Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Rosinski

Recommended Posts

11 uren geleden, Hamirubi zei:

Jops, in het subforum Toernooi bijvoorbeeld?

Kan wat mij betreft gewoon een top-5 of top-10 zijn en iemand die op het eind de punten samentelt.

:ph34r:  

Ik kan er geen thread openen.  Aan iemand anders de eer?

Een maximum van 20 en minimum van 10 lijkt mij beter.  Anders kunnen we ons de moeite wel besparen wat de uitslag betreft. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik wil gerust meedoen, maar eerlijk, ik heb geen tijd om 20 Thorgal albums te sorteren (en ook geen zin). 5 zal me nog wel lukken, 10 is al op het randje. En het is niet omdat iemand 10 albums geeft, dat de albums in de top 3 zullen veranderen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, mojo zei:

Ik wil gerust meedoen, maar eerlijk, ik heb geen tijd om 20 Thorgal albums te sorteren (en ook geen zin). 5 zal me nog wel lukken, 10 is al op het randje. 

Geen tijd … Geen zin … Zo gaan we er niet komen hé. ;)  10 albums van Thorgal sorteren kost mij welgeteld 5 minuten. :) En 't is niet eens ondoordacht.  

Enfin, ik zie het wel verschijnen, die thread.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, esteban² zei:

Geen tijd … Geen zin … Zo gaan we er niet komen hé. ;)  10 albums van Thorgal sorteren kost mij welgeteld 5 minuten. :) En 't is niet eens ondoordacht.  

Enfin, ik zie het wel verschijnen, die thread.

Het is al enkele jaren geleden dat ik de oudere Thorgals nog las. Ik zou die opnieuw moeten bekijken/herlezen voor ik een top 10 kan maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 hours ago, esteban² said:

In zoiets ben ik altijd een vreselijk pietje precies. Dat kost me úren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, lukoste said:

Voila, klaar. Bron: enkele duizenden stemmen op stripinfo.be

Capture.PNG

ik jolan hoger gewaardeerd dan de o.a. de zwarte galei??? onmogelijk... 

ik weet 100% zeker dat de top 10 op deze site een beter beeld zou geven 

Deel dit bericht

Link naar bericht

"De Wolvin" is mijn topper in het lijstje van Thorgal verhalen. 

Ik heb hier al veel lof gehoord aan het adres van Rosinski. Maar we mogen toch ook niet de bijdrage van Jean Van Hamme aan het succes van Thorgal onderschatten. Zonder een goed verhaal leg ik een strip snel langs de kant en zal ik het niet vaak herlezen, ook al is de tekenaar een krak. De verhalen geschreven door Jean Van Hamme waren trouwens TOP. Dat is mede de reden dat ik zo graag Thorgal lees. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, pudifar said:

"De Wolvin" is mijn topper in het lijstje van Thorgal verhalen. 

Ik heb hier al veel lof gehoord aan het adres van Rosinski. Maar we mogen toch ook niet de bijdrage van Jean Van Hamme aan het succes van Thorgal onderschatten. Zonder een goed verhaal leg ik een strip snel langs de kant en zal ik het niet vaak herlezen, ook al is de tekenaar een krak. De verhalen geschreven door Jean Van Hamme waren trouwens TOP. Dat is mede de reden dat ik zo graag Thorgal lees. 

absoluut mee eens! Van Hamme en Goscinny zijn de beste stripscenaristen ooit! Alles dat ik ooit van Van Hamme gelezen heb was goed tot uitstekend

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 9/1/2018 at 2:26 AM, esteban² said:

Ik kan er geen thread openen.  Aan iemand anders de eer?

Open 'm maar in het algemene forum, dan pin ik 'm wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een goed moment voor mij om eens aan Thorgal te beginnen. Een strip die naar mijn idee een iconische status heeft in België. Ik denk niet dat dat ook voor Nederland geldt. Wat dat betreft is het misschien te vergelijken met Storm. Ik kan er naast zitten maar ik heb niet het idee dat Storm populair is in België. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, laliB zei:

Een goed moment voor mij om eens aan Thorgal te beginnen. Een strip die naar mijn idee een iconische status heeft in België. Ik denk niet dat dat ook voor Nederland geldt. Wat dat betreft is het misschien te vergelijken met Storm. Ik kan er naast zitten maar ik heb niet het idee dat Storm populair is in België. 

Ten tijde van Don Lawrence was Storm toch wel populair in België. Of dat met Molenaar nog het geval is weet ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Suske zei:

Ten tijde van Don Lawrence was Storm toch wel populair in België. Of dat met Molenaar nog het geval is weet ik niet.

Storm was populair in NL. Sinds de doorstart met Molenaar, is dit enthousiasme fors getemperd. Dat ligt trouwens niet aan het tekenwerk maar wel aan de slechte verhalen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, sanderg said:

absoluut mee eens! Van Hamme en Goscinny zijn de beste stripscenaristen ooit! Alles dat ik ooit van Van Hamme gelezen heb was goed tot uitstekend

Zo lees ik ook heel graag Wayne Shelton. De tekeningen zijn soms wat houterig, maar het verhaal is reuze. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Just now, pudifar said:

Zo lees ik ook heel graag Wayne Shelton. De tekeningen zijn soms wat houterig, maar het verhaal is reuze. 

vooral de eerste delen waren top! tekeningen inderdaad wat houterig maar dat vind ik eerlijk gezegd soms ook van Largo Winch 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 2/9/2018 om 12:21, sanderg zei:

vooral de eerste delen waren top! tekeningen inderdaad wat houterig maar dat vind ik eerlijk gezegd soms ook van Largo Winch 

Volgens mij dwalen we een beetje van het topic af...:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, De Hollander zei:

Storm was populair in NL. Sinds de doorstart met Molenaar, is dit enthousiasme fors getemperd. Dat ligt trouwens niet aan het tekenwerk maar wel aan de slechte verhalen. 

Nu je het zegt, Storm is idd ook in Nederland niet meer heel erg populair. 

Back to Rosinski; ik heb De Chninkel zowel in zwart-wit als in kleur gelezen. Geen twijfel dat het om een groot artiest gaat, en voor een tekenaar is het natuurlijk erg prettig om met een vakkundig scenarist als Van Hamme te werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Storm is al jaren niet meer om door heen te komen.

De eerste drie verhalen na Lawrence waren nog best okee, maar nu is het een hele slappe strip. Rob van Bavel schrijft de scenario's tegenwoordig. Kan hij beter niet doen, is mijn idee. Laat hem maar beter boekjes uitgeven en fan blijven van Don Lawrence ipv storm schrijven.

Van Hamme, behoort samen met Greg, Goscinny en Jean-Michel Charlier tot de allerbeste stripscenaristen ooit. Misschien is Zidrou een goede vijfde, maar dat moet nog echt blijken.

Om aan de vraag te voldoen:

De Thorgal Top 5

1. De stad van de verloren god

2. Het Zonnezwaard

3. Alninoë

4. De Zwarte Galei

5. De Wolvin

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alle Rosinski liefhebbers zou ik in overweging willen geven om Jylland te gaan kopen. 

Een Vikingstrip van scenarist Bruno de Rover en tekenaar Przemyslaw Klosin die net uit is bij uitgeverij L. 

De strip ziet er in ieder geval erg goed uit.

De tekenaar is ook een Pool en Rosinski is duidelijk een grote invloed. 

Jylland page.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/8/2018 om 13:08, Tom MDP zei:

Ik vind dat Thorgal een verbazingwekkend rechte rug houdt wanneer hij vooroverbuigt.

Mierenneukerij natuurlijk want dat die man kan tekenen staat als een paal boven water. (Ondanks dat het mij echt niet kan aanspreken.)

Er is een 360 film van z'n werkkamer en daar zie je de modellen die hij blijkbaar gebruikt, dat kan die rechte rug verklaren. Het is een stijl van tekenen, Hermann overdrijft dan weer in de andere richting.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3-9-2018 om 03:30, esteban² zei:

Het geknipte tijdstip lijkt mij wanneer z'n laatste album effectief een tijdje beschikbaar is. ;) 

Mij ook.

Ik zou graag de hele reeks herlezen maar wacht daarvoor op het laatste deel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen