Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
marioboon

Waar zou men nieuwe stripwinkes kunnen starten?

Recommended Posts

Ik woon in de stad. Aan mij heeft die potentiële baanwinkel/stripmekka/triestige betonnen doos/... alvast geen klant. Ik ga vooral niet in een auto stappen om naar een steenweg te rijden om een beetje in de file te gaan staan om stripjes te gaan kopen, dat zou de ideale manier zijn om alle pret uit die activiteit te zuigen.

Steenwegwinkels zijn trouwens in de regel onzin. Voor doe-het-zelf, meubels en auto's kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar voor de rest kunnen we die hele handel beter slopen. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Strips verkopen in de file. Geweldig idee! Met zo’n bak rond de nek als de boule de berlin en ijspralinesverkopers 😋

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn toch al mensen die dat doen, ik weet niet precies meer hoe dat magazine heet, maar ik gok iets als:  Zygote.  Het is een amateuristische magazine met her koude mopjes, en stijlen die uit de pan swingen  

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, SPeeDy zei:

Strips verkopen in de file. Geweldig idee! Met zo’n bak rond de nek als de boule de berlin en ijspralinesverkopers 😋

OO, maar dat doen ze echt hoor! Hier in mijn streek verkochten ze met zo'n bak aan hun nek indertijd (een drietal jaar geleden) een stripblad aan auto's die voor het rood licht stonden. Ik denk dat dat blad het een viertal nummers volgehouden heeft. Uiteraard zwart wit, pagina grapjes. Niks echt goed in dat blad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/7/2018 at 6:09 PM, Mask said:

Ik zou eerder denken aan een gemakkelijk te bereiken centraal gelegen plaats ergens buiten een stadskern of dicht bij een afrit van de autostrade. Met voldoende parking dichtbij. En dan een voldoende grote winkel met een zeer uitgebreid aanbod. Open, klaar, uitnodigend, waar een stripliefhebber met gemak een halve dag kan in rondkijken.

Een beetje zoals BD-World in Waver dus. Stripsupermarkt waar je enkele uren kan doorbrengen, aan de rand van de stad vlakbij de autostrade. Spijtig dat het enkel Frans is....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vilvoorde lijkt mij een toffe locatie voor een stripwinkel. Mooi tussen Brussel en Mechelen in, waardoor je zowel Frans-, Nederlands- als Engelstalige strips kan aanbieden. Het stadscentrum herleeft de laatste tijd met kleine, gezellige winkeltjes en een ssz hoort daar wat mij betreft ook bij.

Een centrale ligging is natuurlijk een must maar geen garantie... Wanneer je de bekende winkels bekijkt die blijven overleven, heeft dat volgens mij vooral te maken met het feit dat zij elk een unieke visie hebben. WEC en De Poort vullen mekaar op die manier bijvoorbeeld mooi aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, SPeeDy zei:

En jij hoeft er je deur maar voor uit te gaan en je staat al in die file 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er ergens een overzicht van alle stripboeken winkels in Nederland en in Belgie?

Ik kan het niet echt vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, Willem zei:

Is er ergens een overzicht van alle stripboeken winkels in Nederland en in Belgie?

Ik kan het niet echt vinden.

Volgens mij staat er een overzicht op stripspeciaalzaak.be, in ieder geval de winkels die bijdragen aan die website. Dan heb je zeker 90% te pakken gok ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, eriktex zei:

Volgens mij staat er een overzicht op stripspeciaalzaak.be, in ieder geval de winkels die bijdragen aan die website. Dan heb je zeker 90% te pakken gok ik.

Dankjewel voor het reageren maar als ik dat bekijk zie ik 26 winkels in Belgie en 20 winkels in Nederland?

Of kijk ik nu verkeerd,

Ik zie bv Silvester en Neta stuff er niet bij staan, beiden uit Den Bosch.

Wat betreft Belgie kan ik het niet zeggen maat de lijst lijkt me wat aan de magere kant.

Of is het van mijn kant uit de hoop dat er meer is?

Valt me een beetje tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wellicht is het handig om in een aparte topic een lijst voor beide landen te maken, dan kan iedereen aanvullen. Per land lijkt me gerangschikt op plaats het handigste, dus in Nederland Alkmaar, Almere, Amsterdam enz. Wel graag echte stripspeciaalzaken, want de Bruna in Nederland heeft ook wel strips maar enkel de hele populaire in softcover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, eriktex zei:

Wellicht is het handig om in een aparte topic een lijst voor beide landen te maken, dan kan iedereen aanvullen. Per land lijkt me gerangschikt op plaats het handigste, dus in Nederland Alkmaar, Almere, Amsterdam enz. Wel graag echte stripspeciaalzaken, want de Bruna in Nederland heeft ook wel strips maar enkel de hele populaire in softcover.

Hier zie ik daar ook wel hardcovers liggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Chia said:

wij willen graag een in de brusselse rand!

En waarom? Je zit toch op een scheet van het centrum waar je keuze te over hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij mij in de buurt weet ik zo:

- Knibbel Comics (Deventer)

- De Fantast (Kampen)

- Eric de Noorman (Arnhem)

- Het Beeldverhaal (Almere)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Jilles zei:

In Leeuwarden zit geen stripwinkel. Daar kunnen ze er wel een gebruiken...

Jawel hoor. De lektuurhal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 16-11-2018 om 22:32, JPAR zei:

Jawel hoor. De lektuurhal.

Dat is officieel een tijdschriftenhandel, geen stripspeciaalzaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Paul_NL zei:

Dat is officieel een tijdschriftenhandel, geen stripspeciaalzaak.

Dat is beide.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, JPAR zei:

Dat is beide.

Volgens de kvk zijn er stripboekwinkels en tijdschriftenhandelaren, volgens mij zit daar verschil in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Paul_NL zei:

Volgens de kvk zijn er stripboekwinkels en tijdschriftenhandelaren, volgens mij zit daar verschil in.

Dat is dan heel mooi van de kvk. Het is maar net hoe je jezelf daar registreert. Maar ik weet toch waar ik mijn strips koop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, JPAR zei:

Dat is dan heel mooi van de kvk. Het is maar net hoe je jezelf daar registreert. Maar ik weet toch waar ik mijn strips koop?

In een tijdschriftenhandel met een kelder vol strips? :D

Deel dit bericht

Link naar bericht