

Nog nooit zo'n goede tekenaars zo weinig te doen hebben gezien als op de stand van Dark Dragon. Ik denk wel dat ze hun limieten gehaald hebben met die beursuitgaves.

Wat ik gezien heb is dat het zaterdag druk was en er zondag bijna niemand was bij DDB. 

Ik denk aan dat de dure uitgaves ervoor zorgen maar een keer langskomen. 

Link naar reactie

Idd. Leuke beurs. Hetis een van de weinige die alle generaties tijdens en voor de beurs proberen te bereiken.

De lokatie was goed. Ruim, helder etc. Het is normaal dat je als organisatie groeit in een lokatie en die elk jaar beter en beter gaat gebruiken. Voor mij was de parking hoogstens een ongemak.

Mijn opmerking rond DDB was vooral uit medelijden met de auteurs. Als je uit Zwitserland afkomt voor een goedkoop hotel en een broodje kroket (the horror!), dan wil je contact met fans. Op zondag was dat er gewoon niet. Ik,weet niets van de zaterdag behalve dat ik ze dankbaar moet zijn om Nederlanders en Vlamingen weg te houden van Hanret. Verschillende mensen die ik sprak gaven aan tewachten met die tekenaars tot een andere beurs. Dat is jammer. Ik heb er geen problerm mee dat een stand geld vraagt voor ern ticket maar verplicht ons niet om boeken te kopen die we al hebben. Verkoop met mogelijkheden, los ticket of een beurspakket of gratis bij aankoop van xx euro op de stand. 

Ook raar dat ze die beursedities blijven aanbieden na debeurs. Beseffen ze nietdat datwikkeltje waardeloos is zonder dedi.

Enfin, toch Di Sano en Smudjavgedaan. Bruno vooral omdat ik de club van Cheratte-haut een beetje begin te kennen. Bruno heeft nog tijdens een pint mijn Rob Harren-boek gesigneerd. Zonder ticket. Dat is compleetmet dedi’s van DivSano, Dany en Gürsel.

Smudja was zowel als tekenaar als als mensh een aangename verassing.

 

btw Rubine Red nog 26 paginas te gaan, maar er is een geldkwestie met de uitgever. Nieuwe Jeanett/Sarah Spits in Januari bij Futuropolis.

 

wel belachelijk was Maarten Lodewijk die op zijn oude dag voor mij zijn pluimen zwaar kwijt raakt. Rechts van hem een bordje dat hij enkel stempels rn hzndtekeningen zet vanwege stramme handen. Links van hem een prijslijst voor commissies te tekenen. Daar zal dan de prijs van pijnstillers in zitten. Geen probleem met geld vragen, alhoewel degene die het doen het voor extra’s vragen, maar bespaar ons dan dat zielig gedoe over die oude handjes.

 

.

 

 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

 

Als je uit Zwitserland afkomt voor een goedkoop hotel en een broodje kroket (the horror!), dan wil je contact met fans. Op zondag was dat er gewoon niet. Ik,weet niets van de zaterdag behalve dat ik ze dankbaar moet zijn om Nederlanders en Vlamingen weg te houden van Hanret. Verschillende mensen die ik sprak gaven aan tewachten met die tekenaars tot een andere beurs. Dat is jammer. Ik heb er geen problerm mee dat een stand geld vraagt voor ern ticket maar verplicht ons niet om boeken te kopen die we al hebben. Verkoop met mogelijkheden, los ticket of een beurspakket of gratis bij aankoop van xx euro op de stand. 

 

wel belachelijk was Maarten Lodewijk die op zijn oude dag voor mij zijn pluimen zwaar kwijt raakt. Rechts van hem een bordje dat hij enkel stempels rn hzndtekeningen zet vanwege stramme handen. Links van hem een prijslijst voor commissies te tekenen. Daar zal dan de prijs van pijnstillers in zitten. Geen probleem met geld vragen, alhoewel degene die het doen het voor extra’s vragen, maar bespaar ons dan dat zielig gedoe over die oude handjes

 

 

In een sporthal krijg je dit soort voedsel (kroket) of verwacht je verse wraps of lekker wokken in een sportkantine?

Een viersterren hotel kan er zeker niet af als iedereen alleen gratis dedies wil scoren 😀

 

haha.......ja, iedereen komt met zijn eigen mening of systeem op de proppen, maar steeds alleen vanuit de dediejager bekeken, maar met die 25 bezoekers die niks anders doen op een beurs dan van rij naar rij te rennen redden ze het niet. Als DDB het alleen moet hebben van hetzelfde groepje wat overal de rijen op ieder festival afstruint, kunnen ze beter helemaal niks meer organiseren, het is een festival, geen pure signeer beurs of cruise.

Ik denk als je aan een standhouder vraagt of je een andere aankoop mag doen (omdat je het boek al hebt), dat het in veel gevallen best mag........

 

Martin Lodewijk is in de 80 denk ik en tekent al jaren geen strips meer en dat heeft te maken met zijn fysieke gesteldheid. Dat hij af en toe een commissie of prentje maakt in zijn eigen tempo of met de benodigde hulpmiddelen in zijn eigen omgeving is zijn zaak. Misschien doet hij die tekeningen thuis met veel pauzes tussendoor, dat weten we niet. Ik denk niet dat hij daar verantwoording over hoeft af te leggen.

 

 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Lecram zei:

In een sporthal krijg je dit soort voedsel (kroket) of verwacht je verse wraps of lekker wokken in een sportkantine?

Een viersterren hotel kan er zeker niet af als iedereen alleen gratis dedies wil scoren 😀

 

Het ging over het cultuurverschil.  Broodjes kroket zijn voor ons onbegrijpelijk. Een friet is altijd ok, met ECHTE mayo.

 

Het is Lodewijk zijn goed recht om tekeningen te doseren op zijn leeftijd. Maar communiceer daar dan eerlijk over. Btw, ik ben geen GRATIS dedi-jager. Ik ben een overjaarse fanboy die geniet van contact met mensen met talent.

 

 

 

Link naar reactie

De beursorganisatie verdient zoals gewoonlijk een pluim. De lokatie is nieuw en vergt enige gewenning. Niet vlakbij kunnen parkeren is inderdaad een ergernis en ook de toegankelijkheid voor niet stripverzamelaars op deze lokatie is een aandachtspunt. Maar er zal vooral naar de tijd in het jaar moeten worden gekeken. In mei een binnenbeurs houden is een te groot risico. Er zijn te veel standhouders geweest die niets hebben verdiend of zelfs verlies hebben geleden. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Ambreville zei:

wel belachelijk was Maarten Lodewijk die op zijn oude dag voor mij zijn pluimen zwaar kwijt raakt. Rechts van hem een bordje dat hij enkel stempels rn hzndtekeningen zet vanwege stramme handen. Links van hem een prijslijst voor commissies te tekenen. Daar zal dan de prijs van pijnstillers in zitten. Geen probleem met geld vragen, alhoewel degene die het doen het voor extra’s vragen, maar bespaar ons dan dat zielig gedoe over die oude handjes.

Normaal reageer ik niet zo gauw

Ik wil toch iets recht zetten

Martin kan niet meer uren achter elkaar signeren cq tekenen

Het lukt hem maar (max) een uur per dag om te tekenen en dan heeft hij pijn in zijn hand.

Om zijn fans niet teleur te stellen wilt hij, dmv commissies , toch tekeningen maken.

die hij dan thuis op zijn gemak (en eigen tempo) kan uitwerken.

en dat hij toch naar de beurs gaat is omdat hij zijn fans niet wilt teleurstellen

velen willen toch graag een handtekening (plus stempel) in zijn nieuwe boek.

maar in een weekend van een beurs 2 keer 5 uur achter elkaar tekeningen maken

Dat lukt hem echt niet meer.

Link naar reactie
17 uren geleden, Lecram zei:

Ook de catering was niet best, een sportkantine met wat snacks en een bar...........misschien hecht ik er teveel waarde aan, maar ik vind dat niet goed.

Nee, dat is een essentiële vereiste voor een goede beurservaring. Het blijft een euvel voor Nederlandse beurzen... 

Link naar reactie
16 uren geleden, Ambreville zei:

wel belachelijk was Maarten Lodewijk die op zijn oude dag voor mij zijn pluimen zwaar kwijt raakt. Rechts van hem een bordje dat hij enkel stempels rn hzndtekeningen zet vanwege stramme handen. Links van hem een prijslijst voor commissies te tekenen. Daar zal dan de prijs van pijnstillers in zitten. Geen probleem met geld vragen, alhoewel degene die het doen het voor extra’s vragen, maar bespaar ons dan dat zielig gedoe over die oude handjes.

Ik heb geen issues met Martin Lodewijk. Als hij een bordje neerzet met commissieprijzen is dat waarschijnlijk om zich op een eenvoudige wijze al die verzoeken om gratis dedis van het lijf te houden die hij vanwege z'n handen niet meer aankan. Op een dergelijk hoge leeftijd is dat overigens niet zo gek. 

 

Maar wellicht is het beter om helemaal geen verwachtingen te wekken en niet meer naar dit soort beurzen te komen.  Het begrip signeren betekent vrijwel altijd "tekeningen maken" en dat gaat gewoon niet meer.  

Link naar reactie
15 uren geleden, Theoak zei:

Maar er zal vooral naar de tijd in het jaar moeten worden gekeken. In mei een binnenbeurs houden is een te groot risico. Er zijn te veel standhouders geweest die niets hebben verdiend of zelfs verlies hebben geleden. 

Ik denk niet dat de tijd van het jaar iets uitmaakt. Er zijn geen gewoon erg veel standhouders op de beurs en maar een beperkt aantal bezoekers die bovendien meestal alles al hebben wat ze willen hebben. 

 

Link naar reactie
17 uren geleden, Ambreville zei:

wel belachelijk was Maarten Lodewijk die op zijn oude dag voor mij zijn pluimen zwaar kwijt raakt. Rechts van hem een bordje dat hij enkel stempels rn hzndtekeningen zet vanwege stramme handen. Links van hem een prijslijst voor commissies te tekenen. Daar zal dan de prijs van pijnstillers in zitten. Geen probleem met geld vragen, alhoewel degene die het doen het voor extra’s vragen, maar bespaar ons dan dat zielig gedoe over die oude handjes.

 

.

 

Gewoon veel respect dat hij dat nu nog wil doen...da's pure stripliefde

Link naar reactie
2 uren geleden, marioboon zei:

Nee, dat is een essentiële vereiste voor een goede beurservaring. Het blijft een euvel voor Nederlandse beurzen... 

Dan zijn we het over 1 ding eens...hahaha.....maar dat dit een Nederlands euvel is geloof ik niet, ik kom misschien weinig op buitenlandse beurzen, maar in Angouleme is er helemaal niks te verkrijgen binnen de tenten, in Gent is het heel matig/druk/beperkt, op Brussel stripfeest alleen maar buitententjes en in Andenne ook helemaal niks.

Eigenlijk zijn dan Haarlem (marktplein/terrassen), Gouda (marktplein/terrassen) en Breda positieve uitzonderingen.   

Link naar reactie
20 uren geleden, Lecram zei:

Ook de catering was niet best, een sportkantine met wat snacks en een bar...........misschien hecht ik er teveel waarde aan, maar ik vind dat niet goed.

18 uren geleden, Lecram zei:

In een sporthal krijg je dit soort voedsel (kroket) of verwacht je verse wraps of lekker wokken in een sportkantine?

Een viersterren hotel kan er zeker niet af als iedereen alleen gratis dedies wil scoren 😀

 

 

;)

Link naar reactie
20 uren geleden, Lecram zei:

Wij kunnen steeds hetzelfde herhalen.....het is absoluut onmogelijk om tekenaars te halen voor kleine uitgeverijen tegen boekprijzen. Dat is een feit, dus dan heb je inderdaad een keuze. Ik ben ook niet weg van de beursedities deze stijl, voor mij hoeft die sleeve niet.......gewoon 15 euro op het boek extra zetten als ticketgeld, doe voor de fun dit via een genummerd prentje (Breda), omdat het anders zo klinisch is, maar hier komt het wel op neer.

gelukkig zijn er nog daedalus, HUM! ,arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, marioboon zei:

Nee, dat is een essentiële vereiste voor een goede beurservaring. Het blijft een euvel voor Nederlandse beurzen... 

Ik ben dit jaar in Geraardsbergen en Knokke geweest en daar was de catering nog beperkter dan in Eindhoven. In Gouda was er volop keuze aan eten en drinken. 

Het is gewoon iets wat bij een binnenbeurs hoort, uitzonderingen daargelaten. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, alexjodo zei:

gelukkig zijn er nog daedalus, HUM! ,arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

 

Klantvriendelijke tekenaars?.......je bedoelt waarschijnlijk klantvriendelijke uitgeverijen........klantvriendelijk hang ik niet vast aan goedkoper.

Ik heb Tamiazo en Odrade een tekening laten maken en die waren heel klantvriendelijk😄

Link naar reactie
7 minuten geleden, alexjodo zei:

Gelukkig zijn er nog daedalus, HUM!, arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

Je noemt uitgeverijen als bv Uitgeverij L, Oogachtend,  Hauwaerts niet eens. Die hadden ook tekenaars bij die goedkoop dedis zaten te maken. 

En in sommige gevallen zijn de tekenaars die bij hun zaten zelfs beter dan de tekenaars die bij  Daedalus etc. zaten. 

Jammer genoeg lijken de dedijagers echt alleen interesse voor buitenlandse tekenaars te hebben.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Lecram zei:

Klantvriendelijke tekenaars?.......je bedoelt waarschijnlijk klantvriendelijke uitgeverijen........klantvriendelijk hang ik niet vast aan goedkoper.

Ik heb Tamiazo en Odrade een tekening laten maken en die waren heel klantvriendelijk😄

nope , er staat niet klantvriendelijke tekenaars ;)

ik zal mijn zin even voor je vereenvoudigen 😛

gelukkig zijn er nog uitgevers, die klantvriendelijk, tekenaars mee brengen.

wat een leesteken niet allemaal kan doen ;)

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

 

Jammer genoeg lijken de dedijagers echt alleen interesse voor buitenlandse tekenaars te hebben.

Een geweldig goede tekenaar waar je zonder meerprijs een dédi kon krijgen en waar jammer genoeg zondag weinig volk stond is Fred De Heij. Onbegrijpelijk dat L niet wat meer promotie rond hem voert en hem wat meer in het zonnetje zet.

Natuurlijk is hij voor mij een buitenlandse tekenaar. Ik ben wel langs de binnenlandse talenten Wasterlain (2 keer)  en Jean-Pol gegaan. Dus toch wat interesse :)

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, alexjodo zei:

nope , er staat niet klantvriendelijke tekenaars ;)

ik zal mijn zin even voor je vereenvoudigen 😛

gelukkig zijn er nog uitgevers, die klantvriendelijk, tekenaars mee brengen.

wat een leesteken niet allemaal kan doen ;)

je hebt gelijk, toch maar mijn leesbril te voorschijn halen....hahahaha

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...