Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
BSS

34e Brabants Stripspektakel 18 & 19 mei 2019

Recommended Posts

20 uren geleden, Lecram zei:

Ook de catering was niet best, een sportkantine met wat snacks en een bar...........misschien hecht ik er teveel waarde aan, maar ik vind dat niet goed.

18 uren geleden, Lecram zei:

In een sporthal krijg je dit soort voedsel (kroket) of verwacht je verse wraps of lekker wokken in een sportkantine?

Een viersterren hotel kan er zeker niet af als iedereen alleen gratis dedies wil scoren 😀

;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Lecram zei:

Wij kunnen steeds hetzelfde herhalen.....het is absoluut onmogelijk om tekenaars te halen voor kleine uitgeverijen tegen boekprijzen. Dat is een feit, dus dan heb je inderdaad een keuze. Ik ben ook niet weg van de beursedities deze stijl, voor mij hoeft die sleeve niet.......gewoon 15 euro op het boek extra zetten als ticketgeld, doe voor de fun dit via een genummerd prentje (Breda), omdat het anders zo klinisch is, maar hier komt het wel op neer.

gelukkig zijn er nog daedalus, HUM! ,arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, marioboon zei:

Nee, dat is een essentiële vereiste voor een goede beurservaring. Het blijft een euvel voor Nederlandse beurzen... 

Ik ben dit jaar in Geraardsbergen en Knokke geweest en daar was de catering nog beperkter dan in Eindhoven. In Gouda was er volop keuze aan eten en drinken. 

Het is gewoon iets wat bij een binnenbeurs hoort, uitzonderingen daargelaten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, alexjodo zei:

gelukkig zijn er nog daedalus, HUM! ,arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

Klantvriendelijke tekenaars?.......je bedoelt waarschijnlijk klantvriendelijke uitgeverijen........klantvriendelijk hang ik niet vast aan goedkoper.

Ik heb Tamiazo en Odrade een tekening laten maken en die waren heel klantvriendelijk😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, alexjodo zei:

Gelukkig zijn er nog daedalus, HUM!, arcadia en arboris die klantvriendelijk tekenaars mee brengen.

Je noemt uitgeverijen als bv Uitgeverij L, Oogachtend,  Hauwaerts niet eens. Die hadden ook tekenaars bij die goedkoop dedis zaten te maken. 

En in sommige gevallen zijn de tekenaars die bij hun zaten zelfs beter dan de tekenaars die bij  Daedalus etc. zaten. 

Jammer genoeg lijken de dedijagers echt alleen interesse voor buitenlandse tekenaars te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Lecram zei:

Klantvriendelijke tekenaars?.......je bedoelt waarschijnlijk klantvriendelijke uitgeverijen........klantvriendelijk hang ik niet vast aan goedkoper.

Ik heb Tamiazo en Odrade een tekening laten maken en die waren heel klantvriendelijk😄

nope , er staat niet klantvriendelijke tekenaars ;)

ik zal mijn zin even voor je vereenvoudigen 😛

gelukkig zijn er nog uitgevers, die klantvriendelijk, tekenaars mee brengen.

wat een leesteken niet allemaal kan doen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Lecram zei:

klantvriendelijk hang ik niet vast aan goedkoper.

5€ extra (daedalus/HUM!) of 24€ extra (DDB)

het eerste is volgens mij toch goedkoper?

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik ben heel blij als DDB of silvester een voor mij nieuwe tekenaar meenemen naar een beurs.

maar mijn inkomsten zijn niet onbeperkt, dus doe ik wat jij steeds oppert, vind ik het te duur , dan doe ik het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tweetie zei:

Jammer genoeg lijken de dedijagers echt alleen interesse voor buitenlandse tekenaars te hebben.

Een geweldig goede tekenaar waar je zonder meerprijs een dédi kon krijgen en waar jammer genoeg zondag weinig volk stond is Fred De Heij. Onbegrijpelijk dat L niet wat meer promotie rond hem voert en hem wat meer in het zonnetje zet.

Natuurlijk is hij voor mij een buitenlandse tekenaar. Ik ben wel langs de binnenlandse talenten Wasterlain (2 keer)  en Jean-Pol gegaan. Dus toch wat interesse :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, alexjodo zei:

nope , er staat niet klantvriendelijke tekenaars ;)

ik zal mijn zin even voor je vereenvoudigen 😛

gelukkig zijn er nog uitgevers, die klantvriendelijk, tekenaars mee brengen.

wat een leesteken niet allemaal kan doen ;)

je hebt gelijk, toch maar mijn leesbril te voorschijn halen....hahahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, alexjodo zei:

5€ extra (daedalus/HUM!) of 24€ extra (DDB)

het eerste is volgens mij toch goedkoper?

Nogmaals, klantvriendelijk heeft niks met goedkoper te maken. 

Ik kan goedkoop werk uitbesteden, maar dat is niet perse klantvriendelijker......al zeg ik hier ook niet dat het niet zo is 😀

Kortom, het is keuzes maken, maar de stripwereld draait niet om de 25 dediejagers, dat was mijn punt.

Van mij hoeven die sleeve beursedities ook niet. Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met een Amerikaans systeem, gewoon een prijslijst naast een snel kopje bij een boek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op Facebook, sketch prices groep. Die jongens leggen wat meer voor een tekening. Voornamelijk  Amerikanen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, fazerco zei:

Op Facebook, sketch prices groep. Die jongens leggen wat meer voor een tekening. Voornamelijk  Amerikanen.

Ga maar eens langs bij Marini :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goede, compacte beurs. Redelijk veel tekenaars. Goed geslaagd, maar dat geldt voor mij op bijna elke beurs.

Enige minpunten inderdaad de te beperkte catering (lange wachttijden) en de parkeergelegenheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volgens mij is de overstap van Veldhoven naar Eindhoven vlekkeloos gegaan. De organisatie en al z'n vrijwilligers hebben 't prima geregeld. Persoonlijk vind ik een oud theater midden in een leuke binnenstad aantrekkelijker, maar daarvoor hebben we Breda en Haarlem al.

De catering was echter wel een grote minpunt. Zelf neem ik nog wel eens een broodje mee van huis (echte Hollander), maar onze twee buitenlandse gasten kon ik vrijwel niks aanbieden, hooguit een tosti of een slap broodje kaas. En het broodje kroket wat ik nuttigde was van een bedenkelijke horeca-goedkoopheid (geen of nauwelijks vlees vrees ik) gebakken in verouderd vet... Ik ken genoeg sportkantines waar beter eten geserveerd wordt. Verbeterpuntje.

Zondagmiddag kregen we nog een mooi afscheidskado van de vrouw van Andrea Venturi - Keiko Ichiguchi. Wat is nou leuker dan een tekening krijgen van je gasten met daarop afgebeeld je gasten zelf?

40927625423_0ba24f67e2_b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Tweetie zei:

Je noemt uitgeverijen als bv Hauwaerts niet eens. Die hadden ook tekenaars bij die goedkoop dedis zaten te maken. 

En daar zaten dan een Deen Lars Jakobsen, een Oostenrijker Pirg, een Duitser Erik en een Belg Ersel  (Het voelt aan als het begin van een mop....)

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, Ambreville zei:

Een geweldig goede tekenaar waar je zonder meerprijs een dédi kon krijgen en waar jammer genoeg zondag weinig volk stond is Fred De Heij. Onbegrijpelijk dat L niet wat meer promotie rond hem voert en hem wat meer in het zonnetje zet.

Natuurlijk is hij voor mij een buitenlandse tekenaar. Ik ben wel langs de binnenlandse talenten Wasterlain (2 keer)  en Jean-Pol gegaan. Dus toch wat interesse :)

IMG-20190521-WA0010.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/5/2019 om 18:08, alexjodo zei:

Waarvan akte!

En de geweldige 'drukte' bij Silvester laat ook zien dat klanten zich niet laten bedotten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/5/2019 om 19:49, Ambreville zei:

Helemaal mee eens:

1924849654_heij1.thumb.jpg.79518df514c01e645fe94b77514c15e8.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goed, ik ben wel niet helemaal onpartijdig, maar ik vond dat Andrea Venturi wel diverse meesterwerkjes afleverde:

100928896_Andrea_Venturi_Janlight.thumb.jpg.4f325805562637e3e3b512a485cc9f6f.jpg

1393305876_TekeningAndraVenturiEd.thumb.jpeg.9a9b481fbd93ea8d52552575d57d1332.jpeg

194409546_4_pards_part2light.thumb.jpg.328f37f70ab88d3c1ed67e00a59ca96b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minuten geleden, Sssneraul zei:

Ik vond Eindhoven iig leuk. Wanneer is het in 2020? 

Op 16 en 17 mei.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het erg jammer dat het in Mei is.

September was voor mij altijd een mooie datum.

Misschien omdat de vakantie net voorbij was en er weer iets was om naar uit te kijken?

Ik ga al jaren naar Gouda en dit is voor mij te kort op.(met name financieel na in Gouda geweest te zijn).Ik vind altijd leuke dingen.

de reguliere boeken koop ik daar niet maar bij de plaatselijke winkel, neat stuff in dit geval.

Maar heb al die jaren genoten van de beurs.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...