Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
eriktex

Gilles de Geus

Recommended Posts

Op 10-11-2018 om 21:26, Theoak zei:

Gilles de Geus is samen met Douwe Dabbert het beste wat Nederland op stripgebied te bieden heeft!

Mij kon het niet bekoren vroeger. Vond agent 327 en kinderen van de wind veel beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ondanks het feit dat ik als kind ondergedompeld werd in de wereld van de strips, had ik voor ik op dit forum rond hing ook nog nooit of te nimmer van Gilles gehoord.  De tekenstijl spreekt mij niet meteen aan.  Wel jammer voor de fans natuurlijk dat het nieuws over de integrale niet klopte.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook ik moet toegeven dat ik nog nooit iets van Gilles De Geus gelezen heb. Ik ben nochtans wel liefhebber van de tekeningen van Hanco Kolk. Een integrale zou ik dus zeker gekocht hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Chia zei:

waarom zegt iemand dat het juist als Asterix is?

Omdat het allebei een historische strip is. De stoere Asterix tegen de Romeinen en de stoere Gilles tegen de Spanjaarden. En allebei humoristisch natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Waldorf zei:

Ook ik moet toegeven dat ik nog nooit iets van Gilles De Geus gelezen heb. Ik ben nochtans wel liefhebber van de tekeningen van Hanco Kolk. Een integrale zou ik dus zeker gekocht hebben.

Waarom koop je niet voor een paar Euro een tweedehandse Gilles om uit te proberen i.p.v. meteen een dure integrale?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tweetie zei:

Waarom koop je niet voor een paar Euro een tweedehandse Gilles om uit te proberen i.p.v. meteen een dure integrale?

Omdat wij van mooie dingen houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, The Alderwood said:

Omdat wij van mooie dingen houden. 

een tweedehands Gilles is een mooi ding

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb de hele reeks, minus de 7 Provincien.

Het leest lekker, een beetje Vaderlandse Geschiedenis met veel humeur. 

Het is geen Asterix, maar wel een soortgelijke situatie; bezetting vh Vaderland 😉

Hieronder de parodie op de beginbladzijde van Asterix & Obelix 😁 

gilles de geus.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

zowel de humor als de tekeningen zijn top in deze reeks.

het enige dat me altijd wat heeft bevreemd is het soms nogal expliciete geweld (zie De Batavia waar het bloed met liters tegelijk vloeit). Als kind vond ik dit nogal schokkend. Het lijkt niet goed te passen in de geest van de strip. In Asterix strips zit ook geweld maar dat is veel meer met n knipoog en zonder bloed (net als bijvoorbeeld bij Tom en Jerry)

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 hours ago, darthfrysk said:

Het is geen Asterix, maar wel een soortgelijke situatie; bezetting vh Vaderland 😉

Het is gelukkig geen Asterix. Daar heb ik 40 jaar geleden een album van gelezen, en dat was genoeg van die pathetische onzin, wat mij betreft. Ja hoor, het is altijd alles of niets bij mij.

Gilles De Geus is gewoon een heerlijke reeks. Vlot getekend, een goede drive, en leuke verhalen. Ze mogen die reeks best wel vervolgen de komende jaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, linthout zei:

Ik vind Gilles ook stukken beter dan Asterix...

Ik ook! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Michel zei:

Ik ook!  

Dat Ikea-album was geniaal. Ik zou het liever niet vergelijken met Asterix. Dat is een zinloze vergelijking waar je als fan zowiezo verliest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Ambreville zei:

Dat Ikea-album was geniaal. Ik zou het liever niet vergelijken met Asterix. Dat is een zinloze vergelijking waar je als fan zowiezo verliest.

Deel 4, de Revue vind ik persoonlijk beter. Een vergelijk met Asterix is inderdaad lastig. Asterix is een iconische strip die een zeer grote invloed heeft gehad op het "volwassen" worden van de strip. De Kuifjes werden door de leraren uit de jaren 50 en 60 in de prullenbak gegooid terwijl de Astrixen door diezelfde leraren als lesmateriaal werden omarmd. Met Asterix werd een grote groep volwassenen in Europa (opnieuw) tot de strip bekeerd...

Gilles gaat deze status nooit benaderen laat staan evenaren..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik meen gehoord te hebben dat de "films"nog eigendom zijn van silvester strips en dat er daarom er een probleem is met alles wat heruitgegeven wordt.

Weet helaas niet meer waar ik dit gehoord heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee? Klikte het niet? Ik denk dat een jaar of 12 de beste leeftijd is om aan Gilles te beginnen, maar als je het mij vraagt ben je er nooit te oud voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/13/2018 at 1:49 PM, darthfrysk said:

😉

😁

gilles de geus.jpg

Sommigen zouden je voor zoiets voor de rechters slepen wegens plagiaat.

Lijkt me trouwens erg goed getekend.

Een parodie? Nou: sommigen kunnen met een parodie tonen dat ze wat in hun mars hebben, terwijl anderen alleen maar tonen dat ze geen inspiratie hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎14‎/‎11‎/‎2018 om 19:10, Rik zei:

Deel 4, de Revue vind ik persoonlijk beter. Een vergelijk met Asterix is inderdaad lastig. Asterix is een iconische strip die een zeer grote invloed heeft gehad op het "volwassen" worden van de strip. De Kuifjes werden door de leraren uit de jaren 50 en 60 in de prullenbak gegooid terwijl de Astrixen door diezelfde leraren als lesmateriaal werden omarmd. Met Asterix werd een grote groep volwassenen in Europa (opnieuw) tot de strip bekeerd...

Gilles gaat deze status nooit benaderen laat staan evenaren..

Nou dat hadden ze voor Gilles ook wel graag gewild..

GdeG.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen