Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

Op 16/9/2018 om 16:06, pudifar zei:

De persiflage van de Avengers vind ik nochtans ook héél tof gevonden. 

Met dikke Herman als de Hulk 😁

Wel jammer dat een deel van de affiche is afgeschermd door de tekstballonnen. 

Zitten er daar nog tekeningen onder?

Daar zitten zeker tekeningen onder. Ze zullen ook wel apart te zien zijn als affiches. Ik denk dat er nog meer volgen.

Link naar reactie

Urbanus is voor mij de ultieme Vlaamse ontspanningskolder sinds t einde van Nero! Vooral de Vlaamse taal mag ik graag nuttigen... of, zoals een Nederlandse radio-DJ ooit zei... Vlaams is gesmolten Nederlands!

Voor ondergetekende  ‘Ollander puur genieten... (hoewel ik de indruk heb dat t “Vloms” door de jaren heen wat meer op de achtergrond gesukkeld is... heeft dat te maken met de verkoop in Nederland? Gelukkig wordt er ( itt Jommeke) nog zat ge- gij-d)

 

De avonturen van Urbanus... geen diepe roerselen of hogere wiskunde aan het stripfirmament, maar heerlijk zot escapisme... Meer moet dat niet zijn... Ga nog lang door, heren Linthout en Sevranx!

Link naar reactie

Urbain TOP 10 -tje dan maar? :) 

01 | Het Kunstmatige Weeskindje (daar zat dat plaatje ook bij, toch?)
02 | Het Gefoefel met de Zak
03 | De Gesloten Koffer

04 | De Geboorte van Urbanus
05 | De Pretparkprutsers
06 | Urbanus moet Trouwen
07 | Het Verslechteringsgesticht
08 | De Tenor van Tolembeek
09 | Het Fritkotmysterie
10 | Radio Salami


Reeds in mijn jonge jaren begreep ik niet waarom Urbanus niet de Vlaamse Simpsons konden zijn en waarom niemand die avonturen in afleveringen van een half uurtje goot.  Dat zou absoluut werken, daar ben ik nog steeds van overtuigd.  Ik ben dus wel blij met de langspeelfilm ... en wie weet wat daar op volgt. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ook ik lees Urabanus nog altijd bijzonder graag. Zoals bij ongeveer elke langlopende reeks vind ik de eerste pakweg 10 albums nog altijd het beste. Vooral de zwart-wit uitgaves vind ik  nog steeds charmant. Ik heb dat eigenlijk liever dan kleur, maar goed, moderne tijd enzo...

Neemt niet weg dat ik elk nieuw deel nog altijd met veel plezier lees.

 

Een top 10 is zeker een leuk idee, ik ga daar eens goed over nadenken.

 

Alvast wat figuren die ik graag nog eens terug zou zien: oma Tettemie, om haar heb ik echt in een deuk gelegen.

Ook meneer en madam Stoef schieten me te binnen als personages waar nog voldoende uit te halen is. Maar dat album moet ik nog eens herlezen.

Link naar reactie

Ik koop ook de omnibus albums die 1x per jaar verschijnen. Ik mis namelijk vrij veel albums binnen de eerste 100 verhalen (ook al heb ik ze vroeger wel gelezen) en met een omnibus heb ik meteen alle verhalen in kleur en in chronologische volgorde. Ik vind de omnibus albums eigenlijk niet duur voor het leesplezier dat ik ermee krijg. 

 

Mijn favoriete grap aanhalen is niet gemakkelijk, want de verhalen hebben voor mij veel hoogtepunten. 

Ik herinner mij wel een scène uit het verhaal "De harem van Urbanus" waarin Urbanus met zijn moeder naar een huwelijksbureau gaat. Dat op zich is al hilarisch, maar het wordt nadien enkel beter!  

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Blij om te zien dat de Urbanus-strip de bioscoop haalt zonder dat er aan de stijl gerommeld wordt. Geen live-action, geen CGI, echt de tekeningen van de strip die tot leven komen. En aangenaam verrast dat de Hittentitten er ook in opduiken. Nabuko Donosor terug verenigd met zijn soortgenoten?

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

Blij om te zien dat de Urbanus-strip de bioscoop haalt zonder dat er aan de stijl gerommeld wordt. Geen live-action, geen CGI, echt de tekeningen van de strip die tot leven komen. En aangenaam verrast dat de Hittentitten er ook in opduiken. Nabuko Donosor terug verenigd met zijn soortgenoten?

Volledig mee eens.

Link naar reactie
14 uren geleden, Koen zei:

In het vervolg zouden ze beter in je hoofd kruipen vooraleer een gepaste stemacteur, Urbanus waardig, te selecteren.

Het was niet serieus bedoeld, maar als ik er over nadenk klopt het eigenlijk wel. Ik hoor Urbanus niet als ik de Urbanus-strips lees. Geen idee hoe dat komt. Misschien omdat de strips in het (relatief mooi) Nederlands geschreven zijn?

Link naar reactie
1 hour ago, Tom B said:

Het was niet serieus bedoeld, maar als ik er over nadenk klopt het eigenlijk wel. Ik hoor Urbanus niet als ik de Urbanus-strips lees. Geen idee hoe dat komt. Misschien omdat de strips in het (relatief mooi) Nederlands geschreven zijn?

 

Is het dan misschien eerder Kurt Van Eeghem die je hoort?

Link naar reactie
38 minuten geleden, Mask zei:

 

Is het dan misschien eerder Kurt Van Eeghem die je hoort?

Sowieso geen volwassen stem want de stripfiguur Urbanus is een kind.

Hoor ik eigenlijk wel iets, of klinken alle stripfiguren in mijn hoofd hetzelfde? Horen jullie verschillende stemmen bij verschillende figuren?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...