Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
lordernie

Wie kent deze tekenaar??

Recommended Posts

Volgens mij heet de tekenaar "Ailles"

Zou je dat niet kunnen googlen of socialemediaën?

Pss: het bljft knullig werk Lijkt wel Aimée de jongh. Alleen goed voor graphic novels.  Dat zit vol met zulke knullige tekenaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, De gekke striplezer zei:

Pss: het bljft knullig werk Lijkt wel Aimée de jongh.

Knullig werk en Aimée de Jongh in dezelfde zin, ik verslikte me net even in mijn cola zero.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Boekenmagazijn zei:

Het is niet omdat het op catawiki staat of omdat het voor een goed doel was dat het niet om een amateur gaat. Alles aan wat ik zie zegt me dat dit het werk is van iemand die redelijk kan tekenen, maar niet goed genoeg om professioneel te zijn, en dat de tekening ergens van overgetekend is, alhoewel ik in dat laatste verkeerd kan zijn.

Maar de handtekening is dus van Jilles (Bijsterveld). Goed gevonden.

edit: oei, nu pas zie ik dat het niet op ruitjespapier is getekend maar dat dat tegels moeten voorstellen. Mijn fout. 's avonds zijn mijn ogen niet meer zo goed vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het was geen reactie op jouw opmerking, Tom, maar op de wat denigrerende "correctie" die volgde.

Natuurlijk is Jilles een amateur, maar hij tekent voor zijn eigen plezier en zonder enige pretentie. Net als miljoenen andere zondagstekenaars, -schilders en -schrijvers, die het ook niet verdienen om naar professionele standaarden beoordeeld te worden.

(Ik denk trouwens dat het niet nagetekend is, anders zou de pose er wel wat natuurlijker uitzien.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

(Ik denk trouwens dat het niet nagetekend is, anders zou de pose er wel wat natuurlijker uitzien.)

Mja, juist door de pose denk ik dat het nagetekend is (van een foto). Vraag iemand om zoiets uit het hoofd te tekenen en je krijgt heel andere houdingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, lordernie zei:

Onderstaande tekening was ook van een amateur, niet goed genoeg om profesioneel te worden??

suswis.gif

Willy Vandersteen was toen al prof publiceerde reeds enkele jaren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, Suske zei:

Willy Vandersteen was toen al prof publiceerde reeds enkele jaren. 

Meerdere jaren. Ik meen dat hij tijdens wo Ii ook al aan wat (foute) publicaties werkte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, lordernie zei:

Onderstaande tekening was ook van een amateur, niet goed genoeg om profesioneel te worden??

Er is niets mis met amateurs, he. Iedere professionele tekenaar begint inderdaad als amateur.

Ik wou maar zeggen dat de kans klein was dat het om een professioneel publicerende (strip)tekenaar waarvan ander werk bekend was ging.

Deel dit bericht

Link naar bericht

D'r zitten wel wat fouten in de tekening, maar als je iets in een realistische stijl probeert, val je natuurlik al snel door de mand (ik kan het weten ;-)) .  Da's niet zo erg, foutjes zijn er om uit te leren. 

* de hand met de vuist lijkt te kloppen, maar de pose zelf is redelijk onnatuurlijk.  Tip: nooit rechte lijnen in een lichaam gebruiken; armen altijd een zekere hoek geven...

* hand met emmer: overgang tussen arm en hand is niet correct.  Hier heb je de hand ook weer in 100% zijzicht getekend.  Het is altijd natuurljker van die een beetje naar voor of achter te draaien, zodat je de binnenkant (of de buitenkant) van de hand te zien krijgt, en dus extra diepte creëert...

* de emmer: grondvlak moet ellips zijn. Ellipsen hebben geen scherpe hoeken, maar afgeronde hoeken.  Als je realistisch wilt werken, moet je realistische emmers tekenen ;-)

Voila, een beetje opbouwende kritiek, hopelijk heb je er wat aan :-). Ik ben benieuwd naar je verdere evolutie...

Deel dit bericht

Link naar bericht

De modeltekening vind ik zeker okee, de verhoudingen kloppen en ook je schaduweffecten zijn goed gelukt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 11/14/2018 at 9:27 PM, lordernie said:

DSCF8836.JPG

Ik vind die tekening ook niet oké, maar wat de fout nu precies is...

Het is een kwestie van tienden van milimeters. Waarschijnlijk denken daardoor sommigen dat het van een foto of zo is overgetekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Of een dikke graphic novel maken. De tekening is zeker niet minder geslaagd dan het tekenwerk dat je vaak in van die dikke graphic novels aantreft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen