Ga naar inhoud

XIII timeline


Ambreville

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Heb me nog eens door gans de reeks geworsteld. Het had gewoon moeten stoppen bij dat eerste dossier. 

 

Nadien nog wel een paar goeie albums in het begin van de 2e cyclus, maar verhaallijnen en lussen die gemaakt worden nadien zijn soms toch moeilijk te volgen. En dan vooral The XIII history, pfffft. Ik lees graag zo'n dingen als het historisch correct is, maar niet voor een stripreeks. 

 

Echt een heel groot gevoel van 'we gaan dit maximaal uitbuiten'. Khad er nooit mogen aan beginnen. 

Link naar reactie

 

41 minuten geleden, Aerogi zei:

Heb me nog eens door gans de reeks geworsteld. Het had gewoon moeten stoppen bij dat eerste dossier. 

 

Nadien nog wel een paar goeie albums in het begin van de 2e cyclus, maar verhaallijnen en lussen die gemaakt worden nadien zijn soms toch moeilijk te volgen. En dan vooral The XIII history, pfffft. Ik lees graag zo'n dingen als het historisch correct is, maar niet voor een stripreeks. 

 

Echt een heel groot gevoel van 'we gaan dit maximaal uitbuiten'. Khad er nooit mogen aan beginnen. 

Helaas vrees ik dat quasi alle XIII fans dit alleen maar kunnen beamen.

 

Ben zelf Samoerai aan het (her)lezen. Een totaal ander genre, ik weet het, maar de spin-offs zijn in dit geval wel succesvol. Het verderzetten van een reeks hoeft dus niet altijd slecht te zijn.

Link naar reactie

Ik ben afgehaakt na Vance en Van Hamme. Vond het mooi geweest.
Idem met hoop andere series. Na een deel of vijftien merk je dat de lol eraf is bij de makers en wordt het uitmelken van iets wat er niet meer is.
Enkele stripreeksen blijven wel okee, maar zeker 85% van die grote reeksen zoals XIII er één van is, is niet meer dan een schim uit het verleden.

Link naar reactie

Ik denk dat het heel erg lastig is voor de auteurs van langlopende reeksen om aan de verwachtingen van de toppers uit zo'n reeks te blijven voldoen..

Vrijwel alle langlopende reeksen vertonen een opgaande maar daarna ook een neergaande lijn. Net als Kobus ook al opmerkt; Probeer maar eens iets nieuws te verzinnen.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
55 minuten geleden, Rik zei:

Ik denk dat het heel erg lastig is voor de auteurs van langlopende reeksen om aan de verwachtingen van de toppers uit zo'n reeks te blijven voldoen..

Vrijwel alle langlopende reeksen vertonen een opgaande maar daarna ook een neergaande lijn. Net als Kobus ook al opmerkt; Probeer maar eens iets nieuws te verzinnen.

 

Het vatje geraakt leeg. Zeker in een strip met een stevige continuiteit. Na een tijd is de basis uitgewerkt (wie is XIII?) en dan moet je een andere richting zoeken. In dit geval hebben ze wel een goede tekenaar, maar dat mayflower-gedoe en aftstammen van Hendrik VIII (ook een romeins cijfer?) is over de top. Dat maakt het ook weer moeilijker naar de toekomst toe.  Waar het wel werkt is bj series met enkel een basispremisse zoals de Rode Ridder die vroeger van de Guldensporenslag naar Japan en verder fladderde zonder zich te veel aan te trekken van het verleden.  Of geregeld eens echt rebooten zoals nu bij Bob Morane of Roodbaard gebeurt. Nog beter is uiteraard stoppen en een nieuwe goede serie maken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...