Ga naar inhoud

Alex


Recommended Posts

Net de preview van de nieuwe Alex gezien Veni, Vidi, Vici

 

Met grote trom aangekondigd dat er terug wordt gegrepen naar de tekenstijl van de eerste albums.

En wat zie je in de preview, photoshop!  Die kapel en zaken in de kast lijken me zeker met photoshop bijgevoegd te zijn.

Dat dit nu net in het eerste album nieuwe stijl van een klassieke reeks is, stoort me toch wel ...

Link naar reactie
  • 2 months later...
12 uren geleden, The Alderwood zei:

Een of andere man, een idioot blijkt later, belt me vrijdag op, terwijl ik op een bedrijfsfeestje zit. Hij informeert naar een strip die ik verkoop, ik versta niet welke, maar hij praat incoherent, vraagt of hij langs mag komen, vermeldt 3-4 euro als normale prijs, de strip moet in perfecte staat zijn. 

Later blijkt het om Alex 26 te gaan. Ik heb daarvoor ene vraagprijs van 10euro staan. Dat vind ik zelf ook hoog, lijkt me, dus ik controleer Catawiki. Daarop staat 25 als nieuwprijs, ook een aantal ssz’s vragen er 20 euro. 

Ik vermeld dat aan de idioot, die ik nu ook verdenk van psychopatische trekjes, die dan stelt dat hij het reeds nieuw kocht in een Brusselse ssz, en dat ook de fnac de eerste druk aan 8 euro verkoopt. 

Mijn vraag: waarom is die Alex volgens catawiki zo duur?

Welke Alex bedoel je? Ik kan op Catawiki geen Alex 26 (de  Iberier) vinden die een prijs van 25 euro heeft.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ah.... Lefranc...

Ik heb geen specifieke kennis over dit album maar dit soort hogere bedragen in een reeks met normale prijzen hebben te maken met een te klein uitgevallen uitzet van de oplage. De reden van die te kleine uitzet is vaak afkeur en/of schade aan de totale oplage waardoor er te weinig exemplaren op de markt zijn gekomen en de prijs dus stijgt.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
17 uren geleden, Tuizentfloot zei:

Daar gaat de reputatie van de historische correctheid van het oude Rome in de Alex-strips. Sleuren ze er opeens Nazi's en vliegende schotels bij.

 

15 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Ha, Lugers en Mausers. Mooi. Alhoewel die Luger in de hand van het roodharige meisje wel wat aan de grote kant is.

 

Hey, gasten, dat moet toch allemaal niet zo héél juist zijn.  Als we ons maar amuseren.  :D

 

1856008176_AveCaesar.jpg.63ea38564884990926c5d8ed46af587e.jpg

 

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
On 1/14/2019 at 10:01 AM, The Alderwood said:

Een of andere man, een idioot blijkt later, belt me vrijdag op, terwijl ik op een bedrijfsfeestje zit. Hij informeert naar een strip die ik verkoop, ik versta niet welke, maar hij praat incoherent, vraagt of hij langs mag komen, vermeldt 3-4 euro als normale prijs, de strip moet in perfecte staat zijn.

Je moet al helemaal een idioot zijn om iemand te contacteren en een lagere prijs te vragen dan waaraan hij het aanbiedt.

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie
1 uur terug, De gekke striplezer zei:

Je moet al helemaal een idioot zijn om iemand te contacteren en een lagere prijs te vragen dan waaraan hij het aanbiedt.

 

Dan zit Catawiki vol met idioten.

In krijg wekelijks de vraag naar korting voor mijn boekjes die in m’n cw shopje staan, of gratis verzending of...

Vrij irritant, kga der dan ook zelden op in.

 

Link naar reactie
Op 31/10/2018 om 12:22, kurt cassauwers zei:

Net de preview van de nieuwe Alex gezien Veni, Vidi, Vici

 

Met grote trom aangekondigd dat er terug wordt gegrepen naar de tekenstijl van de eerste albums.

En wat zie je in de preview, photoshop!  Die kapel en zaken in de kast lijken me zeker met photoshop bijgevoegd te zijn.

Dat dit nu net in het eerste album nieuwe stijl van een klassieke reeks is, stoort me toch wel ...

Ik vond dit album er ook qua gebruikt papier en tekenwerk er zeer matig uitzien. Heel jammer en verkeerde zuinigheid wat mij betreft. Ik betaal liever iets meer voor een mooi gedrukt album. Zoals ik trouwens gewoon was en ben bij Casterman.....

Link naar reactie
6 uren geleden, De gekke striplezer zei:

Je moet al helemaal een idioot zijn om iemand te contacteren en een lagere prijs te vragen dan waaraan hij het aanbiedt.

2ehands is niet veel beter. Daar zeggen ze dat ze dat ze het elders goedkoper gezien hebben en dat ik dus een normale prijs moet doorgeven. Met eronder het adres waar ik het naartoe mag opsturen. Dan wijs ik er hen op dat ze het altijd elders mogen kopen. 

Link naar reactie
Op 16/1/2019 om 18:58, Simon zei:

2ehands is niet veel beter. Daar zeggen ze dat ze dat ze het elders goedkoper gezien hebben en dat ik dus een normale prijs moet doorgeven. Met eronder het adres waar ik het naartoe mag opsturen. Dan wijs ik er hen op dat ze het altijd elders mogen kopen. 

Ik verhoog mijn prijs dan... veel leuker

Link naar reactie
On 1/16/2019 at 6:58 PM, Simon said:

2ehands is niet veel beter. Daar zeggen ze dat ze dat ze het elders goedkoper gezien hebben en dat ik dus een normale prijs moet doorgeven. Met eronder het adres waar ik het naartoe mag opsturen. Dan wijs ik er hen op dat ze het altijd elders mogen kopen. 

Zo heb ik ook eens gereageerd. Iemand zij me dat hij het bij een of andere internetwinkel wel aan die prijs zonder verzendkosten kon krijgen, en ik antwoordde dat ik hem niet tegenhield om het daar te gaan kopen.

Waarom vallen die mensen je daarmee lastig?

En is dat geen poging tot afpersing?

Of is het pesten omdat ze jaloers zijn omdat jij dat hebt en zij niet?

 

Er is minstens één iemand geweest waarvan ik overtuigd ben dat het louter de bedoeling was om te pesten.

En één keer heb ik toegegeven om de prijs als prijs inclusief verzendkosten te aanvaarden, en die heeft toch niet gekocht. Dus het heeft geen zin om eraan toe te geven.

En één keer heb ik een flinke korting aan iemand willen geven, doordat ik wist wie het was en de situatie kende (wat niet betekent dat ik wist dat hij geen geld had), maar ik heb nog nooit met een klant zo veel problemen gehad als met die kerel. De koop is uiteindelijk afgeblazen.

 

Het heeft dus niet eens zin om toe te geven aan mensen die het goedkoper willen hebben.

Laten we ernstig zijn: wie geen 6 euro kan betalen voor een boek, heeft geen geld, en dan komen er vaak nog andere problemen bovenop. En ze zullen niet doodgaan omdat ze een boek niet hebben, laten we wel wezen.

 

Overigens is er ook nog een ander probleem: met chatfuncties of e-mails kun je niet zien of je klant een volwassene is of een kind dat gewoon maar wat berichten rondstuurt en dat eigenlijk helemaal geen ernstige kandidaat is. Wat trouwens met sommige volwassenen ook een probleem is, de zogenaamde halfwassen.

 

Ik heb trouwens eens geschat dat een verkocht boek me anderhalf uur werk kost: een half uur om het op internet te zetten, een half uur om te antwoorden als iemand inlichtingen vraagt, en nog een half uur voor de opvolging (betaling en verzending).

Dus als ik mijn prijzen laat zakken, ben ik gewoon een idioot. Mijn minimumprijs is 6 euro excl. verzendkosten, en dat is dus eigenlijk al spotgoedkoop.

 

De enige reden dat ik boeken tweedehands verkoop, is dat ik het niet over mijn hart krijg ze weg te gooien. Maar dat betekent niet dat ze moeten proberen de boeken vantussen mijn vingers te trekken. Het zijn wel mijn boeken. Ze hebben er geen rechten op.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Pas nu bij de aankondiging van deel 2 voor 2021 kom ik er achter dat er ook een Jeugd van Alex-reeks is.

Toch wel opvallend dat deze serie helemaal afstapt van de klare lijn van de hoofdreeks.

Want vaak zijn "jeugd van"-strips toch wel min of meer in de stijl van de moederserie.

 

 

afbeelding.thumb.png.53fc738d5c15ed0448abf95593c920da.png

Link naar reactie
  • 11 months later...
  • 5 months later...
52 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Weet er iemand een chronologisch overzicht van de Alex strips? Ik heb net De gouden sfinx gelezen maar daar wordt voor Arbaces verwezen naar Het vervloekte eiland terwijl dat pas nadien in album verscheen. Beetje verwarrend.

Volgens mij komt Arbaces ook al in album 1 om de hoek kijken. Daarnaast liepen de albumverhalen in die tijd vele jaren achter op publicaties in Kuifje.

Een foute verwijzing is dan snel gemaakt.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...