Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik waardeer van Linthout en gun hem alle succes.

Elke keer als een nieuwe editie doorblader heb ik weer het beeld van Urbanus theatershows. Héél lang geleden had hij succes maar dat was snel voorbij toen zijn ' nieuwe ' show 2 jaar later 90% herhaling bleek.  Bij een signeersessie bleek hij de chagrijnigste ooit (en dat is niet overtroffen, hoewel Freek de Jonge een bijna gelukte poging deed).

Het blijft bij doorbladeren van elk nieuwe en niet kopen.

Is het mijn ervaring met de man of gewoon omdat Vlaamse strips ( zie ook de Kampioenen) niet beklijven.

 

 

 

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, Nzaadr zei:

Ik waardeer van Linthout en gun hem alle succes.

Elke keer als een nieuwe editie doorblader heb ik weer het beeld van Urbanus theatershows. Héél lang geleden had hij succes maar dat was snel voorbij toen zijn ' nieuwe ' show 2 jaar later 90% herhaling bleek.  Bij een signeersessie bleek hij de chagrijnigste ooit (en dat is niet overtroffen, hoewel Freek de Jonge een bijna gelukte poging deed).

Het blijft bij doorbladeren van elk nieuwe en niet kopen.

Is het mijn ervaring met de man of gewoon omdat Vlaamse strips ( zie ook de Kampioenen) niet beklijven.

 

 

 

 

Mijn naam is Linthout en niet van Linthout. 🙂

Link naar reactie
5 uren geleden, Nzaadr zei:

Is het mijn ervaring met de man of gewoon omdat Vlaamse strips ( zie ook de Kampioenen) niet beklijven.

Vermoedelijk beide in uw geval. En waarschijnlijk had je pech want de enige keer dat ik hem in levende lijve zag vond ik hem gelijk sympathiek.

Dat Vlaamse strips niet beklijven... ik heb dat met Nederlandse strips op enkele uitzonderingen na. Over smaak en kleur valt niet te twisten.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Nog even covers vergelijken.

De originele cover heb ik dus nooit gehad. Toen ik Het Mislukte Mirakel begin jaren '90 kocht, was de voorkant al hertekend.

Het origineel had nochtans iets heerlijks duisters met een grauw kleurenpalet dat een creepy uitstraling met zich meegaf.

Het voelde erg Halloweeny. Een kerkhof als setting en een skelet dat komt piepen terwijl de bladerloze boom op de achtergrond ook ontdaan is van alle leven. Je begint al te vrezen voor het lot van de titelheld.

De hertekende cover daarentegen is compleet anders. Felle opvallende kleuren, geen nachtelijk kerkhof meer, een Urbanus die actief aan het ontsnappen lijkt van wat hem overkomt. Het is een in het oog springende voorkant, maar dat snuifje horror van het origineel is niet meer aanwezig.

 

afbeelding.png.1f04f7bee64a6b5d0dd4abe272e8856a.pngafbeelding.thumb.png.30fbd61d1ba0ef1d43ecc11730f2a2b8.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Tegen de Dikkenekken is een aanrader voor mensen die gewoon eens willen proeven van de Urbanusreeks.

De tekenstijl is in deze strip al wat verder geëvolueerd van de look van Het Fritkotmysterie, maar heeft nog dat edgy gevoel van de beginjaren.

Het Urbanus-universum is in volle bloei en Tollembeek voelt nu echt als een levendig dorp met een rijk aanbod aan nevenfiguren.

 

afbeelding.thumb.png.1e2f9afc9e5568a1872131c33856c1a5.png

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, cinco zei:

Tegen de Dikkenekken is een aanrader voor mensen die gewoon eens willen proeven van de Urbanusreeks.

De tekenstijl is in deze strip al wat verder geëvolueerd van de look van Het Fritkotmysterie, maar heeft nog dat edgy gevoel van de beginjaren.

Het Urbanus-universum is in volle bloei en Tollembeek voelt nu echt als een levendig dorp met een rijk aanbod aan nevenfiguren.

 

Ik heb dat gevoel met De Tenor van Tollembeek.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
26 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Momenteel is er een faillissementsuitverkoop bij Brantano.

De reklamecampagne van Urbanus eind jaren tachtig heeft blijkbaar niet goed geholpen! 

urbanus brantano.jpg

 

Ik ken enkel de Bravolio versie.

 

afbeelding.thumb.png.50134cd645977ac9d27f440c19e46b29.png

 

Die Brantano-kerel behandelde Urbanus niet bijster goed.

Hem uit een vliegtuig pushen en zo.

En Nabuko maar flapperen om hem in de lucht te houden.

 

Nee, als dat Brantano-volk zo met Urbanus omging, dan zou ik mijn schoenen ook ergens anders gaan halen.

 

03.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

De voorkaft is OK. Het boek is wellicht in de drukkerij of de binderij door iemand meegenomen.

Wij hebben alle albums gesigneerd en voorzien van een bijvoegsel.

Bij deze zat er een zakje met 'zogezegd'  vlooien. (kleine zaadjes meen ik me te herinneren)

De goede albums zijn gesigneerd en voorzien van een nummer. (plus bijvoegsel)

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Even een vraagje... 

 

Een tijdje terug heb ik ergens een foto gezien met een (metalen?) plaatje op de achtergrond dat Cesar Bier promoot. Vermoedelijk is die foto hier op ergens op het forum te zien, maar ik heb geen flauw idee meer hoe, wat of waar. 

 

Heeft er iemand een idee of zo'n plaat ergens te bekomen is? 

 

|edit| Na even googlen heb ik een goeie foto gevonden. Het is duidelijk een reclameplaat voor café's om hun waar aan te prijzen. 

 

 

cesar.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...