Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
cartoonesk

Kuifje en Hergé

Recommended Posts

http://tintinperdu.blogspot.com/

Bijzonder interessante blog over Kuifje, Herge, en nog veel meer, neemt geen blad voor de mond en aardig

ingewijd in de stripwereld in het algemeen.

Wel benieuwd wie er achter dit blog schuilgaat? ( PM mag natuurlijk altijd )

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah,goed nieuws, Popokabaka terug onder de levenden ! Ik vreesde reeds het ergste na het onheilspellende bericht in september vorig jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eén van mijn eerste stripalbums was "De juwelen van Bianca Castafiore", dat ik in een tombola had gewonnen op een moment dat ik nog niet eens had leren lezen. Als kind vond ik de Kuifje-albums intrigerend, als tiener begon ik er wat op neer te kijken. Maar later heb ik ze herontdekt en nu is het misschien wel mijn favoriete reeks. Ik heb niet zo lang geleden de facsimilés verzameld en die hebben nu een ereplaats in mijn boekenkast, naast enkele beeldjes en objecten. Wat me zo ontroert aan Kuifje is dat de wereld in die verhalen tot de essentie wordt herleid.

En hiermee maak ik mijn herintrede op de getekende reep na een afwezigheid van meer dan tien jaar, denk ik. Ik was indertijd één van de leden van het gestopte forum van De Poort die massaal naar Bonte zijn gemigreerd. Ik zie dat er hier nog een paar van die anciens rondspoken (Kontiki, Tuizentfloot, Yncke, Kool Thing... zijn namen die ik nog herken). Rebonjour dus, ik kreeg er gewoon weer zin in 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hey Blutch! Ook rebonjour! Blij je weer te zien. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Blutch zei:

En hiermee maak ik mijn herintrede op de getekende reep na een afwezigheid van meer dan tien jaar, denk ik. Ik was indertijd één van de leden van het gestopte forum van De Poort die massaal naar Bonte zijn gemigreerd. Ik zie dat er hier nog een paar van die anciens rondspoken (Kontiki, Tuizentfloot, Yncke, Kool Thing... zijn namen die ik nog herken). Rebonjour dus, ik kreeg er gewoon weer zin in 🙂 

ook een Rebonjour, 10 jaar, jawadde :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎6‎/‎06‎/‎2019 om 15:15, Blutch zei:

Volgens mijn eigen profiel is het van eind 2012 dat we als Poort-vluchtelingen bij Bonte asiel hebben gekregen.  Inderdaad al een hele tijd geleden.  We zijn hier intussen goed geïntegreerd, spreken de taal en op enkele kleine woordenwisselingen na, komen we goed overeen.

Sommigen vonden dat er hier teveel zure oprispingen waren en zijn verder getrokken, de wijde web-wereld in.

Deel dit bericht

Link naar bericht

2012? Volgens mij ben ik al veel langer weg. Misschien is er in 2012 gewoon een update gebeurd? Mijn profiel was ook nergens meer te vinden. Hoe dan ook, ik ben alleszins niet uit rancune verdwenen. Ik was een beetje oververzadigd wat strips betreft. Vroeger was ik een omnivoor die van alles uitprobeerde, nu eerder een nostalgielezer. Als je uit pure collectiedwang dingen gaat kopen die je eigenlijk niet wil hebben, wordt het tijd om strenger te selecteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eind 2012 is het forum ( niet het De Poort-forum ) ook overgegaan naar het huidig forum. Nieuwe forumsoftware was nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad. Het De Poort forum sloot de deuren in 2005, als ik me goed herinner.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lieve hemel. Dat maakte ik nog mee. Zit ik al zo lang op dit kanaal?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 6/6/2019 om 15:15, Blutch zei:

Eén van mijn eerste stripalbums was "De juwelen van Bianca Castafiore", dat ik in een tombola had gewonnen op een moment dat ik nog niet eens had leren lezen. Als kind vond ik de Kuifje-albums intrigerend, als tiener begon ik er wat op neer te kijken. Maar later heb ik ze herontdekt en nu is het misschien wel mijn favoriete reeks. Ik heb niet zo lang geleden de facsimilés verzameld en die hebben nu een ereplaats in mijn boekenkast, naast enkele beeldjes en objecten. Wat me zo ontroert aan Kuifje is dat de wereld in die verhalen tot de essentie wordt herleid.

U weest wellekome

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Yncke zei:

Inderdaad. Het De Poort forum sloot de deuren in 2005, als ik me goed herinner.

Dat trekt er al meer op. Uit die tijd herinner ik mij ook nog forummeetings in Brussel (het Jijé-museum!) en op de Gentse Feesten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎7‎/‎06‎/‎2019 om 20:26, Kameraad Mauser zei:

Eind 2012 is het forum ( niet het De Poort-forum ) ook overgegaan naar het huidig forum. Nieuwe forumsoftware was nodig.

'skuseer.  Dat was me ontgaan.  We zitten hier dus al van in 2005.  Time flies when you're having fun.  :cheerf2:

Met dank dus aan Peter Bonte die ons hier allemaal gratis en voor niets laat logeren.  :e015:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28/4/2019 om 11:57, bouncer zei:

http://tintinperdu.blogspot.com/

Bijzonder interessante blog over Kuifje, Herge, en nog veel meer, neemt geen blad voor de mond en aardig

ingewijd in de stripwereld in het algemeen.

Wel benieuwd wie er achter dit blog schuilgaat? ( PM mag natuurlijk altijd )

Goede link ! 
Ik heb haar bij mijn favorieten gezet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...