Ga naar inhoud

Blake en Mortimer


sanderg

Recommended Posts

Gast Thesoave
13 uren geleden, esteban² zei:

Leuke foto's. :)

 

Wat de verkoopprijs betreft. 90€ is het goedkoopst dat ik hem tot nu toe zien gaan heb. Ook naast gegrepen. Ik kan dat bedrag niet leggen en heb aanvaard dat ik het zonder zal moeten doen. Er zijn belangrijkere zaken in 't leven.

Op Catawikishop stond het voor 74.95. 

Alternatief is de Franse uitgave. Hardcover en oblong heb je dan voor 48€

Link naar reactie
23 uren geleden, Neat Stuff zei:

Waarom blijven die mafketels maar tegen elkaar op bieden? Voor ruim honderd Euro minder staan ze met een zeven-tal op Marktplaats aangeboden. Nog steeds een absurd bedrag overigens...

Schermafbeelding 2019-06-01 om 19.26.28.png

Nu staat de teller maar op 210 euro? Hoe kan dat?

Link naar reactie
12 uren geleden, Theoak zei:

De hype is vanzelf een keer over. De gelimiteerde hardcover De vallei der onsterfelijken heb ik gisteren ook 2x te koop zien staan voor 65 en 70 euro.

Klopt, 13 kavels verder staat de oblong van Guust te koop die vorig jaar voor 1500 euro wegging...

Het bod is nu 47 euro..:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
29 minuten geleden, De gekke striplezer zei:

Naar het schijnt kon de drukker meer dan 1000 exn niet aan en mogen we zelfs blij zijn dat die er al waren.

Daar geloof ik niet in. Dat is dan een diskwalificatie van de drukker. Dan zou ik daar geen zaken meer mee doen. Het is gewoon bewust beleid. Beetje vergelijkbaar met exclusieve dingen die verkocht worden en waar men heel veel geld voor betaald (auto's, sneakers, kleding enz.).

Link naar reactie
1 hour ago, JPAR said:

Daar geloof ik niet in. Dat is dan een diskwalificatie van de drukker. Dan zou ik daar geen zaken meer mee doen.

Wat ik begreep van het stuk daarover op stripspeciaalzaak.be lag het er meer aan dat die specifieke drukpers gewoon al volgepland was voor onafzienbare tijd. Geen idee wat er precies zo speciaal is aan die drukpers was maar dat is wel ook een factor natuurlijk.

Link naar reactie
Gast Thesoave

Punt is dat de verdeling niet klopt. Er zijn partijen die 5 of meer albums hebben. En de verzamelaar naast de pot piest. Uitgifte door de uitgever of distributeur bij intekening en 1 album pp. Kan ook nog op naam. Is bijvoorbeeld bij Piet wijn illustrator gedaan. Oplage 175 ex. 

Link naar reactie
Gast Thesoave
4 uren geleden, shakeitupguy zei:

Die Franse oblong uitgave kost 29.95€ en is nog aan die prijs te vinden.

Idd. Heb ik zojuist besteld met de franse hardcover ad 54€ inclusief verzenden. 

Link naar reactie
Gast Thesoave
5 uren geleden, shakeitupguy zei:

Die Franse oblong uitgave kost 29.95€ en is nog aan die prijs te vinden.

Idd. Heb ik zojuist besteld met de franse hardcover ad 54€ inclusief verzenden. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

Het heeft natuurlijk ook geen zin om een meer zeldzame verzamelaarseditie op een grote oplage te drukken, want dan is ze niet meer exclusief.

Dat past perfect in de logica van Laurent Durieux. Zijn carriere bestaat uit het uitgeven van limited series van posters en daar bovenop nog meer gelimiteerde versies.

 

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Thesoave zei:
Quote

Een groot aantal verzamelaars heeft het album niet kunnen ontvangen. Dit komt omdat er lieden zijn die via hun kanalen meerdere albums hebben opgekocht. Als wij als oprechte verzamelaars niet bieden blijven ze met voorraad zitten en daalt de prijs vanzelf. DAAROM BOYCOT DEZE HYENA'S!!

Foute redenering. Bij ons in Hasselt is slechts de helft uitgeleverd. Niemand kreeg meer dan één album, en braaf aan de reguliere prijs.

Hier wordt wat frustratie gespuwd tegen een praktijk die er niet was. Schuiten, Durieux en Blake en Mortimer samen halen gerust veel meer dan 1000 fans. Ik kan me voorstellen dat Durieux-liefhebbers hierop gesprongen zijn om eindelijk eens een boek in handen te hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Thesoave
7 minuten geleden, Ambreville zei:

Foute redenering. Bij ons in Hasselt is slechts de helft uitgeleverd. Niemand kreeg meer dan één album, en braaf aan de reguliere prijs.

Hier wordt wat frustratie gespuwd tegen een praktijk die er niet was. Schuiten, Durieux en Blake en Mortimer samen halen gerust veel meer dan 1000 fans. Ik kan me voorstellen dat Durieux-liefhebbers hierop gesprongen zijn om eindelijk eens een boek in handen te hebben.

Ik ken meerdere personen, handelaren die meer dan 1 album hebben. Zelfs 5. Gelukkig dat het in Hasselt goed verloopt. 

Link naar reactie
10 minuten geleden, bammar zei:

Een stripverzamelaar, die waarschijnlijk toch regelmatig een goede SSZ bezoekt en er regelmatig strips koopt, zal toch wel een exemplaar gereserveerd hebben en gekregen hebben.

Niet als je te weinig geleverd krijgt. Dan kan niet iedereen voorzien worden.

Link naar reactie
4 uren geleden, Aaltomuoto zei:

Wat ik begreep van het stuk daarover op stripspeciaalzaak.be lag het er meer aan dat die specifieke drukpers gewoon al volgepland was voor onafzienbare tijd. Geen idee wat er precies zo speciaal is aan die drukpers was maar dat is wel ook een factor natuurlijk.

Dan had je als uitgever eerder de pers moeten reserveren of je releasedatum moeten verplaatsen. Dit is domweg falen dan.

Link naar reactie
4 minuten geleden, JPAR zei:

Niet als je te weinig geleverd krijgt. Dan kan niet iedereen voorzien worden.

Een stripwinkel bestelt normaal gezien extra bij zulke toptitels(buiten de bestellingen voor zijn vaste klanten), zodat hij reserve heeft. Krijgt de SSZj dan te weinig, kan hij tenminste zijn vaste klanten, die het stripwereldje volgen en op tijd gereserveerd hebben, voorzien van de 'speciale' uitgaves. 

Link naar reactie
Gast Thesoave
6 minuten geleden, bammar zei:

Een stripwinkel bestelt normaal gezien extra bij zulke toptitels(buiten de bestellingen voor zijn vaste klanten), zodat hij reserve heeft. Krijgt de SSZj dan te weinig, kan hij tenminste zijn vaste klanten, die het stripwereldje volgen en op tijd gereserveerd hebben, voorzien van de 'speciale' uitgaves. 

Dat is het nu juist. Er zijn winkels die bijvoorbeeld  10 besteld hadden en er maar 5 of helemaal niks ontvingen 

Link naar reactie
Gast Thesoave
7 minuten geleden, bammar zei:

Ben jij dan in zoveel winkels klant, dat je hun bestel- en leverhoeveelheid kent of veronderstel je dit?

Van een aantal weet ik dat. Ja. Daarnaast ken ik verzamelaars die bij hun winkel hetzelfde euvel hadden. 

En ik ken er nogal wat. 

Link naar reactie
Op 28/5/2019 om 12:52, JPAR zei:

Net even bij mijn SSZ geweest. Hij was not amused, to put it mildly. Heeft rechtstreeks besteld bij MDS, krijgt nu bericht dat het herverdeeld wordt. Hij had 12 besteld, waarvan 10 al 'verkocht', en krijgt er nu 5. Dan moet je dus 5 van je vaste klanten teleurstellen. Hoe kies je wie?

Bammar: Dit schreef ik al op pagina 9.

Link naar reactie
Gast Thesoave
2 minuten geleden, Noël zei:

Wat een heisa rond dit boek. Heeft iemand het al gelezen? Ik zojuist en het kon me helemaal niet bekoren.  Had ik een luxe gehad dan had ik er afstand van gedaan.

Nog niet, maar begreep van een ander dat het meer of minder een toertje door Brussel is. 

Geldt ook voor de linnen Zaak Francis Blake. De duurste, maar ook het allerslechtste verhaal. 

Link naar reactie
45 minutes ago, Noël said:

Wat een heisa rond dit boek De laatste farao. Heeft iemand het al gelezen? Ik zojuist en het kon me helemaal niet bekoren.  Had ik een luxe gehad dan had ik er afstand van gedaan.

ik vond t aardig maar niet veel meer dan dat.. t tekenwerk was mooi maar Schuiten is niet echt goed in t tekenen van mensen. Ze ogen allemaal als stijve standbeelden.

 

Het verhaal vond ik erg vergezocht. Snapte niet dat- spoiler alert- op de grote markt n dinosaurus zwemt (waar komt dat beest uberhaupt vandaan????) in n schijnbaar onpeilbare diepe zee terwijl de complete bouwwerken op de markt volledig boven water staan.. 

 

ik snapte ook niet waarom uitgerekend Mortimer op missie moest als zijnde "expert"  van t justitieel paleis.

 

Dat Mortimer op t einde in Brussel ging wonen als Brit pur sang vond ik ook maar niks.. 

 

overigens- er bestond al n spin off van t piramide verhaal van Juillard met n volledige andere (veel betere) verhaallijn waardoor er nu twee ongelijke verhaallijnen over dezelfde materie bestaan.. slordig vind ik dat

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...