Ga naar inhoud

Waar zou men nieuwe stripwinkes kunnen starten?


marioboon

Recommended Posts

11 minuten geleden, JPAR zei:

Die stripwinkel was De Rat. Hij heeft daar jaren gezeten voordat hij verhuisde naar het pand tegenover La Venetia.

Gerard zijn broer had inderdaad de Lektuurhal in Sneek.

 

Er heeft nog een stripwinkel in Leeuwarden gezeten, op Klein Schavernek. Maar die is al heel lang weg. Ik kwam daar als tiener, hielp hem ook geregeld. Hij heeft ook altijd op de markt gestaan.

Klopt maar nadat die verhuist was heeft er nog een stripwinkel ingezeten. Deze was meer gericht op comics. Zij zaten eerst ergens op het eind van de winkelstraat richting de Harmonie. Ik weet de naam niet meer. Is dat de winkel die je bedoelt?

Link naar reactie
6 minuten geleden, Robertkees zei:

Klopt maar nadat die verhuist was heeft er nog een stripwinkel ingezeten. Deze was meer gericht op comics. Zij zaten eerst ergens op het eind van de winkelstraat richting de Harmonie. Ik weet de naam niet meer. Is dat de winkel die je bedoelt?

Ja precies. Wist niet eens dat hij daar ook nog heeft gezeten.

Link naar reactie
1 uur geleden, JPAR zei:

Die is er nog steeds. De winkel is wel helemaal anders. Piet Snot is helemaal gestopt met strips hoorde ik laatst. Richt zich alleen nog op toeristen.

Dat is een andere zaak hoor, ook wel aan dezelfde gracht. Schijnt inderdaad omgebouwd te zijn tot souvenirshop. Financieel moet dat een enorme verademing zijn, voor toeristen zitten ze op een geweldige plek. Ik vraag me wel af hoe bevredigend het is om opblaastulpjes en molentjes te verkopen aan luidruchtige Chinezen als je jarenlang albums hebt verkocht aan kalme striplezers... 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Vittorio zei:

Dat is een andere zaak hoor, ook wel aan dezelfde gracht. Schijnt inderdaad omgebouwd te zijn tot souvenirshop. Financieel moet dat een enorme verademing zijn, voor toeristen zitten ze op een geweldige plek. Ik vraag me wel af hoe bevredigend het is om opblaastulpjes en molentjes te verkopen aan luidruchtige Chinezen als je jarenlang albums hebt verkocht aan kalme striplezers... 

Ik had er even een nieuwe regel van moeten maken. Ik bedoelde het stukje over Piet Snot als losstaand van de zaak van die dame. Die zaak van die dame zit verderop nog steeds. Meer in de richting van Blunder, alleen wel aan dezelfde kant als Piet Snot.

Link naar reactie
2 uren geleden, Robertkees zei:

Klopt maar nadat die verhuist was heeft er nog een stripwinkel ingezeten. Deze was meer gericht op comics. Zij zaten eerst ergens op het eind van de winkelstraat richting de Harmonie. Ik weet de naam niet meer. Is dat de winkel die je bedoelt?

Was de naam van die winkel niet 'Ballon Express'? In ieder geval zoiets.

Link naar reactie
6 uren geleden, JPAR zei:

Ik had er even een nieuwe regel van moeten maken. Ik bedoelde het stukje over Piet Snot als losstaand van de zaak van die dame. Die zaak van die dame zit verderop nog steeds. Meer in de richting van Blunder, alleen wel aan dezelfde kant als Piet Snot.

Klopt, die zit er nog steeds. Heet iets van Strip- en Lectuurwinkel of zoiets. Even opgezocht. Strip- en Lektuurshop. Hadden vroeger een gameshop in de kelder, weet niet of dat nog zo is, ik moest daar 's nieuwe dobbelstenen kopen voor vrienden met een kat die Dungeons & Dragons speelde (maar er niet goed in was en niet tegen z'n verlies kon).

Laatste keer dat ik bij Piet Snot was - half jaar geleden of zo? - verkochten die nog steeds strips.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
33 minuten geleden, bouncer zei:

Dit lijkt mij als Nederlander een prima idee, per ( liefst luxe ) touringcar de leukste of beste stripwinkels

van Vlaamstalig België aandoen, en dan natuurlijk graag heer Linthout als reisleider/gids.

Zou Bonte dit niet kunnen organiseren ?, het eerste rondje is voor mijn rekening.

 

Hou Hasselt voor het einde. Wonderland ligt vlak bij den Egel. Een heel bruin café, zeer gekend in stripmiddens.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Dat is een winkel met een zeer beperkt aanbod meen ik?

Neen, daar ben ik niet geweest. Je zult er nog wel een kunnen noemen waar ik niet geweest ben hoor! 😀 Dus, ik heb wat overdreven.

Misschien zondag even afzakken naar Genk voo 'Schatten uit het labyrint' :

Het Negende Labyrint opent de deuren van de kluis voor het grote publiek. Het is het startschot voor een nieuw concept van strip-events voor elke verzamelaar die zijn collectie naar het volgende niveau wilt tillen.

U kan een keuze maken uit een verleidelijke selectie van eerste drukken, antiquariaat, luxe-uitgaven, gelimiteerde edities, exclusieve prenten… bij een een lekker glaasje cava.

Link naar reactie
Quote

De constante belastingdruk etc doet er ook niet veel goeds aan. Verder merken we dat we steeds meer afhankelijk werden van importeurs die de prijzen kunstmatig omhoog trokken. Klanten die pre-orders op de dag van de release annuleren, zwartverkopers online etc...

Et cetera? Ik ben wel nieuwsgierig nu. Iemand?

Link naar reactie
8 uren geleden, Koen zei:

In Roeselare misschien het moment om met een strip en/of comics-winkel te beginnen ? 

Comix City stopt ermee : 
 

 

 

Roeselare city... Comix City nooit meegemaakt.  Willy's wereld in der tijd vond ik nog sympathiek, maar nam toch liever trein richting De Striep...  (zoals die keer dat ik geen geld meer had om de bus naar huis te nemen).

Link naar reactie

Ik zou kijken naar de grootste stad waar nog geen echte stripwinkel zit. 

Voor Nederland kom je dan uit in Amersfoort (14e stad - alleen een 2e hands boekwinkel) of Zaanstad (15e).

Beide zo'n 150.000 inwoners. 

Wel eerst de demografische gegevens uitzoeken uiteraard.

Ik ben vast van plan na mijn pensioen een stripwinkel te openen. De hele dag boekjes lezen, beetje aan m'n kont krabben, klanten afblaffen - heerlijk!

Het wordt vast een succes.

 

 

Link naar reactie
Op 14/1/2019 om 21:40, linthout zei:

Dat is een winkel met een zeer beperkt aanbod meen ik?

Neen, daar ben ik niet geweest. Je zult er nog wel een kunnen noemen waar ik niet geweest ben hoor! 😀 Dus, ik heb wat overdreven.

Willy, altijd welkom voor een kijkje in Het “uitgebreide” Negende Labyrint! 😉

Zeker géén “beperkt” aanbod, eerder een totaalaanbod van alle nieuwigheden, maar ook 2e hands, luxe-strips, comics en wat (card) games...

Begonnen op 21 april 2018, na het sluiten van het bekende Bloomie’s. Met nog geen jaar op de teller toch erg tevreden van het huidige resultaat. Wat een prachtjob in een heel facinerende wereld!

 

503A8464-9037-4398-B7B1-A8A73C1CEDFD.jpeg

Het Negende Labyrint

Rootenstraat 25/4 - BE3600 Genk

0456 57 03 96 - info@hetnegendelabyrint.com

http://www.hetnegendelabyrint.com

Link naar reactie
1 uur geleden, Het Negende Labyrint zei:

Willy, altijd welkom voor een kijkje in Het “uitgebreide” Negende Labyrint! 😉

Zeker géén “beperkt” aanbod, eerder een totaalaanbod van alle nieuwigheden, maar ook 2e hands, luxe-strips, comics en wat (card) games...

Begonnen op 21 april 2018, na het sluiten van het bekende Bloomie’s. Met nog geen jaar op de teller toch erg tevreden van het huidige resultaat. Wat een prachtjob in een heel facinerende wereld!

 

503A8464-9037-4398-B7B1-A8A73C1CEDFD.jpeg

Ziet er een toffe, gezellige en overzichtelijke winkel uit! 😊

Link naar reactie
Op ‎18‎/‎01‎/‎2019 om 13:35, Rene zei:

Ik zou kijken naar de grootste stad waar nog geen echte stripwinkel zit. 

Voor Nederland kom je dan uit in Amersfoort (14e stad - alleen een 2e hands boekwinkel) of Zaanstad (15e).

Beide zo'n 150.000 inwoners. 

Wel eerst de demografische gegevens uitzoeken uiteraard.

Ik ben vast van plan na mijn pensioen een stripwinkel te openen. De hele dag boekjes lezen, beetje aan m'n kont krabben, klanten afblaffen - heerlijk!

Het wordt vast een succes.

 

 

In Zaandam:

http://www.stripboekhandelde9ekunst.nl/Contact/

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 months later...

Al een lange tijd niet meer op dit forum geweest. Ben toch wel vereerd te lezen dat we met wokkamokka 4 maanden na onze openingen al deel uitmaakten van deze discussie en zo onze winkel in Bilzen ook even op de kaart werd gezet. 

Ondertussen gaan we richting onze eerste verjaardag en bij deze is iedereen welkom eens een kijkje te komen nemen in Bilzen. Wel niet meer te lang wachten want als ik het begrijp hebben we nog maar 2 jaar te gaan 😉

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...