Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Van Ditmar Strips

STRIP , een nieuw maandelijks stripmagazine

Recommended Posts

4 uren geleden, Kool Thing zei:

Heeft er iemand al het tijdsschrift gezien? 

Nee, maar ik had vorige week al eens gelezen dat je pas 7 december moet gaan kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, fazerco zei:

Uitgesteld tot volgend jaar. Ik zag toevallig net wat op fb erover.

Bedankt. Wellicht kan Van Ditmar hier een toelichting geven?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu blijkt het eerste nummer geschrapt te worden! Alles in de vuilbak en in februari 2019 een nieuwe poging.

Striptijdschriften uitgeven is tegenwoordig een heikele zaak.

Dixit stripspeciaalzaak.be: "Waar blijft dat nieuwe stripmaandblad STRIP? We zagen die vraag de laatste weken vaak opduiken. Het blad had intussen al in de winkel moeten liggen, maar dat zal eerstvolgend niet gebeuren. 
Door communicatie- en leveringsobstakels was er sowieso al vertraging opgetreden. Net op de dag dat er een noodoplossing kwam om de levering in Nederlandse magazijnen alsnog te forceren, besliste de uitgever wijselijk om het eerste nummer te schrappen en in 2019 opnieuw te beginnen. Het grootste bezwaar voor de lancering was dat de meeste stripverhalen die in voorpublicatie zouden beginnen inmiddels allemaal als album verkrijgbaar zijn. Beter een uitgestelde, verse start dus dan een slechte start. En de obstakels zijn inmiddels gekend om deze in het vervolg te voorkomen. Het bestaande nummer 1 wordt vernietigd.
In het nieuwe nummer 1 (dat nu — onder voorbehoud — begin februari is gepland) zullen strips staan die écht in voorpublicatie verschijnen, aangevuld met gloednieuwe strips die speciaal voor dit maandblad worden vertaald (zie voorsmaakjes). Er lopen nieuwe onderhandelingen om bekende titels te strikken en er zijn ook al contacten met stripmakers van hier die eventueel nieuwe strips voor STRIP zullen maken.
Afspraak in 2019."

Deel dit bericht

Link naar bericht

toch een rare redenering. Als ik een stripmagazine zou kopen, is de kans klein dat er veel strips gaan instaan die ik überhaupt zou hebben, tenzij het om de mainstreamstrips zou gaan à la Largo Winch en consoorten.

Als dit maar 4 keer op een jaar zou verschijnen, gaan die dan niet altijd ingehaald worden dat het ooit in de winkels zal liggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Martin zei:

Nu blijkt het eerste nummer geschrapt te worden! Alles in de vuilbak en in februari 2019 een nieuwe poging.

Striptijdschriften uitgeven is tegenwoordig een heikele zaak.

Dixit stripspeciaalzaak.be: "Waar blijft dat nieuwe stripmaandblad STRIP? We zagen die vraag de laatste weken vaak opduiken. Het blad had intussen al in de winkel moeten liggen, maar dat zal eerstvolgend niet gebeuren. 
Door communicatie- en leveringsobstakels was er sowieso al vertraging opgetreden. Net op de dag dat er een noodoplossing kwam om de levering in Nederlandse magazijnen alsnog te forceren, besliste de uitgever wijselijk om het eerste nummer te schrappen en in 2019 opnieuw te beginnen. Het grootste bezwaar voor de lancering was dat de meeste stripverhalen die in voorpublicatie zouden beginnen inmiddels allemaal als album verkrijgbaar zijn. Beter een uitgestelde, verse start dus dan een slechte start. En de obstakels zijn inmiddels gekend om deze in het vervolg te voorkomen. Het bestaande nummer 1 wordt vernietigd.
In het nieuwe nummer 1 (dat nu — onder voorbehoud — begin februari is gepland) zullen strips staan die écht in voorpublicatie verschijnen, aangevuld met gloednieuwe strips die speciaal voor dit maandblad worden vertaald (zie voorsmaakjes). Er lopen nieuwe onderhandelingen om bekende titels te strikken en er zijn ook al contacten met stripmakers van hier die eventueel nieuwe strips voor STRIP zullen maken.
Afspraak in 2019."

Tijdschriften uitgeven is een vak, dit begint eerder op een folieke te lijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, Metabaron zei:

Tijdschriften uitgeven is een vak, dit begint eerder op een folieke te lijken.

De uitgever geeft al jaren tijdschriften uit, hoor. Maar een tiental jaren geleden probeerde hij het ook eens in Engeland, en dat was ook een verhaal van aankondigen en uitstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Tom B zei:

De uitgever geeft al jaren tijdschriften uit, hoor. Maar een tiental jaren geleden probeerde hij het ook eens in Engeland, en dat was ook een verhaal van aankondigen en uitstellen.

Dan heeft hij of veel buffer, of een erg grote passie voor wat hij doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Tom B zei:

In Engeland? Welk blad was dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, ik dacht dat het vooral een blad was over strips en tekenaars?

En dat geen strips publiceerde .

Ik heb er wel wat nummers van gekocht... Of verwar ik nu met een ander blad? Het was zeer duur . Komt ook omdat ik het in Belgie kocht, tijdschriftenwinkels rekenen hier al vlug drie euro voor een Britse pond...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat je verwart met iets anders. Er stonden zeker strips in. o.a. van Dupuis en ook speciaal voor de Engelse markt gemaakte dingen.

"The strips in the first volume of the magazine are a mixture of old and new work from across the world. As well as UK contributions, some of the original features were co-created by US talent. The comic also ran reprints of material originally created for the continental European market such as "Cosmic Patrol", a single-page superhero parody created in 1997 by Mauricet and Jean-Louis Janssens,[2] and "Bogey-Man Bob", an English translation of "De Vloek van Bangebroek" by Dutch cartoonist Gerard Leever.[3]"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag de folder van de uitgeverij met Blake en Mortimer op de cover en die zag er net hetzelfde uit als het Strip magazine die er dan een jaar zou over doen om een verhaal te brengen die nu al in de winkel ligt, het zou geen goeie start geweest zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tanuki zei:

Serieus? "Strip" Magazine in Engeland? En niemand die hem tegenhield om efkes na te denken? Of ging het in dat blad niet over strips?

Volgens mij heb jij meer verstand van Japans dan van Engels...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Strip wordt in het engels wel degelijk ook gebruikt in de betekenis van beeldverhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...