Ga naar inhoud

De nooit gelezen klassieker


Anthony

Recommended Posts

Lanfeust is inderdaad de klassieker, al de andere reeksen zijn spin-offs. Veroveraars van Troy vind ik persoonlijk de minste reeks van het geheel.

Troy is een beetje zoals de Discworld-novels: je kan ze apart lezen maar sommigen hangen wel aan elkaar. Veroveraars vertelt het ontstaan van Troy en is in dat opzicht een beetje interessant, maar voor mij blijven de Lanfeust-reeksen de beste.

Link naar reactie

Het gele teken nog nooit gelezen, eigenlijk nog nooit een Blake en Mortimer gelezen. Heb ze wel bijna allemaal in mijn kast. Het probleem is dat ik ze chronologisch wil lezen en al een paar keer begonnen met het geheim van de zwaardvis, maar ik geef het telkens op.

 

Ik zie hier MAUS passeren, ik weet eigenlijk niet eens over welke strip dat zou kunnen gaan... heb de naam MAUS wel al dikwijls zien passeren.

 

Vliegtuigstrips interesseren me niet, blueberry en consoorten ook niet (maar dan wel weer Durango)

Link naar reactie

Dat neigt hier vervaarlijk naar het tegen mekaar opscheppen van "ik heb die nog niet gelezen" , "jamaar ik heb die nog niet gelezen"...

Ik denk dat van alle titels die er hier tot nu toe opgesomd zijn Maus de enige is waar ik nog echt totaal niets van gelezen heb. (Buurtpolitie ook niet, maar dat negeer ik als zijnde zwans)

Link naar reactie
2 minuten geleden, Tom B zei:

Waarom koop je die dan allemaal?

Ik ben die ooit beginnen kopen omdat ik ze toch wou lezen, maar ik lees het liefst vanaf album 1.

 

Het heeft vrij lang geduurd eer ik de eerste drie albums had.

 

Vandaar dus. Misschien moet ik het gele teken gewoon eens apart lezen.

Link naar reactie
5 hours ago, Waldorf said:

Maus is nochtans een erg goed te lezen strip die nergens te zwaar wordt. Loopgravenoorlog vond ik een veel hardere noot om kraken: het is 128 pagina's lang gruwel en dood zonder één lichtpuntje.

toch vind ik Loopgravenoorlog erg goed en kan t iedereen aanbevelen. De ultieme WO1 strip is t echter maar mijn mening niet. Die eer gaat wat mij betreft naar Charley's War. Ook n klassieker heb ik begrepen maar ik hoor er hier nooit iemand over.

 

Het geeft n enorm goed en gedetailleerd beeld van de oorlog en de (klassen)maatschappij van destijds. Anders dan bij loopgravenoorlog is er ruimte voor karakterontwikkeling en leefde ik echt mee met de personages. De slachting bij de Somme zoals geschetst in deze strip ontroerde me diep. Grote grote grote klasse. Tel daarbij het geweldige tekenwerk van de hier nobele onbekende Joe Colquhoun en je hebt wat in mijn ogen terecht een meesterwerk en klassieker mag worden genoemd. 

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Koen zei:

één van de eerste leesboeken die ik uit vrije wil las (tussen schoolverlaten en tewerkstelling) en was voor mij een revelatie op verschillende vlakken.  Veel bijgeleerd en graag gelezen.  Ik denk nog vaak terug aan dit boek.

Die staat al enkele jaren klaar om gelezen te worden. Deze commentaar laat me weer wat meer uitkijken :-) 

Link naar reactie
2 uren geleden, Koen zei:

één van de eerste leesboeken die ik uit vrije wil las (tussen schoolverlaten en tewerkstelling) en was voor mij een revelatie op verschillende vlakken.  Veel bijgeleerd en graag gelezen.  Ik denk nog vaak terug aan dit boek.

Ik weet ook niet waarom Het verdriet van België die kwalijke reputatie heeft. Het is een erg goed leesbaar boek dat onmisbaar is om ons land te begrijpen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
22 uren geleden, sanderg zei:

toch vind ik Loopgravenoorlog erg goed en kan t iedereen aanbevelen. De ultieme WO1 strip is t echter maar mijn mening niet. Die eer gaat wat mij betreft naar Charley's War. Ook n klassieker heb ik begrepen maar ik hoor er hier nooit iemand over.

 

Het geeft n enorm goed en gedetailleerd beeld van de oorlog en de (klassen)maatschappij van destijds. Anders dan bij loopgravenoorlog is er ruimte voor karakterontwikkeling en leefde ik echt mee met de personages. De slachting bij de Somme zoals geschetst in deze strip ontroerde me diep. Grote grote grote klasse. Tel daarbij het geweldige tekenwerk van de hier nobele onbekende Joe Colquhoun en je hebt wat in mijn ogen terecht een meesterwerk en klassieker mag worden genoemd. 

 

 

Dat je er hier niets over hoort hoeft niet altijd iets te zeggen: deze reeks verkoopt prima in de stripwinkels, in ieder geval de delen 3 en 4 die wij nu hebben uitgegeven. Nog 6 te gaan 😋.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
5 uren geleden, Waldorf zei:

Ik weet ook niet waarom Het verdriet van België die kwalijke reputatie heeft. Het is een erg goed leesbaar boek dat onmisbaar is om ons land te begrijpen. 

Het was het meest verkochte maar ongelezen boek dacht ik. Ik heb er enkel wat passages in gelezen. Het is in de trend van zijn ander werk: kritiek op de burgerlijke, christelijke ‘ziel’ van Vlaanderen. Hij heeft gelijk, maar het werd al veel eerder gedaan. Zie ook LPB.

Link naar reactie
3 uren geleden, lukoste zei:

Uiteraard maar 1 bron, maar toch...

https://www.stripinfo.be/stats.php?reeksen

 

Chninkel viel me tegen.

Over de grenzen van de tijd vond ik niet zo speciaal.

Magasin General niet volledig gelezen.

Loopgravenoorlog zal ik me dan toch maar eens aan zetten.

Walking dead in het begin zeer goed maar dan gestopt wegens steeds hetzelfde.

Monster ken ik niet.

Capture.PNG

Ik heb er 5 helemaal van gelezen.

Chninkel

Eeuwige oorlog: heel goed

Blacksad: goed

C&H: heel goed maar soms repititief

Watchmen: goed

 

Sommigen begonnen en gestopt. Zwartkijken moet ik nog beginnen.

 

ivm Chninkel. Ik vond dat indertijd niet goed, maar heb het enige jaren terug helemaal gelezen en dan vond ik het ineens wel goed. Waarom? Vraag het aan Joost ;)

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

Nieuw topic leuk!:cheerf2:

 

Ik heb, van de 16, alleen Casper en Hobbes niet gelezen. Ga ik ook niet doen want het jochie met zijn tijger kan mij echt niet bekoren.

Voor wat betreft de ‘cartoons’ of ‘gags’ (betere naam?) vind ik C&H ook niet de beste. 

Nec plus ultra is Dilbert, maar dat zal wel beroepsmatig zijn ;)

Peanuts is de absolute Classic in dit genre imo en Garfield is ook beter dan C&H, maar dat zal wel met dieren en zo te maken hebben.

Link naar reactie

Ik heb ze alle 16 gelezen en het zijn niet allemaal favorieten, maar ik vind ze wel allemaal beter dan gemiddeld.

 

Een klassieker die ik nog niet gelezen heb, kan ik niet direct bedenken (al zullen er ongetwijfeld zijn).

 

Of wacht, telt De gezellen van de Schemering? Ik heb die knappe integrale, maar geraak er niet door.  

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur terug, mojo zei:

Ik heb ze alle 16 gelezen en het zijn niet allemaal favorieten, maar ik vind ze wel allemaal beter dan gemiddeld.

 

Een klassieker die ik nog niet gelezen heb, kan ik niet direct bedenken (al zullen er ongetwijfeld zijn).

 

Of wacht, telt De gezellen van de Schemering? Ik heb die knappe integrale, maar geraak er niet door.  

Klassieke leesrubriek over deze? 

 

Gewoon iedereen zijn mening geven over deze 16?

 

Ik wil het wel doen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...