Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Van Ditmar Strips

STRIP , een nieuw maandelijks stripmagazine

Recommended Posts

dat is meer dat nieuwe blad van 'tVlaams Stripcentrum. 'Stripkiosk'.

Er is al een gratis nulnummer uit. Het bijzonder mooie blad handelt enkel over strips van voor 1980, wat ik persoonlijk bijzonder jammer vind.

Ze doen er ook alles aan opdat niemand een abonnement zou nemen, zeer weinig info te vinden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Arco zei:

Benieuwd of ze het langer volhouden dan in Engeland.

Wordt het NL nummer straks niet uit de handel genomen? Er staat immers een (pijp) rokend personage op de cover...

Dit personage kan er over meepraten:

Lucky-luke-smoking-0.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/11/2018 om 16:45, Kool Thing zei:

Het vreemde is dat niemand lijkt stil te staan hoe zo'n blad direct aan zo'n straffe voor/napublicaties komt. Dat is de grootste waw! Blauwbloezen, Vaillant, Blake&M, Thorgal,Robbedoes,... je kan toch geen grotere 7-77 namen bedenken vandaag! Heel straf. 

Alle aangekondigde series komen uit één uitgeversgroep (Média-Participations), dus zullen ze wel een overkoepelende afspraak hebben gemaakt. En aangezien nog maar zeer weinig strips ergens voorgepubliceerd worden in de Nederlandse taal zal het niet zo moeilijk zijn geweest de voorpublicatierechten te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Eadulf zei:

Alle aangekondigde series komen uit één uitgeversgroep (Média-Participations), dus zullen ze wel een overkoepelende afspraak hebben gemaakt. En aangezien nog maar zeer weinig strips ergens voorgepubliceerd worden in de Nederlandse taal zal het niet zo moeilijk zijn geweest de voorpublicatierechten te kopen.

Of het nu moeilijk of gemakkelijk was, weet ik niet. Maar ik vind het vooral heel knap dat beide partijen ervoor gaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jazeker! Elk initiatief op stripgebied is het steunen waard, dat er weer meer gebeurt dan zeg tien jaar geleden is al erg fijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van Ditmar, wordt het blad ook verspreid bij de readshops, bruna's en dergelijke? De dichtstbijzijnde stripspeciaalzaak is hier 48 kilometer vandaan dus daar kom ik niet wekelijks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 12/11/2018 om 13:55, Eadulf zei:

Alle aangekondigde series komen uit één uitgeversgroep (Média-Participations), dus zullen ze wel een overkoepelende afspraak hebben gemaakt. 

Dat is niet helemaal waar, van Comic Watch gaat in het eerste nummer gelijk 'De Witte Indiaan' van start, en een eigen nieuwe reeks van de uitgever van het tijdschrift '3 Grimmige Meiden'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

een eigen nieuwe reeks van de uitgever van het tijdschrift '3 Grimmige Meiden'.

Wat is dat voor reeks? Wie zijn de auteurs? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/11/2018 om 11:07, Eadulf zei:

Van Ditmar, wordt het blad ook verspreid bij de readshops, bruna's en dergelijke? De dichtstbijzijnde stripspeciaalzaak is hier 48 kilometer vandaan dus daar kom ik niet wekelijks.

De distributie naar de boekhandels, kiosken en andere verkooppunten waar je tijdschriften kunt kopen wordt gedaan door Betapress voor Nederland en Imapress in België.

Hoe daar de verdeling gebeurt, daar ben ik niet van op de hoogte, maar ik weet in ieder geval dat hij in redelijk veel kanalen wordt uitgezet. Deze week distributie gaat niet meer lukken, het tijdschrift wordt vandaag en morgen gedrukt, ik verwacht dan ook dat het zeker nog een week gaat duren eer het te koop zal zijn, en zelfs dat is optimistisch

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Tweetie zei:

Wat is dat voor reeks? Wie zijn de auteurs? 

Het is een fantasy reeks met 3 heksen in de hoofdrol en diverse bekende sprookjes in de bijrollen.

De auteurs zijn Joe Pimentel en Alfredo

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

De distributie naar de boekhandels, kiosken en andere verkooppunten waar je tijdschriften kunt kopen wordt gedaan door Betapress voor Nederland en Imapress in België.

Hoe daar de verdeling gebeurt, daar ben ik niet van op de hoogte, maar ik weet in ieder geval dat hij in redelijk veel kanalen wordt uitgezet. Deze week distributie gaat niet meer lukken, het tijdschrift wordt vandaag en morgen gedrukt, ik verwacht dan ook dat het zeker nog een week gaat duren eer het te koop zal zijn, en zelfs dat is optimistisch

Eind van de maand is prima.

Salaris is dan binnen en dus weer een bezoekje aan de plaatselijke stripboekenwinkel.

Ik ben benieuwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Verbaast mij dat er in deze tijd nog dit soort magazines gelanceerd worden, is daar nog markt voor in 2018 (bijna 19) ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Het is een fantasy reeks met 3 heksen in de hoofdrol en diverse bekende sprookjes in de bijrollen.

De auteurs zijn Joe Pimentel en Alfredo

Ik kan er weining over vinden, al zie ik een paar oudere plaatjes op comicartfans:

3 GRIMM GIRLS.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, linthout zei:

Zoals zij het doen wel, ja. Voor zover ik het begrijp moeten uitgevers betalen voor de strips te plaatsen.

Ha, precies de omgekeerde wereld.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 14/11/2018 om 21:46, linthout zei:

Zoals zij het doen wel, ja. Voor zover ik het begrijp moeten uitgevers betalen voor de strips te plaatsen.

Bedoel je nu dat de stripuitgevers de uitgever van dat blad betalen om hun strips in dat magazine te krijgen, Willy? Dat kan ik maar moeilijk geloven. Dat werkt normaal andersom. Al die Ballon Media-strips zijn ook mass market-titels die in albumvorm in de winkel liggen voor je ze in dat magazine helemaal hebt kunnen lezen. Ik zie de win voor BM niet om daarvoor te betalen, eerlijk gezegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Metabaron zei:

Bedoel je nu dat de stripuitgevers de uitgever van dat blad betalen om hun strips in dat magazine te krijgen, Willy? Dat kan ik maar moeilijk geloven. Dat werkt normaal andersom.

Bij sommige krantenvoorpublicaties is het in ieder geval al jaren zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/8/2018 at 7:38 PM, Hardcover said:

Wordt het NL nummer straks niet uit de handel genomen? Er staat immers een (pijp) rokend personage op de cover...

Dit personage kan er over meepraten:

Lucky-luke-smoking-0.png

Hoe zit dat nu juist met al die politieke correcte onzin? Word je als uitgever, distributeur, handelaar daar op aangesproken door burgers die vinden dat het moralistisch niet kan, of zijn dat van die nare bureaucratische engnekken die je komen sommeren om de publicaties uit de rekken te nemen? En indien je weigert dat men je juridisch zal vervolgen?

Of zijn dat net die uitgevers, distributeurs, handelaars die zichzelf censureren?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Roken in strips is niet verboden. Op het overzichtje van de previews van de stripspeciaalzaak.be staan momenteel twee covers met daarop een rokend (hoofd)personage. De enige censuur die er is is eventuele zelfcensuur van de makers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Metabaron zei:

Bedoel je nu dat de stripuitgevers de uitgever van dat blad betalen om hun strips in dat magazine te krijgen, Willy? Dat kan ik maar moeilijk geloven. Dat werkt normaal andersom. Al die Ballon Media-strips zijn ook mass market-titels die in albumvorm in de winkel liggen voor je ze in dat magazine helemaal hebt kunnen lezen. Ik zie de win voor BM niet om daarvoor te betalen, eerlijk gezegd.

Voor zover ik het gehoord heb moeten uitgevers betalen om de strips in dat blad te plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, linthout zei:

Voor zover ik het gehoord heb moeten uitgevers betalen om de strips in dat blad te plaatsen.

tsja, niks voor niks zullen we maar zeggen.

Ergens moet er geld vandaan komen om alles te betalen.

Vraag me alleen af of het een vrijwillige bijdrage is of een "vast" bedrag.

Bij dat laatste is er volgens mij weinig kans op een maandelijks succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wanneer uitgevers bijna geen belasting zouden moeten betalen, dan zou de incentive om stripbladen, of blogs, internetsites/structuren een bedrag te betalen voor het plaatsen van het materiaal van auteurs/tekenaars /uitgeverijen, bij de blogs, stripbladen...,een pak groter zijn dan nu.

Maar ja...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Blijkbaar was ik verkeerd geïnformeerd. Er zou toch betaald worden voor publicatie.

Mijn oprechte excuses voor dit misverstand.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen