Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
sanderg

Blake en Mortimer

Recommended Posts

26 minuten geleden, Thesoave zei:

Wie nu onder meer kijkt op de Bobbedoes veiling (en eerder catawiki) kijkt, is duideljk hoeveel oblong exemplaren in handen van handelaren zijn gekomen. 

En uiteraard profiteren de auteurs mee van al die woekerwinsten die gemaakt worden op deze albums:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Rik zei:

En uiteraard profiteren de auteurs mee van al die woekerwinsten die gemaakt worden op deze albums:e007:

Good point ☀️

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Rik zei:

Tja, dat is de schuld van de uitgever. Die had veel meer kunnen drukken of ze tegen een hogere prijs kunnen verkopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Handelaren als in winkeluitbaters? Want dat is idd wel zo. Deze zijn massaal achter de hand gehouden. Ik ontdek de ene na de andere speciaalzaak-eigenaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, esteban² zei:

Handelaren als in winkeluitbaters? Want dat is idd wel zo. Deze zijn massaal achter de hand gehouden. Ik ontdek de ene na de andere speciaalzaak-eigenaar.

Klopt. Kan zo een lijstje produceren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, esteban² zei:

En dit is precies wat de markt verziekt. Als je al niet eens meer van een SSZ op aan kan dan.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, JPAR zei:

En dit is precies wat de markt verziekt. Als je al niet eens meer van een SSZ op aan kan dan.......

Zoals Akim met elke uitgave doet? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Akim zorgt dat de vaste klanten de albums tegen de normale prijs kunnen kopen. En speculanten kunnen daardoor bij hen geen album kopen. Zo zouden alle stripspeciaalzaken het moeten doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Theoak zei:

Akim zorgt dat de vaste klanten de albums tegen de normale prijs kunnen kopen. En speculanten kunnen daardoor bij hen geen album kopen. Zo zouden alle stripspeciaalzaken het moeten doen.

De blueberry integraal 1 is te koop in die winkel voor 149.95.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Theoak zei:

Hahaha, ja zo kan je het ook uitleggen. Alleen vervolgens biedt hij nog geen week nadat iets uit de druk is het aan voor 4 of 5 keer de winkelprijs omdat hij van alle titels meerdere exemplaren achter houdt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Thesoave zei:

De blueberry integraal 1 is te koop in die winkel voor 149.95.......

Precies..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toevallig weet ik dat deze later is ingekocht en niet 1 van de oorspronkelijk uitgeleverde exemplaren is. 

Het is makkelijk praten zonder enige kennis...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ok. Zal ook zo zijn voor de Lonesome 1 hc 65€.....

Tja pech dat er een herdruk komt van de blueberry 1. 

Sorry maar ik zie te vaak recente uitverkochte albums aangeboden worden voor het 3-4 voudige.  

Ach niet de enige. Een winkel in Leiden die de vallei voor 200 aanbiedt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niemand is verplicht om voor zijn of haar aankopen een vaste stripspeciaalzaak te nemen en zo een relatie op te bouwen. Maar het is wel makkelijk in deze tijden van gelimiteerde en snel uitverkochte albums.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah, een uitzonderlijk buiten beschouwing gelaten, gaat ook Akim absoluut niet vrijuit.  Met enige kennis gesproken, voor de duidelijkheid.  Soms zijn ze zelfs de trendsetter wat dergelijke praktijken betreft.  Wanneer er ook maar gerucht is dat een uitgave wel eens 'zeldzaam' of 'speciaal' zou kúnnen worden, gaat de beschikbaarheid plots op een laag pitje en de prijs (niet zelden voorbarig) flink omhoog.  Dat gezegd zijnde: Ze zijn absoluut niet de énige en verder heeft deze winkel wel een uitstekende klantenservice. 

Ik veroordeel hen ook niet hiervoor.  Wat ik vroeger wel deed, overigens.  Maar nu heb ik daar meer begrip voor.  Al je exemplaren aan normale prijs buiten zien gaan en dezelfde dag nog op 2dehands ziet verschijnen voor 5 keer de prijs?  Dat kan niet zonder tegenreactie blijven gebeuren.  Het is wél zo dat ik dan eerder voor een vaste leverancier kiest die dit niet doet.  En zo zijn er altijd twee kanten aan dergelijke beslissingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Theoak zei:

Toevallig weet ik dat deze later is ingekocht en niet 1 van de oorspronkelijk uitgeleverde exemplaren is. 

Het is makkelijk praten zonder enige kennis...

Misschien is dit in dit geval zo, maar John heeft mij zelf verteld dat alles dat hij aanbiedt voor een hogere prijs 'extern' ingekocht moet zijn, omdat hij vanwege de vaste boekenprijs alleen 2ehands zo mag verkopen. Anders moet hij een jaar wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is met meerdere (oude) truukjes in een vingerknip op te lossen en, zo bewezen enkele prijsverhogingen in het verleden al, dat past Akim dan ook toe.  Hij koopt ze dus zeker niet (altijd) letterlijk extern in.  Het is een kwestie van creatief schuiven. ;) Natuurlijk zijn er andere versies van dat verhaal naar de klanten toe, zo gaat dat nu eenmaal.  Dergelijke toeren veel te vaak van dichtbij kunnen aanschouwen om op dat vlak nog naïef te zijn.

Maar goed, het begint wel heel erg off-topic te gaan nu.  De focus op Akim is voor een Akim-thread en daarnaast ook wat naast de kwestie, want verscheidene stripspeciaalzaken hebben oblongs achter gehouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, esteban² zei:

Maar goed, het begint wel heel erg off-topic te gaan nu.  De focus op Akim is voor een Akim-thread en daarnaast ook wat naast de kwestie, want verscheidene stripspeciaalzaken hebben oblongs achter gehouden.

Precies. Het is niet alleen Akim. En ik snap het deels ook wel, maar het hoort niet zo. En de liefhebber/verzamelaar is de dupe van de lage oplages en de speculatieve handel daarin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, JPAR zei:

Precies. Het is niet alleen Akim. En ik snap het deels ook wel, maar het hoort niet zo. En de liefhebber/verzamelaar is de dupe van de lage oplages en de speculatieve handel daarin.

Zo is het en niet anders.

En moet men soms naar een illegale om toch een mooie uitgave te hebben. Ik doe het liever niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Creativiteit komt van meerdere kanten, bij sommige stripwinkels ( en ook bij Akim heb ik mij laten vertellen ) is het

mogelijk door vaste klanten een item om te wisselen tegen een bepaald bedrag aan andere strips.

Concreet, een Blake en Mortimer  gekocht voor 30 euro omruilen tegen andere strips met een verkoopwaarde van 75/90 euro

Iedereen weer blij!

Deel dit bericht

Link naar bericht

On 6/17/2019 at 1:42 PM, Boekenmagazijn said:

Ambreville zei het al. De reproductie* van de cover en de bijgevoegde prent zijn inbreuken op het auteursrecht. Dat alleen maakt het al illegaal.

* Het uitgeverslogo is verplaatst en achterop is de barcode verwijderd, dus het is met zekerheid gereproduceerd. Afgaand op de foto is het twijfelachtig of de kleuren nog volgens de specificaties van Schuiten en Durieux zijn.

als het alleen anders ozu zijn ingeboden, betaal je voor het bindwerk

er zijn genoeg dingen waarvoor de auteur niets krijgt, zoals oude uitgevan die duur worden

mara als catawik dit aanbidt, doen ze dan neit aan heling?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, De gekke striplezer zei:

mara als catawik dit aanbidt, doen ze dan neit aan heling?

Daarom is het ook verboden dit soort boeken te koop aan te bieden op CW.

Vermelding in de catalogus is een ander verhaal, de catalogus registreert alleen maar dat het bestaat, zonder waardeoordeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Boekenmagazijn zei:

Daarom is het ook verboden dit soort boeken te koop aan te bieden op CW.

Vermelding in de catalogus is een ander verhaal, de catalogus registreert alleen maar dat het bestaat, zonder waardeoordeel.

Het is niets anders dan de verkoop van namaak kleding. Als winkelier ben je verantwoordelijk en krijg je een boete. De kledij gaat de afvaloven in.

Catawiki gaat niet volledig vrij. Door er een waarde op te bevestigen via hun catalogus zijn ze eigenlijk de basis voor een soort heling. Omdat die referentie gaat gebruikt worden om een waarde te plakken op dit boek. Net zoals een etalage geen reclame mag maken voor een nep Dolce & Gabanna uit Turkije.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik wilde me er niet meer mee bemoeien en ik heb me er maar neer te leggen dat de Reep geen Poort is en dat de Verzamelaars hier tegenwoordig het hoogste woord voeren boven de Lezers, maar als een draadje over Blake en Mortimer godbetert voor negentig procent gaat over Geld en Verontwaardiging in plaats over Inhoud wat is dan überhaupt nog de lol van je hobby?

Waldorf gooide hier laatst over De Laatste Farao de knuppel in het verzamelaars/hoenderhok met de vraag Wie leest dit? Na een tweede lezing vraag ik me af: Wie heeft dit gemaakt? Van Theo van Doesburg komt de bespiegeling over kunst dat het altijd een strijd is tussen geest en stof en dat het onmogelijk is om iets te scheppen dat volkomen gelijk is aan het werk dat reeds in de geest bestaat.

Nu zijn het bij De Laatste Farao drie mensen geweest die iets in hun hoofd hadden, Schuiten, Van Dormael en Gunzig, en ik denk dat het resultaat alleen zo te bevatten is: als de uitkomst van een strijd die driedubbel verloren is. Voor mijn gevoel schuilt onder elke pagina het ‘echte’ beeldverhaal, daar waar het geestelijke en het stoffelijke zover mogelijk overeen zijn gebracht. Nu drijft er aan de oppervlakte iets waarvan je je inderdaad kunt afvragen wie dit leest.

Is er een lezer met een gelijkaardige ervaring?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...