Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
sanderg

Blake en Mortimer

Recommended Posts

3 minuten geleden, sanderg zei:

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

Speaking of... is er nog nieuws over die politie inval bij Maghen wat betreft de originele B&M pagina's door Jacobs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minutes ago, Nesse said:

Speaking of... is er nog nieuws over die politie inval bij Maghen wat betreft de originele B&M pagina's door Jacobs?

Goede vraag! Het enige dat ik weet is dat er geen Jacobs' originelen meer bij Maghen te koop zijn :-) (Check de site maar eens)

Ik denk dat ze in beslag zijn genomen en dat Maghen daar geen ruchtbaarheid aan wil geven

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, sanderg zei:

Goede vraag! Het enige dat ik weet is dat er geen Jacobs' originelen meer bij Maghen te koop zijn :-) (Check de site maar eens)

Ik denk dat ze in beslag zijn genomen en dat Maghen daar geen ruchtbaarheid aan wil geven

The saga continues

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, sanderg zei:

Goede vraag! Het enige dat ik weet is dat er geen Jacobs' originelen meer bij Maghen te koop zijn 🙂 (Check de site maar eens)

De laatste keer dat ik in Parijs passeerde waren er in alle geval nog in zijn bureau...

Geen idee of er toen nog op de site stonden of niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, Mzee said:

De laatste keer dat ik in Parijs passeerde waren er in alle geval nog in zijn bureau...

Geen idee of er toen nog op de site stonden of niet

hmmm... opvallend.. wanneer was je er voor t laatst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, sanderg zei:

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

Tegenwoordig gaat van elke beetje verkopende of gehypte Franse strip de originelen weg voor minstens 2000 euro. En als het dan nog Thorgal zelf zou zijn, is de rekensom snel gemaakt.

De overname van een succes-strip is als tekenaar tegenwoordig het equivalent van de jackpot winnen en wie het een beetje slim aanpakt (zoals een Marini) kan voor een heel eindje financieel zeker zijn, na de afroming door Vadertje Staat, natuurlijk. 

En dan heb ik het niet eens over de verkoop en de royalties.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel 25 komt wel met een lelijke cover lay-out: over mooie tekening grote witte balk met tekst. Op de cover van de nieuwe Ballon Media brochure kunnen we al het moois zien, wat zich achter deze balk bevindt...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hallo allemaal,

Misschien leuk om even te verwijzen naar grote preview van het nieuwe album (12 pagina's, dus 5 meer dan op SSZ).

Pagina's zijn hier te vinden.

Kijk trouwens goed naar pagina 7, daar leest iemand een tekstje voor van een geheimzinnig briefje over een dagboek ‘waarvan de pagina’s verborgen zijn in de twee beeldjes van wachters van de keizer’. Nu vraag ik me af: zaten dit soort geheimzinnige briefjes ook niet altijd in Suske/Wiske-albums om het verhaal op gang te helpen? En ben ik nou de enige die dit een flauw trucje/zwaktebod vind?

blakeberserik.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tsja, dat is natuurlijk een cliché van jewelste. Maar dit hoort toch helemaal bij een spannend jongensboek in de geest van Jacobs? Verborgen schatkaarten, draken, mysteries. En als er een wetenschapper met een belangwekkende ontdekking komt opdraven dan weet je vooraf al dat zijn assistent voor Olrik spioneert.

Mijn luxe editie ligt gereserveerd in Rotterdam, moet nog even wachten met lezen dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is ook zo maar ik hoopte nou juist dat de kwaliteit van het nieuwe tekenteam Sente zou inspireren beter zijn best te doen. Met name voor Van Dongen vind ik het zonde als zijn naam verbonden blijft aan weer een matig BM-album. Maar goed, afwachten maar even, maar van die eerste pagina's val ik niet achterover.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat is het verschil tussen de drie edities? Heeft de hardcover versie dezelfde inhoud als de softcover?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb vandaag de hardcover gekocht.

Naast een prent zitten er een aantal pagina's meer in met zeg maar 1 grote afbeelding per pagina.

Album heeft daardoor 72 pagina's.

Er werd echter ook gesproken over een 4 pagina's dossier.

Kan hier dus niks van terugvinden.

Of dat moet slaan op de uitvergrootte tekeningen.

maar ik heb bij een dossier toch een ander idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, sanderg zei:

iemand t album al gelezen? zo ja - zonder spoilers- was t goed?

Ik vond het een goed album.

Voortbordurend op de zwaardvis genoot ik van de sfeer en het verhaal.

kan niet wachten op het 2e deel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Just now, Willem said:

Ik vond het een goed album.

Voortbordurend op de zwaardvis genoot ik van de sfeer en het verhaal.

kan niet wachten op het 2e deel.

top! kan niet wachten om t te lezen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik lees net dat de signeersessie bij HBL uitverkocht is.

Weird die dediejagers, er zijn er steeds meer en er zijn steeds minder stripliefhebbers.

Honi soit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 hours ago, Zwendel said:

Ik lees net dat de signeersessie bij HBL uitverkocht is.

Weird die dediejagers, er zijn er steeds meer en er zijn steeds minder stripliefhebbers.

Honi soit...

voor wat ik heb begrepen zijn het stempelsigneringen... geef mijn portie dan maar aan Fikkie..

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, sanderg zei:

iemand t album al gelezen? zo ja - zonder spoilers- was t goed?

Gisteravond gestopt op pag. 10; vanmiddag verder lezen (B&M is een reeks met veel tekst). Daarna beginnen aan Double-7 van Juillard.

(B&M nr. 25 heeft trouwens zo'n 6 dagen levertijd bij Bol.com: https://tinyurl.com/y9qvnqtb )

Deel dit bericht

Link naar bericht
35 minuten geleden, JJL zei:

80084FF7-2FD4-4711-B1B3-457718D6861D.jpeg

Heb een vraag mbt dit album.

Er stond van tevoren op internet vermeld dat er een dossier van 4 pagina's bij zou zitten.

Ik zie alleen maar als evtra de prent en de uitvergrootte pagina's.

Dit had ik niet verwacht mbt het woord dossier.

Heb ik iets gemist of begrijp ik het woord dossier niet.

Hoor het graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 23/11/2018 om 14:04, eriktex zei:

Tsja, dat is natuurlijk een cliché van jewelste. Maar dit hoort toch helemaal bij een spannend jongensboek in de geest van Jacobs? Verborgen schatkaarten, draken, mysteries. En als er een wetenschapper met een belangwekkende ontdekking komt opdraven dan weet je vooraf al dat zijn assistent voor Olrik spioneert.

Mijn luxe editie ligt gereserveerd in Rotterdam, moet nog even wachten met lezen dus.

Wat vond je ervan? Vraag is specifiek voor jou want ik heb niet lang geleden je Tex Willers ontdekt (na de enthousiaste SSZ-recensies) en het verbaast me hoe enorm soepel die albums lezen, je raast er als een trein doorheen, knap! B&M en zeker de post-Jacobs albums staan daar zover vanaf, zijn zo verbaal en zo niet vloeiend, dat ik me afvraag wat de Humm-uitgever daar voor plezier aan beleefd... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen