Ga naar inhoud

Het grote besteachtercovertoernooi


Yncke

Recommended Posts

7 uren geleden, spock zei:

 

 

@Metabaron je tweede inzending zit al in het toernooi. 
Kan je een andere backcover indienen? 

 

Ai, oei. Ik was voor het posten nog snel door het topic gegaan om te zien wat er al ingediend was, maar het zou weleens kunnen dat ik daarbij domweg een pagina gemist heb.

 

Als tweede inzending kies ik dan voor de achterkant van Loisels Peter Pan, vroeger bij Blitz. Beetje gelijkaardig van opzet. Op de eerste achtercover (Londen) zie je Tinkerbel voorbijvliegen op de plek waar Peter net gepasseerd is op de voorkant. Op de achterkant van deel 2 zie je op diezelfde plek Jack the Ripper opdoemen en op de achterkant van deel 3 loopt hij daar voorbij, dezelfde richting uit als Peter. Peters voetstappen zijn nog goed zichtbaar in de sneeuw.

 

 

AC50A920-0E08-40C8-9F2B-E4438E37CD92.jpeg

Link naar reactie

Deze dan om toch een Comic in het spel te hebben

 

D6E4DE9F-E862-4137-92DC-967C5A838372.thumb.jpeg.d2e9f6c5c50605a2f89b2cc8fc885e96.jpeg

 

traditioneel hebben Comics zelden een achtercover omdat dat ruimte is waar dure reclame verkocht kan worden.

de Before the Watchmen reeksen gebruikten deze pagina om reclame te maken voor het volgende nummer. Deze komt uit Comedian 4 en plaatst reclame voor deel 5. Leuk hier is het contrast tussen de smiley van de Comedian en de realiteit van Vietnam. 

Overigens mag je je wel eens afvragen hoe onze emoticons er uit zouden gezien hebben zonder de originele Watchmen.

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Metabaron zei:

 

Ai, oei. Ik was voor het posten nog snel door het topic gegaan om te zien wat er al ingediend was, maar het zou weleens kunnen dat ik daarbij domweg een pagina gemist heb.

 

Als tweede inzending kies ik dan voor de achterkant van Loisels Peter Pan, vroeger bij Blitz. Beetje gelijkaardig van opzet. Op de eerste achtercover (Londen) zie je Tinkerbel voorbijvliegen op de plek waar Peter net gepasseerd is op de voorkant. Op de achterkant van deel 2 zie je op diezelfde plek Jack the Ripper opdoemen en op de achterkant van deel 3 loopt hij daar voorbij, dezelfde richting uit als Peter. Peters voetstappen zijn nog goed zichtbaar in de sneeuw.

 

 

AC50A920-0E08-40C8-9F2B-E4438E37CD92.jpeg

 

Aangepast, bedankt. 

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Deze past gewoonweg perfect bij zijn verhaal

 

DEE5CDA8-4887-455D-B78F-11C15790D354.thumb.jpeg.c99aa5ded4d35d3630c04103485755cf.jpeg

 

undertaker 4 (en de overige ook). Klassiek maar Bon klassiek

 

8 uren geleden, Ambreville zei:

BBC974F6-138E-43E3-B837-38601307EFC3.thumb.jpeg.0893518aab73713292453f16b5bb1eb6.jpeg

 

en omdat elke zelf-respecterende stripcompetitie de Bohemian Rasputin van de BD moet hebben, Hugo Pratt met de Balade van de Zilte Zee.

 

 

@Ambreville er is nog één plaatsje over, en dan zitten we aan 64. 
Choose wisely. 

En laat dan weten welke je wilt indienen. Die van Watchmen is een frontcover van een volgend deel, en we doen geen (volledige) frontcovers ook al is het reclame op de achterkant. zie ook hoger ivm flipbooks 😉  

Link naar reactie
28 minuten geleden, Ambreville zei:

 

Overigens mag je je wel eens afvragen hoe onze emoticons er uit zouden gezien hebben zonder de originele Watchmen.

Wij hadden thuis placemats and koffietassen met smileys in de jaren '70. Het was een groot flower power symbool en daarna in de 80s een symbool van de acid en rave scenesters. Ik denk niet dat Watchmen er veel aan bijgedragen heeft.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned en locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...