Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
BSS

34e Brabants Stripspektakel 18 & 19 mei 2019

Recommended Posts

2 uren geleden, Johan de Neef zei:

Als alles gaat zo als het moet gaan, dan beleeft Diabolik nummer 1 zijn primeur bij Windmill Comics op het Brabants Stripspektakel. 124 pagina's in kleur, A5 formaat, €14,95.

Diabolik-1.jpg

Wat is dit? 

Een Nederlandse vertaling van een Italiaanse strip of een Diabolik door een paar Nederlanders? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, Tweetie zei:

Wat is dit? 

Een Nederlandse vertaling van een Italiaanse strip of een Diabolik door een paar Nederlanders? 

Vertaling van de Italiaanse strip waarvan Windmill Comics nu de licentie heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Ambreville zei:

Ik denk niet dat er iemand rijk van wordt. Het is enorm hard werken in voorbereiding en tijdens de drie dagen.

http://bd-hanret.be/dessinateurs-2019/

Het is een heel strak geregisseerde beurs waar je met zekerheid van gesprek/tekening binnen gaat. Daarnaast is er nog een deel met standhouders etc. Het is zeker zo geen familieevent met clowns en stripkwissen. 

Als je naar de sponsors kijkt zijn dat lokale dingen en als grootste de lokale Lidl. Het moet dus toch mogelijk zijn om dit financieel rond te krijgen zonder steun van bv het gewest.

Hanret is een heel mooi dedifestival. De organisatie moet er volgens mij heel veel werk instoppen om tekenaars te regelen, sponsors te vinden etc. 

In Nederland ken ik geen festival dat er op lijkt. Het festival van Rotterdam van een paar jaar leek er nog het meeste op, al was dat veel kleiner en veel minder strak georganiseerd. 

Enige echte nadeel is dat als je vanuit Nederland om een uur of vier, vijf aanrijdt je dan bij aankomst als nummer 50-100 in de rij mag gaan staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, Tweetie zei:

Enige echte nadeel is dat als je vanuit Nederland om een uur of vier, vijf aanrijdt je dan bij aankomst als nummer 50-100 in de rij mag gaan staan. 

😂.........dus eerst 4,5 uur rijden, dan in de rij voor een lange tijd (2-3 uur) en dan hopen op een aantal tickets van tekenaars die je graag wilt als nummer 50-100, aankoop franse boeken/exlibrissen en de rest van de dag in de rij bij de tekenaars en afsluiten met een rit van 4,5 uur terug naar Nederland. De dag start dan rond 3.00 (of?) en eindigt om een uur of 23.30 thuis......tankje benzine erbij...... 

Je moet er wat voor over hebben om dedies te verzamelen......😉

Daarentegen is het een prachtige lijst met tekenaars.

Maar on topic..........EINDHOVEN.............lekker Nederlandstalig, veel stands, enige buitenlandse tekenaars, niet te ver rijden (al is dat relatief), veel Nederlandstalige tekenaars........toch ook wel makkelijk en leuk. Een echt compleet festival oude stijl met meerdere aspecten van de strip, goed georganiseerd, veel bekenden......

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, Johan zei:

Om af te schrikken...ik ben er zaterdag :castle:

Gelukkig is de zondag er ook nog 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Lecram zei:

Gelukkig is de zondag er ook nog 😂

Dan zit ik misschien in Hanret :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lecram zei:

😂.........dus eerst 4,5 uur rijden, dan in de rij voor een lange tijd (2-3 uur) en dan hopen op een aantal tickets van tekenaars die je graag wilt als nummer 50-100, aankoop franse boeken/exlibrissen en de rest van de dag in de rij bij de tekenaars en afsluiten met een rit van 4,5 uur terug naar Nederland. De dag start dan rond 3.00 (of?) en eindigt om een uur of 23.30 thuis......tankje benzine erbij...... 

Je moet er wat voor over hebben om dedies te verzamelen......😉

Daarentegen is het een prachtige lijst met tekenaars.

Maar on topic..........EINDHOVEN.............lekker Nederlandstalig, veel stands, enige buitenlandse tekenaars, niet te ver rijden (al is dat relatief), veel Nederlandstalige tekenaars........toch ook wel makkelijk en leuk. Een echt compleet festival oude stijl met meerdere aspecten van de strip, goed georganiseerd, veel bekenden......

Correcte analyse ... keus is voor mij eenvoudig.EINDHOVEN 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onze plattegrond is klaar, dus iedereen kan zijn route alvast gaan uitstippelen 😉 .... Deze komt, zoals elk jaar, ook als banner bij de informatiebalie te hangen!

En als je ze mist op de plattegrond: de flipperkasten en PS-games komen wel, maar we moeten nog even kijken waar we ze definitief gaan plaatsen ... tsja, eerste jaar hè ...

Wijzigingen op de standhouders en stripmakers, voor zover we zo (tijdig) doorkrijgen, trachten we via de bekende kanalen weer door te kunnen geven.  Nog 9 dagen ....

plattegrond en namen resized.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

toffe beurs!! Echt!
En spannend dat het nu is verplaatst, guys!

Ik probeer langs te komen. Ben nog niet zeker van mijn schema, maar willen wil ik het wel :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Just in case: is er voor de kassa's ook een lobbye om in te wachten (net als in Veldhoven)  of moet je buiten in de kou staan?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, BSS zei:

Onze plattegrond is klaar.

Al afgedrukt, zal er weer gebruik van maken :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
26 minuten geleden, Tweetie zei:

Just in case: is er voor de kassa's ook een lobbye om in te wachten (net als in Veldhoven)  of moet je buiten in de kou staan?  

Voor het weekend van 18-19 mei a.s. hebben we het weer al besteld: ongeveer een graadje of 19-21, beetje bewolkt met een zonnetje erbij ... dus we laten je nou niet echt "in de kou staan" 😉 ....

Er is een vergelijkbare, kleine lobby (zoals in Veldhoven), maar dat is ook direct de ruimte waar de kassapunten zijn (zie tekening), met portaaldeuren vóór de zaal. Uiteraard kunnen bezoekers al vóór openingstijd binnen om in de horeca alvast een kopje koffie te bestellen, maar tijdstip moeten we nog even bekijken .....

Plattegrond binnen.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

853973752_Schermafdruk2019-05-0816_52_19.thumb.png.009596ba4dbe16ae83660be06c2e0635.png

Hierbij de beurs editie cover van witte indiaan 2 :

- Witte Indiaan HC deel 2 beursuitgave met gelimiteerde cover en originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro 
- Valarie Moore 1, Moordgeheimen HC met cover van Eric Heuvel + een speciale beurseditie cover. Inclusief een originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro. Bestellen kan door een email te sturen naar comicwatch@gmail.com. op=op 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Puzzelman mag met zijn grote kar niet in de zaal staan en daarom wordt zijn grote kraam voor bij de ingang geplaatst. Hij stond alleen nog niet op de plattegrond. Daarom een licht aangepaste versie ....

En de eerste aanvulling op de stripmakers:

- (N) Eric van der Heijden signeert beide dagen bij Bonte

Nog 8 dagen ...

plattegrond en namen v2 website.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 2/5/2019 om 15:25, Ambreville zei:

Ik heb totaal geen probleem met beursedities die de kosten van de tekenaars dekken. Ik vraag me wel af wanneer Floch komt :) Twee beursedities voor meer dan het dubbel van de prijs zonder tekenaar.

My sentiments exactly... heeft in dit geval niks met dedi’s te maken. Gewoon kosten dekking.. en voor de handel natuurlijk... ik verwacht dat de eerste beursedities een week na Eindhoven netjes op catawiki staan. Maakt mij overigens niets uit, ik wens de handel succes 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aanvulling op plattegrond (stripmakers):

(N) Eric van der Heijden bij Uitgeverij Bonte (71) BEIDE DAGEN

(W) Michel Nadorp signeert op ZATERDAG (niet op zondag)

(W) Kees Sparreboom heeft zich helaas afgemeld.

(W) Martin Lodewijk bij Eppo stripblad / Uitgeverij L (92) BEIDE DAGEN

Deel dit bericht

Link naar bericht

En Kenny Rubenis heeft een beursspecial ! Met originele pagina, oplage 27 exemplaren!

Beursspecial heruitgave Kenny Rubenis.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

En alvast voor de agenda van volgend jaar 😉 .... flyers worden vanaf aankomend weekend verspreid:

flyer 35e editie 2020.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, BSS zei:

En alvast voor de agenda van volgend jaar 😉 .... flyers worden vanaf aankomend weekend verspreid:

flyer 35e editie 2020.jpg

Met als speciale gast Paul Geerts, op 16 mei, zijn verjaardag?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uitgeverij Kippenvel is er ook. Stand 75
4 nieuwe boeken:
- Het Archief 10: Paul Vlaanderen 5
- Het Archief 11: Paul Vlaanderen 6
- TOJ (Taptoe Okki en Jippo strips) deel 9
- Ratjetoe 37

010.jpg

011.jpg

toj 9.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar we hebben ook nog:
- TOJ 7 en 8
- Het Archief 1-11 (Min nr 7)
- Ratjetoe 27, 35, 36, 37
- Kuifje Index
- Pep Index
- Heuvel magazine 3 en 5
 En nog veel meer

deel 1.jpg

pep index.jpg

Heuvel 5 voorplaat.jpg

036.jpg

agent 001.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 8/5/2019 om 16:54, Sytse Algera zei:

Hierbij de beurs editie cover van witte indiaan 2 :

- Witte Indiaan HC deel 2 beursuitgave met gelimiteerde cover en originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro 
- Valarie Moore 1, Moordgeheimen HC met cover van Eric Heuvel + een speciale beurseditie cover. Inclusief een originele tekening van de tekenaar. oplage 40 ex. prijs 40 euro. Bestellen kan door een email te sturen naar comicwatch@gmail.com. op=op 

lekker helder verhaal!
Kan ik waarderen!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...