Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Paul_NL

Meningen (Ongefilterd en Ongezouten)

Recommended Posts

19 minutes ago, Paul_NL said:

Wat een forum volgens mij in de eerste plaats moet zijn is een plek voor discussie. Dat is niet alleen hier lastig, of op facebook, maar ook in het dagelijks leven.

Dus volgens jou is het dagelijks leven bedoeld om discussies te voeren? Dat moet extreem vermoeiend zijn, echt.¬†ūüė∂

Ik maak die fout soms ook wel, maar niet iedereen heeft daar zin of tijd voor en dan moet je ze ook niet verplichten of wegjagen daarvoor. Kritiek moet ook niet oeverloos herhaald worden omdat het antwoord je niet aanstaat. Een forum is voor mij ook uitwisselen van informatie en smaak, zeker als het gaat over strips.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, terechte kritiek en afzeiken zijn verschillende zaken die je niet moet verwarren. 

Op de reep zitten een aantal beroepszeikerds....

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Bonte zei:

Dus volgens jou is het dagelijks leven bedoeld om discussies te voeren? Dat moet extreem vermoeiend zijn, echt.¬†ūüė∂

Ik maak die fout soms ook wel, maar niet iedereen heeft daar zin of tijd voor en dan moet je ze ook niet verplichten of wegjagen daarvoor. Kritiek moet ook niet oeverloos herhaald worden omdat het antwoord je niet aanstaat. Een forum is voor mij ook uitwisselen van informatie en smaak, zeker als het gaat over strips.

Volgens mij is het grootste probleem inderdaad het oeverloos herhalen.

Ik vind dat je best een keer kritiek mag hebben maar het moet wel blijken dat het persoonlijk is en na 1 reactie mag het van mijn wel stoppen.

Ik zie reacties van mensen op een strip en als ik dan in de lokale sbz sta dan denk ik ….. moet dit zo geweldig zijn? of andersom: zou dit niks zijn...

ben blij dat iedereen zijn mening en eigen voorkeuren heeft en dat maakt dit forum voor mij leuk.

ik ben er pas bij sinds een half jaar en waardeer echt iedereen zijn commentaar/inbreng.

En dat moet zo blijven.

maar langdradig gezeur over iets:  niet nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Bonte zei:

Ik zei (en bedoelde): een forum is een plek voor discussie, en discussie voeren is voor sommigen ook lastig in het dagelijks leven. In de eerste plaats is een forum '' A medium where ideas and views on a particular issue can be exchanged'' aldus het internet. Dat gebeurt hier ook, maar zodra men idee√ęn en denkwijzes uit gaat wisselen met elkander en de √©√©n de mening van de ander niet kan waarderen ontstaat er een discussie. En dat is in mijn ogen helemaal niet erg. Maar niet iedereen kan en wil discussi√ęren, sommigen lopen liever weg en anderen blijven liever oeverloos hun punt herhalen. Punt blijft: het is een plek voor discussie, en als je dat niet wil kan je ook besluiten om niet deel te nemen (zoals een aantal nu doen). Een forum lijkt alleen lange tijd te werken als men over het algemeen veel overlap heeft in overtuigingen want anders wordt de sfeer simpelweg te giftig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, Lecram zei:

Ach, terechte kritiek en afzeiken zijn verschillende zaken die je niet moet verwarren. 

Op de reep zitten een aantal beroepszeikerds....

En ook een aantal mensen die denken zelf de autoriteit te zijn op het gebied van strips. Die hun meningen als feit brengen. Die kritiek als afzeiken bestempelen en ga zo nog maar even door. De hoeveelheid keren dat ik hier gegronde kritiek heb gelezen over de stripwereld en/of uitgeverijen en Kontiki deed alsof hij doof was. Enkel en alleen vanwege het feit dat hij nauwe banden onderhoudt met de partijen aan wie kritiek werd geleverd. Ik vind het niet erg, begrijpelijk zelfs, maar waarom men dan wegloopt..geen idee. Ik ben het eerder zat dat men maar iets roept zonder het te onderbouwen dan het feit dat men roept. Of dat belerende toontje van mensen op een forum die dreigen met bans en waarschuwingen omdat ze iets lezen wat ze niet bevalt. Neem eens een voorbeeld aan een forum zoals comic book resources heeft. Vele malen groter dan hier en het drama is niet te vinden. Omdat men het daar klaarblijkelijk toch makkelijker vindt om andermans mening over zoiets simpels als een stripboek en de wereld daaromheen niet direct al te serieus te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, niks menselijks is ons (en mij) vreemd.

Zelf heb ik ook vaak moeite met (in mijn ogen) domme bijdrages op de Reep, maar dat zullen anderen wellicht over mijn bijdrages vinden.:e005:

In dit topic geeft DDB wat info, reclame en antwoorden.

Als men dan steeds andere zaken erbij haalt of weer voor de honderdste keer terugkomt om iets wat uitgelegd is en al van enige tijd terug is......dat is dat dwarsbomen en vind ik het geen discussie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minutes ago, Lecram said:

Als men dan steeds andere zaken erbij haalt of weer voor de honderdste keer terugkomt om iets wat uitgelegd is en al van enige tijd terug is......dat is dat dwarsbomen en vind ik het geen discussie.

En zoiets noemen ze trollen, zo oud als het internet. :)

cf2223b916ac5522ec68ccb90e7c2c63.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minutes ago, Lecram said:

Ach, niks menselijks is ons (en mij) vreemd.

Zelf heb ik ook vaak moeite met (in mijn ogen) domme bijdrages op de Reep, maar dat zullen anderen wellicht over mijn bijdrages vinden.:e005:

In dit topic geeft DDB wat info, reclame en antwoorden.

*gaf DDB :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het beste was geweest als DDB niet had gereageerd op dezelfde vraag na de 3, 4, 5e keer. En het was verstandig geweest om gewoon hun boekjes te blijven promoten, (nieuwe) vragen te beantwoorden en ons een inkijkje te geven in wat er speelt bij een uitgever.

Nu wekt hun reactie toch wrevel op, en dat lijkt me niet handig.

Of facebook nu het beloofde land is op het gebied van sociale media waag ik te betwijfelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/9/2018 om 20:52, Rik zei:

Inderdaad! Ik vind het jammer dat ze deze beslissing genomen hebben. En ook ik zit niet op Facebook...

Ik ook niet en ik vind het spijtig dat mensen hier weglopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Paul_NL zei:

Ik zei (en bedoelde): een forum is een plek voor discussie, en discussie voeren is voor sommigen ook lastig in het dagelijks leven. In de eerste plaats is een forum '' A medium where ideas and views on a particular issue can be exchanged'' aldus het internet. Dat gebeurt hier ook, maar zodra men idee√ęn en denkwijzes uit gaat wisselen met elkander en de √©√©n de mening van de ander niet kan waarderen ontstaat er een discussie. En dat is in mijn ogen helemaal niet erg. Maar niet iedereen kan en wil discussi√ęren, sommigen lopen liever weg en anderen blijven liever oeverloos hun punt herhalen. Punt blijft: het is een plek voor discussie, en als je dat niet wil kan je ook besluiten om niet deel te nemen (zoals een aantal nu doen). Een forum lijkt alleen lange tijd te werken als men over het algemeen veel overlap heeft in overtuigingen want anders wordt de sfeer simpelweg te giftig.

Met die definitie kan ik prima leven.

In mijn ogen hoort daarbij niet reclame maken met commerci√ęle doelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 hours ago, Guilty Pleasure said:

Met die definitie kan ik prima leven.

In mijn ogen hoort daarbij niet reclame maken met commerci√ęle doelen.

Dat is moeilijk want strips zijn een commercieel product, hoe je het ook bekijkt. Ik heb er op toegezien dat hier zowel auteurs, winkels, uitgevers als particulieren promotie kunnen maken, bv de koopjes onderdelen, beurzen, uitgaven, enz. Allen zijn belangrijk voor het stripgebeuren en veelal commercieel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je hebt helemaal gelijk Bonte, het is natuurlijk complete nonsens dat de Reep bedoelt is voor discussie.

Iedereen maakt zelf uit wat hij of zij op internet wil doen.

Zo vind ik de topics "dedies" en alle festival topics leuk. Die zouden dan allemaal moeten verdwijnen omdat er niet genoeg gediscussieerd wordt op deze topics. Zo ook kunnen alle topics "te koop" en "veilingberichten" vervallen en wellicht nog tientallen topics.

Voor mij is de reep vaak voor informatie interessant, je hoort nog eens wat nieuws of kan eens wat vragen. Soms ook voor een discussie.....als het onderwerp interessant is. Maar zeker info van uitgeverijen vind ik interessant, ook commercieel.

Kortom....zoek je eigen topics uit die je leuk vindt.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4-10-2018 om 20:34, Paul_NL zei:

En ook een aantal mensen die denken zelf de autoriteit te zijn op het gebied van strips. Die hun meningen als feit brengen. 

En toch denk ik dat DDB als uitgever meer autoriteit geniet op het gebied van strips dan Jan modaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4-10-2018 om 21:16, Paul_NL zei:

*gaf DDB :)

Ja, fun hé?

Weer iemand weg. 

Ook je sneer naar Kontiki, ook zo'n zelfingebeelde autoriteit op het gebied van strips, in een eerdere post van je geeft blijk van een zeker leedvermaak.

Waarom?

Wat steek je daar nu mee in je zakken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Chorasan zei:

Ja, fun hé?

Weer iemand weg. 

Ook je sneer naar Kontiki, ook zo'n zelfingebeelde autoriteit op het gebied van strips, in een eerdere post van je geeft blijk van een zeker leedvermaak.

Waarom?

Wat steek je daar nu mee in je zakken?

Dat ik al die dramaqueens die niet tegen een weerwoord kunnen liever kwijt dan rijk ben. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Paul_NL zei:

Dat ik al die dramaqueens die niet tegen een weerwoord kunnen liever kwijt dan rijk ben. ;)

Mja...

Als één van diegenen die hier meestal in stilte meelezen moet ik toch grif bekennen dat de info en bijdragen van Kontiki en DDB me waardevoller overkwamen dan hetgeen sommige anderen hier allemaal poneren. Probeer ook eens verder te kijken dan jouw eigen grote gelijk.

Het zal wel aanvallend overkomen, maar het is niet mijn bedoeling.

Ik ken je niet persoonlijk, maar ik vind dat je teveel je eigen visie opdringt aan anderen als de norm voor wat er op een forum dient te kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, Chorasan zei:

Mja...

Als één van diegenen die hier meestal in stilte meelezen moet ik toch grif bekennen dat de info en bijdragen van Kontiki en DDB me waardevoller overkwamen dan hetgeen sommige anderen hier allemaal poneren. Probeer ook eens verder te kijken dan jouw eigen grote gelijk.

Het zal wel aanvallend overkomen, maar het is niet mijn bedoeling.

Ik ken je niet persoonlijk, maar ik vind dat je teveel je eigen visie opdringt aan anderen als de norm voor wat er op een forum dient te kunnen.

Het komt zeker niet aanvallend over, en wat je zegt is waar: ik heb mijn eigen visie en die schrijf ik hier uit voor allen om te lezen. Zo hebben we allemaal weer een net andere kijk op hoe het allemaal zou moeten en kunnen. Dat cre√ęert ook de discussies, en ik ben ook met je eens dat informatie over strips en aanverwante zaken vanuit Kontiki en DDB veel waardevoller is dan mijn gezwets hier. Maar dat is het mooie van een forum, daar kom je van alles tegen. En als iedereen nou eens niet direct zo aangevallen zo reageren (ook jij geeft in je tekst uit voorzorg al aan dat je het niet aanvallend bedoelt) en gewoon met elkaar een gesprek voert, is er niet zoveel aan de hand. Het wordt allemaal zo overdreven op het internet, een kritisch woord is karaktermoord, een commentaar is ongenuanceerde kritiek enz. enz. Ik vraag mij af of iedereen in het echte leven zich ook zo gedraagt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Lecram zei:

Je hebt helemaal gelijk Bonte, het is natuurlijk complete nonsens dat de Reep bedoelt is voor discussie.

Iedereen maakt zelf uit wat hij of zij op internet wil doen.

Zo vind ik de topics "dedies" en alle festival topics leuk. Die zouden dan allemaal moeten verdwijnen omdat er niet genoeg gediscussieerd wordt op deze topics. Zo ook kunnen alle topics "te koop" en "veilingberichten" vervallen en wellicht nog tientallen topics.

Voor mij is de reep vaak voor informatie interessant, je hoort nog eens wat nieuws of kan eens wat vragen. Soms ook voor een discussie.....als het onderwerp interessant is. Maar zeker info van uitgeverijen vind ik interessant, ook commercieel.

Kortom....zoek je eigen topics uit die je leuk vindt.  

De reep is bedoelt als website voor stripinformatie? Een forum is toch bedoeld om met elkaar de interesse in een bepaald onderwerp te delen? Het is niet enkel discussie, of enkel nieuwsberichten. Het is de combinatie van. En zoals je zelf zegt: kies de topics uit die je leuk vindt. En verzeil je in een discussie waar je geen zin in hebt, dan volg je het voorbeeld van drie anderen en hol je hard de andere kant uit. Ook prima!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Paul_NL said:

En waarom is jou mening belangrijker hierin dan van iemand anders?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

√ó