Ga naar inhoud

Het grote besteachtercovertoernooi


Yncke

Recommended Posts

12 uren geleden, cinco zei:

c3934ac6-d55e-4c94-baa7-302660b55cf2.jpg

Goh, das lang geleden dat ik die nog heb gelezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Voor mijn 2de inzending ga ik toch maar weer voor eentje uit mijn eigen collectie.

Deze achtercover is trouwens de voorcover bij de franstalige editie.

Zeker niet iconisch zoals enkele andere cover want slechts voor 1 enkel album gebruikt maar wel heel mooi.

En door het feit dat Henk Kuijpers zich voor een keer houdt aan een strakke lijn zonder al te veel details ook wel een van de sterkste van deze reeks vind ik.

 

 

CAF Franka Back Cover Succes verzekerd.JPG

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Deze voormiddag bij het opruimen rustig door de collectie gegaan voor de back covers en dit was eigenlijk veel moeilijker dan verwacht. Ik had er toch een tiental geselecteerd. Na het doorbladeren van dit topic uiteindelijk alle eerder klassieke covers teruggezet en uiteindelijk bij deze twee uitgekomen.

 

Descender.thumb.jpg.ea085b91da42129f510fbaa3717c76f7.jpg

 

Eén van mijn laatste nieuwe aankopen: Descender vol 6 van Jeff Lemire en Dustin Ngayen. Heel filmische aanpak waarbij de gebruikte kleuren van de tekst feilloos in het ontwerp opgaan. Ondanks het feit dat er én de gebruikelijke lofbetuigingen van reviewsites opstaan én een korte samenvatting van het deel én nog wat uitleg over de auteurs geeft deze cover nergens de indruk om te druk te worden. Integendeel. Mooi.

 

958347327_DeadlyClass.thumb.jpg.c82cb5eda805efd346d58dfeca91111f.jpg 

 

Deadly Vlass vol 1 van Rick Remender en Wes Craig. Sobere kleuren, de hoofdpersonages die onmogelijk nog meer bad ass kunnen lijken en een catch phrase die past bij de stijl. Als kers op de taart de 9.4/10 score van een zekere Benjamin kwestie van niet alleen maximale scores te vermelden. Het zit hem in de details. Heel geslaagd vind ik.   

Link naar reactie
46 minuten geleden, linthout zei:

Het wordt al meteen duidelijk dat er geen 64 achtercovers bestaan die voldoen.

We moeten er dus nog 26 bij forceren... Hou het op veertig zou ik zeggen!

 

Bwah, er bestaan ongetwijfeld honderden hele mooie achtercovers. Alleen zijn achtercovers typisch iets waar de lezers zich niet op focussen. Enkel de achtercovers van langlopende reeksen zitten in het geheugen van de lezers. Bij one-shots mogen de makers al blij zijn als de voorcovers herinnerd worden.

Link naar reactie

Ik heb op de eerste pagina van deze draad een paar achtercovers van de blauwbloezen gedeeld uit de tijd dat ieder album een speciaal getekende achtercover kreeg. Daar zitten een paar mooie dingen tussen, maar ik was compleet vergeten dat die bestonden, gewoon omdat ik die nog amper zie sinds ze zijn vervangen door een vaste achtercover.

Link naar reactie

En nog wat leuke achtercovertjes ( ik heb er al twee genomineerd, dus de moderators moeten maar beslissen of ze toegevoegd worden aan de lijst of niet). 

Ik ben altijd al een fan geweest van het zwart-wit op de achtercovers van Robbedoes en Kwabbernoot, waar ze heel lang verschillende variaties op gemaakt hebben.

 

 

6ff513e0-f5de-012f-2d74-005056942d16.jpg

71098290-4074-012c-a611-0050569439b1.jpg

c2930580-eb8b-012f-2d28-005056942d16.jpg

d2ba7000-585b-012c-b16c-0050569439b1.jpg

Link naar reactie
9 uren geleden, linthout zei:

Het wordt al meteen duidelijk dat er geen 64 achtercovers bestaan die voldoen.

We moeten er dus nog 26 bij forceren... Hou het op veertig zou ik zeggen!

 

Het moeten veelvouden van 2 zijn Willy.

Bij 40 covers heb je na 4 ronden nog 5 covers over....

Dit gaat niet werken omdat je dan geen koppels meer kan formeren.

Dus 2-4-8-16-32-64-128 enz covers

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
5 hours ago, Chia said:

ik ken deze strip niet, maar ik vond het slim gezien dat ze een voorproefje vanachter zetten. zoals bij een boek.
de strip lag in een cafe hier. ik vond hem te laat dus voor het gelezen.  maar wel onthouden!

b9253220-ad2b-012c-f7dc-0050569428b1.jpg

 

Spoon en White. Zeer grappig

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

 

Mijn twee inzendingen:

 

1. De achtercover van Isabel 3, De hekserij van Oom Hermes. Omwille van het prachtige tekenwerk van Will uiteraard, maar ook om een bijzonderheidje. Omdat dit derde deel als eerste in de reguliere albumreeks uitkwam en delen 1 en 2 pas veel later in die vorm verschenen, staat deel 3 hier als enige in het reeksoverzicht op de achterflap.

 

 

6988B05D-79AE-4313-8A92-9BD251477667.jpeg

 

2. De achtercovers van XIII Mystery, waarop je telkens het titelpersonage ziet passeren langs de verlichtingspaal waar XIII op de achtercovers van de hoofdreeks in een taxi stapt. Omdat elk deel van De XIII Mystery-reeks door een andere tekenaar werd getekend, is dit een fraaie reeks minikunstwerkjes geworden. Ik kies hier voor De Mangoest, getekend door Ralph Meyer.

 

 

16E8B3B2-36D1-4B33-8DF6-92C82E83D06E.jpeg

Link naar reactie

Megg & Mogg van Simon Hanselmann. Absurde maar intrigerende achterkant. Even absurd als de verhalen in het boek. Voor de fijnproevers. Ook een pleidooi voor het gebruik van glitterfolie.

 

IMG_3199.thumb.jpg.2eee339d1473181f2b5a996174406546.jpg

 

Black Hole, Charles Burns. Alle 12 delen van de oorspronkelijk reeks zijn grafisch even verzorgd. Front- backcover, binnenwerk. Sterke beelden die je niet snel vergeet.

 

Verso_183141.thumb.jpg.ad2fc55d781ef04af5223774a3aff1c2.jpg

 

Link naar reactie

Ik wou eerst een jaren '50 achterkaft uitzoeken maar die blinken zo uit in eenvoud dat er meestal weinig of niets op staat, dan maar gekozen voor enkele klassiekers uit m'n vroege strip-jaren.

 

 

Eerste inzending:

Paling en Co heeft een achterkaft die me altijd wel aansprak omdat die rechtstreeks met de lezer praat en het aanplakbiljet, ook de typische Ibáñez humor is direct duidelijk.

 

paling.jpg

 

Tweede inzending:

De achterkaft van de eerste Ragebol heeft altijd indruk op me gemaakt, ik weet dat enkel de achterkaft telt maar ook op zichzelf blijft die erg sterk en geeft perfect de sfeer van het verhaal zelf weer. 

 

ragebol achterkaft.jpg

 

ragebol volledige cover.jpg

Link naar reactie

De achterkantjes van de oude Dupuis-albums zijn eigenlijk zonder uitzondering juweeltjes in het 'Ken je deze ook al?'-genre. 

 

Op deze komt alles wel zo'n beetje samen, achtercover van De Stille Planeet:

 

sperwer.thumb.jpg.7d8503048d51cf11ee7e385572ea6a37.jpg

 

 

 

Maar mijn tweede nominatie is deze Jerry Spring (Golden Creek) van Jijé :

 

 

jerryspringgoldencreek.thumb.jpg.4f3657eb79e8a0f8689f49f10e8f9516.jpg

 

 

 

Zo maakte hij er wel meer:

 

 

springdupuis.thumb.jpg.55df5644eeaab344e205c47701ddc5b4.jpg

Link naar reactie
7 hours ago, Vittorio said:

Deze mag denk ik niet ontbreken, er zitten mooie diagonalen in, Blake kijkt naar Mortimer, Mortimer kijkt naar de auteur, de auteur kijkt naar de lezer.

 

blakejacobs.thumb.jpg.c4def1cf3009f77134265f1f317ca3d3.jpg

👍🏻

Weet je, op basis van die ac dacht ik lange tijd dat EPJ op z'n minst technisch tekenaar was, en waarschijnlijk zelfs ingenieur, en dat Moritmer zijn ideaalbeeld was, dat wat hij zelf had willen worden: een degelijke professor.

Dat terwijl een oppervlakkige lezing de indruk wekt dat Blake het hoofdpersonage is, terwijl het in werkelijkheid eigenlijk Mortimer is: hij is het enige van het duo dat in de Valstrik optreedt, en ook in De 3 Formules van Prof. Sato is hij de belangrijkste gangmaker van het verhaal.

Maar toen las ik een biografie over EPJ, en hij bleek ... operazanger te zijn!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...