Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
marioboon

Waar zou men nieuwe stripwinkes kunnen starten?

Recommended Posts

18 uren geleden, Paul_NL zei:

Nee en ja (natuurlijk niet van allen). Reeds bestaande stripwinkels (vaak inmiddels de enige van hun soort in een grote stad) kunnen nog overleven. Maar een nieuwe stripwinkel openen, geef ik je op een blaadje, gaat je in 99 procent van de gevallen niets opleveren. Los van hoofdpijn wegens financiele zorgen dan.

Hopelijk lezen de nieuwe stripuitbaters uit Alkmaar, Genk, Den Bosch, Bilzen.... niet mee. Je moet morgen de moed maar opbrengen na deze berichten om morgen de deur weer te openen....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er nu niemand die de spelfout in de titel gezien heeft? ūüėé

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, JPAR zei:

Toch wel. Het is traditie aan het worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, bammar zei:

Hopelijk lezen de nieuwe stripuitbaters uit Alkmaar, Genk, Den Bosch, Bilzen.... niet mee. Je moet morgen de moed maar opbrengen na deze berichten om morgen de deur weer te openen....

Dramatisch¬†hoor. Laten we eens kijken of zij over 3 jaar √ľberhaupt nog bestaan..;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, JPAR zei:

De echte vraag is...heeft het zin om jezelf er druk om te maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Ambreville zei:

Is er een winkel in Bilzen?

Wokka mokka : Sinds juli in het centrum van Bilzen, een gezellige koffiebar waar je ook terecht kan voor je aankoop van de allerlaatste strips en funko pop!s.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, bammar zei:

Wokka mokka : Sinds juli in het centrum van Bilzen, een gezellige koffiebar waar je ook terecht kan voor je aankoop van de allerlaatste strips en funko pop!s.

In ieder geval een ondernemer die snapt dat hij het met enkel strips niet gaat redden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Paul_NL zei:

Dramatisch¬†hoor. Laten we eens kijken of zij over 3 jaar √ľberhaupt nog bestaan..;)

Hartelijk bedankt voor je welgemeende hart onder de riem. Weet ik in elk geval weer voor wie ik het allemaal doe. Kont.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Hartelijk bedankt voor je welgemeende hart onder de riem. Weet ik in elk geval weer voor wie ik het allemaal doe. Kont.

Ik denk dat een hart onder de riem voor een ondernemer een ietwat verkeerde insteek is. Ik neem aan dat je deze keuze zelf bewust hebt gemaakt en daar toekomst in zag. Ik snap dat het niet leuk is om te lezen, uiteraard, maar het is ook maar enkel mijn mening. Of die door vele anderen gedeeld wordt is maar de vraag. Ik vind het te benijden dat je het probeert, ik vind het zakelijk gezien alleen een behoorlijk risicovolle keuze. Je ziet met flinke regelmaat stripzaken verdwijnen.Dat betekent niet dat ik je wil zien falen for the record. Het zal alleen wel moeilijk zijn. Als een reactie van iemand op een forum je al van streek maakt dan zou ik mij afvragen of ondernemen ook echt iets voor jou is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

3 hours ago, JPAR said:

Welke spefout?

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik denk dat een hart onder de riem voor een ondernemer een ietwat verkeerde insteek is. Ik neem aan dat je deze keuze zelf bewust hebt gemaakt en daar toekomst in zag. Ik snap dat het niet leuk is om te lezen, uiteraard, maar het is ook maar enkel mijn mening. Of die door vele anderen gedeeld wordt is maar de vraag. Ik vind het te benijden dat je het probeert, ik vind het zakelijk gezien alleen een behoorlijk risicovolle keuze. Je ziet met flinke regelmaat stripzaken verdwijnen.Dat betekent niet dat ik je wil zien falen for the record. Het zal alleen wel moeilijk zijn. Als een reactie van iemand op een forum je al van streek maakt dan zou ik mij afvragen of ondernemen ook echt iets voor jou is.

Van streek? Nee hoor. Mijn haren gaan alleen rechtop in mijn nek staan van de zelfgenoegzame manier waarop je dit soort ondernemingen afschrijft. De enige reden waarom dit soort winkels nog geopend worden is de passie van de eigenaren voor dit medium. Als, naar ik aanneem, mede liefhebber vindt ik het nogal denigrerend naar de stripwinkelier. Je zou het prijzenswaardig moeten vinden dat het medium in fysieke vorm nog zichtbaar is in het straatbeeld, anders gaan je zo gekoesterde boekjes binnenkort 'the way of the dvd'...

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Neat Stuff zei:

Van streek? Nee hoor. Mijn haren gaan alleen rechtop in mijn nek staan van de zelfgenoegzame manier waarop je dit soort ondernemingen afschrijft. De enige reden waarom dit soort winkels nog geopend worden is de passie van de eigenaren voor dit medium. Als, naar ik aanneem, mede liefhebber vindt ik het nogal denigrerend naar de stripwinkelier. Je zou het prijzenswaardig moeten vinden dat het medium in fysieke vorm nog zichtbaar is in het straatbeeld, anders gaan je zo gekoesterde boekjes 'the way of the dvd'...

Je zegt het zelf al: die winkels worden geopend door de passie van de eigenaren voor het medium. Dat is zoals ik al zei: prima. Maar dat is een verschil met of het zakelijk ook een slimme zet is. En daar gaat het vaak fout bij dit soort ondernemingen/passie projecten, want met alle liefde van de wereld haal je niet ineens goede omzetcijfers omdat het nou eenmaal je passie is. Ik vind het helemaal niet denigrerend naar een stripwinkelier, want ik ken er 1 persoonlijk en daar heb ik dezelfde gesprekken mee. Als je blijft ontwikkelen en andere inkomstenstromen zoekt (funko pops, eten/drinken, kleding, beeldjes etc.) dan is het nog vol te houden voor sommigen, de meesten vallen om. Dat wist je toen je begon, en dat weet je nu ook. Maar omdat ik het uitspreek ben ik zelfgenoegzaam? Ik denk dat je voorbeeld ook spaak gaat want ''the way of the dvd'' kan je ook 'the way of the vhs' noemen en nu 'the way of the blu-ray' omdat deze producten worden opgevolgd door technisch betere producten. Dat kan bij strips niet, je kan het enkel digitaal aanbieden waar iedereen hier altijd zo van gruwelt. Dus nogmaals: al het beste gewenst, ik denk alleen niet dat het veel kans van slagen heeft. Je zal mij het tegendeel bewijzen in de komende jaren, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een cynicus (hoewel je jezelf waarschijnlijk als 'realist' bestempelt) hoef ik het tegendeel niet te bewijzen. Dat is volkomen zinloos. Ik blijf voorlopig nog even mijn ridicule passie met mijn klandizie delen en zie het filmpje van je triomfdans te zijner tijd wel op het web, mocht ik inderdaad op mijn bek gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Een cynicus (hoewel je jezelf waarschijnlijk als 'realist' bestempelt) hoef ik het tegendeel niet te bewijzen. Dat is volkomen zinloos. Ik blijf voorlopig nog even mijn ridicule passie met mijn klandizie delen en zie het filmpje van je triomfdans te zijner tijd wel op het web, mocht ik inderdaad op mijn bek gaan. 

Zoals gezegd: ik wens je het beste. Dat ik er geen vertrouwen in heb..lekker boeiend. Maak je niet zo druk ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Paul_NL zei:

Zoals gezegd: ik wens je het beste. Dat ik er geen vertrouwen in heb..lekker boeiend. Maak je niet zo druk ;)

Het lijkt er niet op dat je Neat Stuff het beste toewenst ;).....integendeel......je blijft benadrukken dat alles slecht gaat en dat hij het niet gaat redden....dat is niet echt prettig om te horen en of iemand geen goede ondernemer is omdat hij reageert op een forum weet ik niet....maar ik heb ook niet het vermoeden dat jij een ondernemer bent, maar misschien zit ik er naast.

Maar je mag inderdaad je mening geven.....leuk of niet. Ik denk ook niet dat er veel geld verdiend wordt met strips of bijbehorende zaken, maar er zijn heel veel moeilijke markten met draaiende bedrijven.

Als je de eigenaar van Yendor bedoelt in je uitwijding, vrees ik dat je het weinig met hem eens bent, want hem kennende zal hij zeker niet alles onderschrijven en is hij zeker niet zo negatief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Lecram zei:

Het lijkt er niet op dat je Neat Stuff het beste toewenst ;).....integendeel......je blijft benadrukken dat alles slecht gaat en dat hij het niet gaat redden....dat is niet echt prettig om te horen en of iemand geen goede ondernemer is omdat hij reageert op een forum weet ik niet....maar ik heb ook niet het vermoeden dat jij een ondernemer bent, maar misschien zit ik er naast.

Maar je mag inderdaad je mening geven.....leuk of niet. Ik denk ook niet dat er veel geld verdiend wordt met strips of bijbehorende zaken, maar er zijn heel veel moeilijke markten met draaiende bedrijven.

Als je de eigenaar van Yendor bedoelt in je uitwijding, vrees ik dat je het weinig met hem eens bent, want hem kennende zal hij zeker niet alles onderschrijven en is hij zeker niet zo negatief.

Hem bedoel ik niet. :) wat overigens wel een mooie winkel is waar ik graag kom. Daarnaast verlies je op het internet met platte tekst ook veel nuance. Je kan nog steeds iemand het beste wensen ondanks dat je zelf sceptisch bent over de toekomst. Prima dat hij op een forum reageert. En dat jij het vermoeden hebt dat ik niet onderneem (of daar nauw bij betrokken ben) tsja...dat mag ook :) (je zit er dan alleen helemaal naast).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nou, dan ga ik vandaag maar weer de deur van mijn gedoemde onderneming openen. Ik ben benieuwd of ik het einde van de dag ga halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar om de discussie even uit de heen en weer verwijten sfeer te halen: Paul_NL geeft aan dat het heel moeilijk is om in de huidige tijd als SSZ je hoofd boven water te houden. Dit is wat hij ziet gebeuren doordat veel SSZ'en opgehouden zijn en SSZ'en aan hem vertellen. Neat Stuff is een nieuwe SSZ die daar zijn ervaringen over kan delen. Ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland, dus ik ben er nog nooit geweest, maar wel heel nieuwsgierig wat je dan doet om de zaak goed van de grond te krijgen. Heb je een breed gamma qua strips (Nederlandstalig, Engelstalig, comics, Europees, Manga enz) of verkoop je ook aanverwante producten zoals Funko Pops enz, of misschien wel heel iets anders ernaast zoals bloemen? @Neat StuffIk wil je graag vragen om ons eens mee te nemen in wat je doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, JPAR zei:

Maar om de discussie even uit de heen en weer verwijten sfeer te halen: Paul_NL geeft aan dat het heel moeilijk is om in de huidige tijd als SSZ je hoofd boven water te houden. Dit is wat hij ziet gebeuren doordat veel SSZ'en opgehouden zijn en SSZ'en aan hem vertellen. Neat Stuff is een nieuwe SSZ die daar zijn ervaringen over kan delen. Ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland, dus ik ben er nog nooit geweest, maar wel heel nieuwsgierig wat je dan doet om de zaak goed van de grond te krijgen. Heb je een breed gamma qua strips (Nederlandstalig, Engelstalig, comics, Europees, Manga enz) of verkoop je ook aanverwante producten zoals Funko Pops enz, of misschien wel heel iets anders ernaast zoals bloemen? @Neat StuffIk wil je graag vragen om ons eens mee te nemen in wat je doet.

Paul_Nl zorgt telkens voor een polemiek op dit forum en in zijn geval een negatieve. Verschillende zeer interessante forumleden o.a. Kontiki, DDB hebben door zijn uitlatingen dit forum verlaten

Deel dit bericht

Link naar bericht
53 minuten geleden, bammar zei:

Paul_Nl zorgt telkens voor een polemiek op dit forum en in zijn geval een negatieve. Verschillende zeer interessante forumleden o.a. Kontiki, DDB hebben door zijn uitlatingen dit forum verlaten

Dat is niet waar. Konitiki en DDB enz zijn niet weggegaan door hem. Daar had hij part noch deel aan. Aub geen onwaarheden verkondigen, dan krijgen we daar weer gedoe om.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, bammar zei:

Verschillende zeer interessante forumleden o.a. Kontiki, DDB hebben door zijn uitlatingen dit forum verlaten.

Dat was niet zo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

√ó