Ga naar inhoud

STRIP , een nieuw maandelijks stripmagazine


Recommended Posts

Op 14/11/2018 om 21:46, linthout zei:

Zoals zij het doen wel, ja. Voor zover ik het begrijp moeten uitgevers betalen voor de strips te plaatsen.

 

Bedoel je nu dat de stripuitgevers de uitgever van dat blad betalen om hun strips in dat magazine te krijgen, Willy? Dat kan ik maar moeilijk geloven. Dat werkt normaal andersom. Al die Ballon Media-strips zijn ook mass market-titels die in albumvorm in de winkel liggen voor je ze in dat magazine helemaal hebt kunnen lezen. Ik zie de win voor BM niet om daarvoor te betalen, eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 11/8/2018 at 7:38 PM, Hardcover said:

Wordt het NL nummer straks niet uit de handel genomen? Er staat immers een (pijp) rokend personage op de cover...

 

Dit personage kan er over meepraten:

  Lucky-luke-smoking-0.png

Hoe zit dat nu juist met al die politieke correcte onzin? Word je als uitgever, distributeur, handelaar daar op aangesproken door burgers die vinden dat het moralistisch niet kan, of zijn dat van die nare bureaucratische engnekken die je komen sommeren om de publicaties uit de rekken te nemen? En indien je weigert dat men je juridisch zal vervolgen?

Of zijn dat net die uitgevers, distributeurs, handelaars die zichzelf censureren?

Link naar reactie
4 uren geleden, Metabaron zei:

 

Bedoel je nu dat de stripuitgevers de uitgever van dat blad betalen om hun strips in dat magazine te krijgen, Willy? Dat kan ik maar moeilijk geloven. Dat werkt normaal andersom. Al die Ballon Media-strips zijn ook mass market-titels die in albumvorm in de winkel liggen voor je ze in dat magazine helemaal hebt kunnen lezen. Ik zie de win voor BM niet om daarvoor te betalen, eerlijk gezegd.

Voor zover ik het gehoord heb moeten uitgevers betalen om de strips in dat blad te plaatsen.

Link naar reactie
18 minuten geleden, linthout zei:

Voor zover ik het gehoord heb moeten uitgevers betalen om de strips in dat blad te plaatsen.

tsja, niks voor niks zullen we maar zeggen.

Ergens moet er geld vandaan komen om alles te betalen.

Vraag me alleen af of het een vrijwillige bijdrage is of een "vast" bedrag.

Bij dat laatste is er volgens mij weinig kans op een maandelijks succes.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wanneer uitgevers bijna geen belasting zouden moeten betalen, dan zou de incentive om stripbladen, of blogs, internetsites/structuren een bedrag te betalen voor het plaatsen van het materiaal van auteurs/tekenaars /uitgeverijen, bij de blogs, stripbladen...,een pak groter zijn dan nu.

Maar ja...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu blijkt het eerste nummer geschrapt te worden! Alles in de vuilbak en in februari 2019 een nieuwe poging.

Striptijdschriften uitgeven is tegenwoordig een heikele zaak.

Dixit stripspeciaalzaak.be: "Waar blijft dat nieuwe stripmaandblad STRIP? We zagen die vraag de laatste weken vaak opduiken. Het blad had intussen al in de winkel moeten liggen, maar dat zal eerstvolgend niet gebeuren. 
Door communicatie- en leveringsobstakels was er sowieso al vertraging opgetreden. Net op de dag dat er een noodoplossing kwam om de levering in Nederlandse magazijnen alsnog te forceren, besliste de uitgever wijselijk om het eerste nummer te schrappen en in 2019 opnieuw te beginnen. Het grootste bezwaar voor de lancering was dat de meeste stripverhalen die in voorpublicatie zouden beginnen inmiddels allemaal als album verkrijgbaar zijn. Beter een uitgestelde, verse start dus dan een slechte start. En de obstakels zijn inmiddels gekend om deze in het vervolg te voorkomen. Het bestaande nummer 1 wordt vernietigd.
In het nieuwe nummer 1 (dat nu — onder voorbehoud — begin februari is gepland) zullen strips staan die écht in voorpublicatie verschijnen, aangevuld met gloednieuwe strips die speciaal voor dit maandblad worden vertaald (zie voorsmaakjes). Er lopen nieuwe onderhandelingen om bekende titels te strikken en er zijn ook al contacten met stripmakers van hier die eventueel nieuwe strips voor STRIP zullen maken.
Afspraak in 2019."

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

toch een rare redenering. Als ik een stripmagazine zou kopen, is de kans klein dat er veel strips gaan instaan die ik überhaupt zou hebben, tenzij het om de mainstreamstrips zou gaan à la Largo Winch en consoorten.

 

Als dit maar 4 keer op een jaar zou verschijnen, gaan die dan niet altijd ingehaald worden dat het ooit in de winkels zal liggen?

Link naar reactie
12 uren geleden, Martin zei:

Nu blijkt het eerste nummer geschrapt te worden! Alles in de vuilbak en in februari 2019 een nieuwe poging.

Striptijdschriften uitgeven is tegenwoordig een heikele zaak.

Dixit stripspeciaalzaak.be: "Waar blijft dat nieuwe stripmaandblad STRIP? We zagen die vraag de laatste weken vaak opduiken. Het blad had intussen al in de winkel moeten liggen, maar dat zal eerstvolgend niet gebeuren. 
Door communicatie- en leveringsobstakels was er sowieso al vertraging opgetreden. Net op de dag dat er een noodoplossing kwam om de levering in Nederlandse magazijnen alsnog te forceren, besliste de uitgever wijselijk om het eerste nummer te schrappen en in 2019 opnieuw te beginnen. Het grootste bezwaar voor de lancering was dat de meeste stripverhalen die in voorpublicatie zouden beginnen inmiddels allemaal als album verkrijgbaar zijn. Beter een uitgestelde, verse start dus dan een slechte start. En de obstakels zijn inmiddels gekend om deze in het vervolg te voorkomen. Het bestaande nummer 1 wordt vernietigd.
In het nieuwe nummer 1 (dat nu — onder voorbehoud — begin februari is gepland) zullen strips staan die écht in voorpublicatie verschijnen, aangevuld met gloednieuwe strips die speciaal voor dit maandblad worden vertaald (zie voorsmaakjes). Er lopen nieuwe onderhandelingen om bekende titels te strikken en er zijn ook al contacten met stripmakers van hier die eventueel nieuwe strips voor STRIP zullen maken.
Afspraak in 2019."

 

Tijdschriften uitgeven is een vak, dit begint eerder op een folieke te lijken.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Metabaron zei:

 

Tijdschriften uitgeven is een vak, dit begint eerder op een folieke te lijken.

De uitgever geeft al jaren tijdschriften uit, hoor. Maar een tiental jaren geleden probeerde hij het ook eens in Engeland, en dat was ook een verhaal van aankondigen en uitstellen.

Link naar reactie

Ik denk dat je verwart met iets anders. Er stonden zeker strips in. o.a. van Dupuis en ook speciaal voor de Engelse markt gemaakte dingen.

 

"The strips in the first volume of the magazine are a mixture of old and new work from across the world. As well as UK contributions, some of the original features were co-created by US talent. The comic also ran reprints of material originally created for the continental European market such as "Cosmic Patrol", a single-page superhero parody created in 1997 by Mauricet and Jean-Louis Janssens,[2] and "Bogey-Man Bob", an English translation of "De Vloek van Bangebroek" by Dutch cartoonist Gerard Leever.[3]"

Link naar reactie
17 uren geleden, Tom B zei:

Strip wordt in het engels wel degelijk ook gebruikt in de betekenis van beeldverhalen.

Comic is dus enkel Amerikaans... die zaken durf ik misschien wel eens verwisselen. Ik haal mijn Brits enkel uit de boeken die ik lees en daarin gaat het nooit over strips, eerder over trollen die bij de Nachtwacht willen en zo.

Maar geef toe, de link met het werkwoord is snel gelegd. De cover die @Vittorio aangeeft windt er zelfs weinig doekjes rond 😉

Link naar reactie
2 minuten geleden, Tanuki zei:

Comic is dus enkel Amerikaans... die zaken durf ik misschien wel eens verwisselen. Ik haal mijn Brits enkel uit de boeken die ik lees en daarin gaat het nooit over strips, eerder over trollen die bij de Nachtwacht willen en zo.

Maar geef toe, de link met het werkwoord is snel gelegd. De cover die @Vittorio aangeeft windt er zelfs weinig doekjes rond 😉

Neen, Amerikanen gebruiken ook het woord strip. Meestal om het onderscheid te maken tussen krantenstripjes (strips) en de rest (comics).

Strip is letterlijk het Engelse woord voor strook. In het Nederlands bestaat het woord nog maar 110 jaar, we hebben het uit het Engels overgenomen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Tom B zei:

Neen, Amerikanen gebruiken ook het woord strip. Meestal om het onderscheid te maken tussen krantenstripjes (strips) en de rest (comics).

Strip is letterlijk het Engelse woord voor strook. In het Nederlands bestaat het woord nog maar 110 jaar, we hebben het uit het Engels overgenomen.

BD is ook een letterlijke vertaling van strip of newspaper strip.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...