Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Yncke

Het grote besteachtercovertoernooi

Recommended Posts

On 11/13/2018 at 5:20 AM, Tuizentfloot said:

En niet enkel omdat Nero uiteraard niet mag ontbreken: deze vind ik toch echt wel een aantrekkelijke backcover die zowel herkenning oproept als uitnodigt naar andere verhalen van Nero.

image.thumb.png.e0059e5295620c67064273703a0f5dee.png

Ik heb daar als kind vaak naar gekeken om te weten welke verhalen ik had, en welke ik nog ontbrak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/5/2018 at 1:05 PM, Yncke said:

Wat houdt je tegen er eentje (of twee) te nomineren? O:-)

Nu niks meer, even moeten gaan zoeken waar ze lagen. Ik ga voor de eerste.

85EA28C2-A53B-4E90-8293-2F87649EC433.jpeg

Trouwens een druk van 1983... dus dit jaar 35 jaar Urbanus-strips! Dat moet gevierd worden met verkiezing tot beste achterkant! 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan weet ik meteen dat het geen eerste druk is. Het is dus de achterkant van nr.1 van een oudere druk dan de eerste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, cinco zei:

c3934ac6-d55e-4c94-baa7-302660b55cf2.jpg

Goh, das lang geleden dat ik die nog heb gelezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mijn 2de inzending ga ik toch maar weer voor eentje uit mijn eigen collectie.

Deze achtercover is trouwens de voorcover bij de franstalige editie.

Zeker niet iconisch zoals enkele andere cover want slechts voor 1 enkel album gebruikt maar wel heel mooi.

En door het feit dat Henk Kuijpers zich voor een keer houdt aan een strakke lijn zonder al te veel details ook wel een van de sterkste van deze reeks vind ik.

CAF Franka Back Cover Succes verzekerd.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze voormiddag bij het opruimen rustig door de collectie gegaan voor de back covers en dit was eigenlijk veel moeilijker dan verwacht. Ik had er toch een tiental geselecteerd. Na het doorbladeren van dit topic uiteindelijk alle eerder klassieke covers teruggezet en uiteindelijk bij deze twee uitgekomen.

Descender.thumb.jpg.ea085b91da42129f510fbaa3717c76f7.jpg

Eén van mijn laatste nieuwe aankopen: Descender vol 6 van Jeff Lemire en Dustin Ngayen. Heel filmische aanpak waarbij de gebruikte kleuren van de tekst feilloos in het ontwerp opgaan. Ondanks het feit dat er én de gebruikelijke lofbetuigingen van reviewsites opstaan én een korte samenvatting van het deel én nog wat uitleg over de auteurs geeft deze cover nergens de indruk om te druk te worden. Integendeel. Mooi.

958347327_DeadlyClass.thumb.jpg.c82cb5eda805efd346d58dfeca91111f.jpg 

Deadly Vlass vol 1 van Rick Remender en Wes Craig. Sobere kleuren, de hoofdpersonages die onmogelijk nog meer bad ass kunnen lijken en een catch phrase die past bij de stijl. Als kers op de taart de 9.4/10 score van een zekere Benjamin kwestie van niet alleen maximale scores te vermelden. Het zit hem in de details. Heel geslaagd vind ik.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/11/2018 om 10:45, sanderg zei:

hoeveel moeten we er nog voordat we kunnen beginnen?

We hebben er 38 op dit moment. Dus er zouden er nog 26 bij moeten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minutes ago, spock said:

We hebben er 38 op dit moment. Dus er zouden er nog 26 bij moeten. 

oei... dat gaat dus nog wel even duren..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het wordt al meteen duidelijk dat er geen 64 achtercovers bestaan die voldoen.

We moeten er dus nog 26 bij forceren... Hou het op veertig zou ik zeggen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
46 minuten geleden, linthout zei:

Het wordt al meteen duidelijk dat er geen 64 achtercovers bestaan die voldoen.

We moeten er dus nog 26 bij forceren... Hou het op veertig zou ik zeggen!

Bwah, er bestaan ongetwijfeld honderden hele mooie achtercovers. Alleen zijn achtercovers typisch iets waar de lezers zich niet op focussen. Enkel de achtercovers van langlopende reeksen zitten in het geheugen van de lezers. Bij one-shots mogen de makers al blij zijn als de voorcovers herinnerd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb op de eerste pagina van deze draad een paar achtercovers van de blauwbloezen gedeeld uit de tijd dat ieder album een speciaal getekende achtercover kreeg. Daar zitten een paar mooie dingen tussen, maar ik was compleet vergeten dat die bestonden, gewoon omdat ik die nog amper zie sinds ze zijn vervangen door een vaste achtercover.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gewoon voor de lol eens de verschillende achtercovers van S&W. Ik vind de vierde ook wel mooi.

s&w achtercovers.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

En nog wat leuke achtercovertjes ( ik heb er al twee genomineerd, dus de moderators moeten maar beslissen of ze toegevoegd worden aan de lijst of niet). 

Ik ben altijd al een fan geweest van het zwart-wit op de achtercovers van Robbedoes en Kwabbernoot, waar ze heel lang verschillende variaties op gemaakt hebben.

6ff513e0-f5de-012f-2d74-005056942d16.jpg

71098290-4074-012c-a611-0050569439b1.jpg

c2930580-eb8b-012f-2d28-005056942d16.jpg

d2ba7000-585b-012c-b16c-0050569439b1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.