Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

2 uren geleden, Gilles zei:

Wat de verkoopcijfers betreft denk ik wel dat het nog steeds oké zit met Urbanus. Volgens mij is die reeks in Vlaanderen populairder dan Suske en Wiske. De Kiekeboes en F.C. De Kampioenen zijn waarschijnlijk wel nog steeds populairder, Jommeke waarschijnlijk ook.

 

Enfin, dit is puur speculatie van mijn kant. 

In het interviewboek 'Urbanus, van amedee tot Zulma' was Willy over heel veel dingen openhartig, en o.a. ook over de oplages. In 2019 bleek dat nog 18.000 ex te zijn, komende van 65.000 op het hoogtepunt.

 

Dat de reeks zou stoppen was geen groot geheim, alle hints wezen in dezelfde richting. 200 behoorlijk originele albums, daar zouden heel veel stripmakers voor tekenen. Iedereen die daaraan heeft meegewerkt, mag daar terecht trots op zijn.

Ik hoop dat Willy nog wat succesjes boekt met zijn volgende projecten.

Link naar reactie

Stoppen is waarop ik een beetje hoopte, in mijn huidige boekenschap voor Urbanus was grappig genoeg nog maar plaats voor 4-5 strips. 🤣 Vooral goed omdat je dat moet durven, een reeks moet niet eindeloos doorlopen, zeker als het opgebouwd is rond nog levende personen. En dan gaan we met veel plezier de nieuwe reeksen lezen.

Link naar reactie

 

2 minutes ago, Joni said:

Stoppen is waarop ik een beetje hoopte, in mijn huidige boekenschap voor Urbanus was grappig genoeg nog maar plaats voor 4-5 strips. 🤣 Vooral goed omdat je dat moet durven, een reeks moet niet eindeloos doorlopen, zeker als het opgebouwd is rond nog levende personen. En dan gaan we met veel plezier de nieuwe reeksen lezen.

 

Ik vind dat ook erg knap. Ik zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd zien, maar van de (super)langlopende reeksen die ik in huis heb (genre Jommeke, S&W, RR) is het toch de eerste die hier de moed voor heeft (?)

Link naar reactie
14 minuten geleden, Werner zei:

Overigens, weet iemand nog ergens waar er een eerste druk te koop is van Het Fritkotmysterie? Het is nl. het enige album waar ik niét de eerste druk van heb, en ik zou misschien toch wel dit ontbrekend puzzelstukje willen hebben.

 

Ik heb er eentje, maar die is gesigneerd door @linthout himself. Die geef ik van z'n leven niet af.

Link naar reactie
3 minuten geleden, lukoste zei:

 

 

maar van de (super)langlopende reeksen die ik in huis heb (genre Jommeke, S&W, RR) is het toch de eerste die hier de moed voor heeft (?)

 

Marc Sleen heeft indertijd met Nero ook een soortgelijk officieel laatste album uitgebracht.

 

afbeelding.png.408187184fe7174cb7d87f82f83438ae.png

Link naar reactie
7 minuten geleden, lukoste zei:

 

 

Ik vind dat ook erg knap. Ik zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd zien, maar van de (super)langlopende reeksen die ik in huis heb (genre Jommeke, S&W, RR) is het toch de eerste die hier de moed voor heeft (?)

Goh, al die langlopende Studio Vanderseen-reeksen a la Bessy, Jerom, R&B... zijn ook gestopt.

Link naar reactie
6 minuten geleden, lukoste zei:

 

Ik vind dat ook erg knap. Ik zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd zien, maar van de (super)langlopende reeksen die ik in huis heb (genre Jommeke, S&W, RR) is het toch de eerste die hier de moed voor heeft (?)

Bakelandt lijkt me eentje die vrijwillig was. Bessy misschien ook, maar dat kan ook aan de verkopen hebben gelegen.

Link naar reactie
1 uur terug, cartoonesk zei:

Proficiat aan Willy Linthout, Urbanus en Steven de Rie voor deze ongelofelijke prestatie! Urbanus forever! ❤️

Proficiat ook om deze stap te durven zetten! Een succesvolle, langlopende reeks gewoon laten eindigen: dat moet je echt durven. Het perfecte einde van wat voor mij de allerbeste, stripclichésdoorbrekende mainstreamstrip in België was. Niemand deed / doet  wat jullie ooit allemaal gedaan hebben. Hoed af voor Willy Linthout, Urbanus en alle andere medewerkers. Jullie zullen gemist, maar ook erg veel herlezen, worden. 

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie

Ik ben ooit gestopt aan nr 154.

 

De laatste twee ga ik wel kopen denk ik.

 

Als kind geweldige albums. Mijn eerste album was Urbanus op Uranus, nog een geniete versie. Vanaf het album Urbanus moet trouwen heb ik ze toen steeds gekocht wanneer ze uitkwamen. Echt pareltjes er tussen. Radio Salami één van mijn favorieten.

 

ten tijde van de opkomst van VTM kwamen dan regelmatig mensen in voor zoals een werther van der Sarre. Als de nieuwe jeugd deze leest, hebben ze waarschijnlijk geen flauw benul wie of wat dat is.

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Aerogi zei:

 

 

ten tijde van de opkomst van VTM kwamen dan regelmatig mensen in voor zoals een werther van der Sarre. Als de nieuwe jeugd deze leest, hebben ze waarschijnlijk geen flauw benul wie of wat dat is.

 

  

 

Die dikke met zijn geweldige "... en ge kunt er uw schoenen mee blinken"- moppen natuurlijk :D

 

Dit doet me een beetje denken aan De Spellekeszot met Het Rad van Ajuin. 

Link naar reactie
47 minutes ago, Aerogi said:

Ik ben ooit gestopt aan nr 154.

 

De laatste twee ga ik wel kopen denk ik.

 

Als kind geweldige albums. Mijn eerste album was Urbanus op Uranus, nog een geniete versie. Vanaf het album Urbanus moet trouwen heb ik ze toen steeds gekocht wanneer ze uitkwamen. Echt pareltjes er tussen. Radio Salami één van mijn favorieten.

 

ten tijde van de opkomst van VTM kwamen dan regelmatig mensen in voor zoals een werther van der Sarre. Als de nieuwe jeugd deze leest, hebben ze waarschijnlijk geen flauw benul wie of wat dat is.

 

Wie zou er nog weten wie de echte Jeff Patat was?

 

 

 

Link naar reactie

De humor van de reeks heeft me nooit enthousiast gemaakt om de reeks echt te gaan verzamelen, gewoonweg omdat ik er geen fan van ben. Die mensen heb je ook. Maar een paar albums heb ik zeker gelezen, vooral tussen de 100 en 150. Toen ik dit nieuws dus hoorde dacht ik toch: jammer, zo'n stripreeks gaat toch gemist worden. Er zijn genoeg stripreeksen, auteurs en uitgevers die deze humor niet willen en durven aan te pakken of niet goed weten hoe hiermee om te gaan. Dat zal toch een gemis worden!

Link naar reactie

Ik heb ze staan tot nr. 186.

Toen heb ik nog eens gekeken en het werd voor mij  een gewoonte aankoop.

Net als met vele serie's ben ik daarmee gestopt en dat gold ook voor deze serie.

Maar als het nu echt stopt....

Dan toch maat het laatste halen.

Werd er toch altijd van verblijd.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Die Urbanuscollectie lijkt op een kleiner formaat te zijn. Is er een reden dat zij voor deze series kleiner gaan?

Dat was zo bij Suske en Wiske en Jommeke ook. Dat zijn 201 strips...Dat is véél hoor... Het gewone formaat zal inderdaad niet haalbaar zijn denk ik. Maar het is wel een handzaam formaat vind ik. Ik ben blij met de belangstelling. Maar toch nog 499 te gaan. We zijn er nog niet.

https://nl.ulule.com/urbanus/?utm_medium=filmpjesw&utm_source=Facebook&utm_campaign=presale_147230&fbclid=IwAR37X3lH4KwAWxRI-B0Lb7Y8_BigwASj4S-WJcoNPpB0IjjtTz8ixuK5b3U

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...