Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
sanderg

Blake en Mortimer

Recommended Posts

De stapel van de gewone editie zie je hier in de boekhandel wegsmelten.

Wat die oblong betreft:

koop twee keer de gewone, en snijd ze in tweeën :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is dat niet een van die vele illegale uitgaven die de markt overspoelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je een legale uitgave koopt, en die anders inbindt, dan is dat niet illegaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, nicenic zei:

Is dat niet een van die vele illegale uitgaven die de markt overspoelen?

Met 60 exemplaren? Overspoelen lijkt me dan lastig. Veel minder dan die 1000 waar zielige figuren een paar euro's aan willen verdienen ten koste van de verzamelaar. Daarnaast wordt Blake niet in hardcover uitgegeven dus goeie zet! 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die heb ik ook al gezien op Marktplaats.  Vond het al raar.  Is dat een bootleg dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, esteban² zei:

Die heb ik ook al gezien op Marktplaats.  Vond het al raar.  Is dat een bootleg dan?

Ja

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Thesoave zei:

Met 60 exemplaren? Overspoelen lijkt me dan lastig. Veel minder dan die 1000 waar zielige figuren een paar euro's aan willen verdienen ten koste van de verzamelaar. Daarnaast wordt Blake niet in hardcover uitgegeven dus goeie zet! 

Ik heb wel interesse in die uitgave op 1000 exemplaren.

Is er eentje dat ik gemist heb.

Graag meer info.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Als je een legale uitgave koopt, en die anders inbindt, dan is dat niet illegaal.

Als je dat voor jezelf houdt bega je geen misdaad.

Maar als je het op de markt brengt weet ik het nog niet hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, linthout zei:

Als je dat voor jezelf houdt bega je geen misdaad.

Maar als je het op de markt brengt weet ik het nog niet hoor!

Als iemand een verzameling tijdschriften inbindt mag die dan niet te koop worden aangeboden?

Zo ja, wat is dan het verschil met een softcover stripalbum dat men heeft omgekat naar een hardcover?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is een typische after market verbetering. Net zoals je bv een designer upgrade van een wagen koopt.

als je een boek koopt, dan respecteer je de rechten van de maker. Tenzij je terms oplegt die stellen dat je het werk niet mag verherpakken, ben je in je recht om het te herinbinden, zolang je de boek gebruikt. Als de cover hierboven de bestaande gebruikt, dan is er geen probleem. Maakt hij daarvoor een nieuwe print maakt, dan ishet pure piraterij.

Natuurlijk, als hij er 30 mazkt, die nummert en voor een hoge meerwaarde verkoopt, dan heeft hij empirisch bewijs in handen dat er toch wel grote idioten tussen de striplezers zitten.

Dus afblijven. Het is wel doodzonde dat de standaard versie in het Frans zo veel mooier is dan de nl versie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is nou net waar het om gaat. Er geen normale hardcover wordt uitgegeven. Alleen een softcover of die linnen met die kleine piel prentjes op de voorkaft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, Thesoave zei:

Dat is nou net waar het om gaat. Er geen normale hardcover wordt uitgegeven. Alleen een softcover of die linnen met die kleine piel prentjes op de voorkaft. 

Maar je hebt er 60 gekocht en in een hardcover veranderd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, JPAR zei:

Maar je hebt er 60 gekocht en in een hardcover veranderd?

Haha. Nee. De oplage is 60. En ik heb er 1. Staat ook al in de Catawiki catalogus

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dus iemand anders heeft er 60 gekocht en in een hardcover veranderd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Rik zei:

Als iemand een verzameling tijdschriften inbindt mag die dan niet te koop worden aangeboden?

Zo ja, wat is dan het verschil met een softcover stripalbum dat men heeft omgekat naar een hardcover?

Als er geen verwarring kan bestaan mag dat wellicht wel. Als het ingebonden is met het doel te doen alsof het een officiële uitgave is mag het niet DENK IK. Maar ik ben geen jurist. In elk geval is dit een bijzonder interessante vraag...Waard van eens te bestuderen!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, linthout zei:

Als er geen verwarring kan bestaan mag dat wellicht wel. Als het ingebonden is met het doel te doen alsof het een officiële uitgave is mag het niet DENK IK. Maar ik ben geen jurist. In elk geval is dit een bijzonder interessante vraag...Waard van eens te bestuderen!!!

Het voordoen als iets dat het niet is mag zeker niet, dat is misleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, linthout zei:

Ben ik hier nou de enige die vind dat dit 100% illegaal is? Eén album voor eigen gebruik is een leuk hobby-project. Maar 60 stuks? Als die voor € 50 verkocht worden heb je al gauw € 3.000 op zak (minus je eigen exemplaar dan). En hoeveel zien de auteurs daar van terug? € 0,00. (nou ja, behalve die 60 soft covers die ergens aangeschaft zijn dan).

Het ziet er trouwens wel heel mooi uit, helemaal in de stijl van de Lombard Collectie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, eriktex zei:

Ben ik hier nou de enige die vind dat dit 100% illegaal is? Eén album voor eigen gebruik is een leuk hobby-project. Maar 60 stuks? Als die voor € 50 verkocht worden heb je al gauw € 3.000 op zak (minus je eigen exemplaar dan). En hoeveel zien de auteurs daar van terug? € 0,00. (nou ja, behalve die 60 soft covers die ergens aangeschaft zijn dan).

Het ziet er trouwens wel heel mooi uit, helemaal in de stijl van de Lombard Collectie.

Dat is het ook. In de catawiki catalogus staat het onder illegale uitgaven

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ambreville zei het al. De reproductie* van de cover en de bijgevoegde prent zijn inbreuken op het auteursrecht. Dat alleen maakt het al illegaal.

En zoals Erik al opmerkt hebben de auteurs normaal gesproken recht op een percentage van de opbrengst.

Als de rechtmatige uitgeverij een luxe editie maakt kunnen ze ook niet wegkomen met het argument dat de auteurs al betaald zijn voor de softcover (die als binnenwerk wordt gebruikt).

Weer eens bewijs dat er zelfs onder bloedzuigers een overtreffende trap bestaat.

* Het uitgeverslogo is verplaatst en achterop is de barcode verwijderd, dus het is met zekerheid gereproduceerd. Afgaand op de foto is het twijfelachtig of de kleuren nog volgens de specificaties van Schuiten en Durieux zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat dan te denken van Jeremiah 13, waar een officiële Franse hardcover en Nederlandstalige softcover zijn samengevoegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wie nu onder meer kijkt op de Bobbedoes veiling (en eerder catawiki) kijkt, is duideljk hoeveel oblong exemplaren in handen van handelaren zijn gekomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...