Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
sanderg

Blake en Mortimer

Recommended Posts

Als iemand 3000 exn verkocht krijgt van werk dat eigenlijk al op internet staat, dan is hij heel populair op internet en verdient hij of zij zijn geld met de reclame op zijn site. Zo'n boek is een extraatje. Een beetje zoals Herman Brusselmans. Die verdient waarschijnlijk ook meer met zijn tv-optredens dan met zijn boeken.

Het echte probleem is dat als je kop nooit op tv komt, je niks verkocht krijgt. En met "op tv komen" bedoel ik niet één keer op het einde van het nieuws wat over je leuteren omdat je een prijs hebt gewonnen, maar regelmatig in een of ander populair programma.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 8/11/2018 om 20:32, Rik zei:

De vrouwen waren al verbannen in de Jacobsalbums en nu nemen ze ook nog het laatste mannenbolwerk af. 😢 What next... Nasir die hertekent wordt als een blanke Engelsman omdat het niet netjes is om mensen van Hindoe afkomst als bediende neer te zetten?

Sstt, breng ze nu niet op ideeen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand hier eigenlijk benieuwd naar de op stapel zijnde B&M 'tribute' van Schuiten? 

Alhoewel Schuiten een fenomenaal tekenaar is ben ik persoonlijk geen fan van zijn strips.. De verhalen doen me weinig tot niets..

Ik weet dan ook niet zo goed ik van deze tribute moet verwachten noch wat ze feitelijk in gaat houden. Bijgaand wat afbeeldingen die ik vond.

blake-mortimer-portfolio-shuiten-archives_internationales-06.jpg

blake-mortimer-portfolio-shuiten-archives_internationales-03.jpg

blake-mortimer-portfolio-shuiten-archives_internationales-04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben ook geen fan van Schuiten, maar zijn overzichtshots zijn behoorlijk indrukwekkend, ook de bovenstaande afbeeldingen. Het boek Brüsel heb ik wel, vooral omdat het in ons Belgenland gesitueerd is.

Maar ondanks de kritiek, die gratis inkom, en vooral de voordracht, en daarna de signering waren toch een mooie aanbieding?

Echter had ik, zoals eerder hier aangegeven, geen vrijkaart daarvoor, alhoewel er personen die later dan mij hadden ingeschreven wél een toegang daartoe.

Twee fidele forumers boden me hun plaats aan. Jammer genoeg vertrok de trein van hier naar ginder vier minuten te vroeg en dan nog van een verkeerd spoor, en was er daarna geen treinverkeer meer richting Boekenbeurs. Ja, wel gedoe met bussen en trams, maar dan ging ik hopeloos te laat zijn.

Daar sta je dan als Blake en Mortimer fan, die vrijwel alles heeft, gaande van de complete mobilesverzameling tot het theeblik dat vorige week verkocht werd.

Ik denk er nu over na om alles - behalve de strips - te verkopen. Zou dat nog wat opbrengen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/12/2018 at 5:03 PM, sanderg said:

Iemand hier eigenlijk benieuwd naar de op stapel zijnde B&M 'tribute' van Schuiten? 

blake-mortimer-portfolio-shuiten-archives_internationales-04.jpg

Ik vind die Mortimer wat lomp.

Jacobs was geen tekenaar met Franquin-zwier, maar hij tekende nooit lompe figuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, De gekke striplezer said:

Ik vind die Mortimer wat lomp.

Jacobs was geen tekenaar met Franquin-zwier, maar hij tekende nooit lompe figuren.

Eens.. Ik vind de personages van Schuiten sowieso altijd wat lomp/ stijf

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, sanderg zei:

Eens.. Ik vind de personages van Schuiten sowieso altijd wat lomp/ stijf

Schuiten tekent architectuur. Personages is echt niet zijn ding. 

En de andere vraag. DBD is een tijdschrijft over strips (zie link boven). Het is zowat de tegenhanger/concurrent van casemate. Casemate is de bron van veel artikels op Stripspeciaalzaak. Ik denk niet dat ze een akkoord hebben met DBD.

Zustermag van DBD is l'immanquable dat voorpublicaties doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/15/2018 at 2:51 PM, Ambreville said:

Schuiten tekent architectuur. Personages is echt niet zijn ding. 

2nd

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind die Mortimer van Schuiten best ok. Eigenlijk zie ik dat liever dan die pure Jacobs-kopieën waarbij de tekenaar vooral niet zijn eigen "hand" mag hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Werner said:

23/11

Top! Dank je.. Zelfde dag als de nieuwe Thorgal- wellicht de laatste die ik nog ga kopen :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, sanderg zei:

Top! Dank je.. Zelfde dag als de nieuwe Thorgal- wellicht de laatste die ik nog ga kopen 🙂

Weet je dan nu al dat de volgende niet goed is???

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minutes ago, bammar said:

Weet je dan nu al dat de volgende niet goed is???

ja want ik vind Vignaux n belabberde tekenaar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 hours ago, sanderg said:

ja want ik vind Vignaux n belabberde tekenaar...

Ik vind zijn tekenwerk voor Kriss best ok (toch beter dan De Vita) en voor Thorgal zal de lat hoog gelegd worden. 

Bovendien gaat hij nu op papier tekenen en niet meer digitaal en zal er een jaar overdaan geworden (ipv de Kriss albums alternerend met Sneeuw op heel vlugge tijd).  Argumenten genoeg om hem toch zeker een kans te geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minutes ago, shakeitupguy said:

Ik vind zijn tekenwerk voor Kriss best ok (toch beter dan De Vita) en voor Thorgal zal de lat hoog gelegd worden. 

Bovendien gaat hij nu op papier tekenen en niet meer digitaal en zal er een jaar overdaan geworden (ipv de Kriss albums alternerend met Sneeuw op heel vlugge tijd).  Argumenten genoeg om hem toch zeker een kans te geven. 

Ik zag net inderdaad ook voorbij komen dat hij vanaf nu op papier gaat tekenen.. merkwaardig, want als hij tot nu toe alles digitaal heeft getekend (waar volgens mij veel gemakkelijker correcties in kunnen worden gemaakt dan bij werk op papier) dan zou ik (veel) beter hebben verwacht dan wat ik tot nog toe gezien heb. Nou goed.. Ik hoop aangenaam verrast te worden...  

Ik merk nu al dat ik alles van na het Van Hamme tijdperk niet meer herlees... 

Wellicht nu weer terug naar B&M 😉  

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Peter Motte zei:

Wie op papier tekent, kan achteraf originelen verkopen. Wie digitaal tekent, niet.

DING DING DING.

We have a winner.

Dat Thorgal-album kan Vignaux meer als 100.000 euro opleveren. Dan wil je wel es overschakelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minutes ago, marioboon said:

DING DING DING.

We have a winner.

Dat Thorgal-album kan Vignaux meer als 100.000 euro opleveren. Dan wil je wel es overschakelen.

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen