Ga naar inhoud

BlackFriday bij BallonMedia


Peter Motte

Recommended Posts

Op mijn blog vermeld ik alleen maar kortingsacties van uitgevers, niet van winkels. Ten eerste komt er anders geen eind aan, ten tweede zitten die winkels elkaar te beconcurreren met dezelfde producten en beconcurreren uitgevers elkaar met wat wel gelijkende maar toch verschillende producten zijn.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Peter Motte zei:

Vandaag begint de BlackFriday bij Ballon Media, en ik heb de indruk dat er nu meer in de catalogus zit dan in het begin van deze week.

Het is vooral merchandise.

Zie https://ballonmedia.shop/shop/

Ik zie het niet hoor. De prijzen en producten zijn niet anders dan een maand geleden. Toen heb ik de 2 jommeke boxen trouwens zelfs goedkoper gekocht als sinterklaascadeau voor mijn dochter. 14 euro per stuk.

Link naar reactie

Ik ben al geruime tijd enkele zaken in 't oog aan 't houden die ik dringend nodig heb, maar niet kan veroorloven.  Als er nu één ding is dat mij opvalt, is het dat binnenlandse Black Friday deals voor 90% valse solden zijn.  Het enige dat doorgaans veranderde, is dat de originele adviesprijs plots veel hoger is.  Ik ga de keten niet bij naam noemen, maar merk bijvoorbeeld ook dat informatica-gerelateerde items allerhande aangeboden worden zonder complete specificaties.  De adviesprijs is die van het 2018-model, maar het item in aanbieding is van 2017 of ouder.  Alleen is dat niet te achterhalen als je de kleine details niet kent.  In principe doen ze dus niets verkeerd, je moet gewoon weten wat je koopt.  Enfin, evenveel bedriegerij als bij andere solden dus.  Ook al gemerkt bij doe-het-zelf zaken, tal van items die weken geleden (zonder promotie) goedkoper stonden dan nu mét korting.  Don't be fooled, people, don't be fooled.

Bij bol.com is het momenteel wél 2+1 gratis op Suske en Wiske, Kiekeboe en FC De Kampioenen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik had gehoopt dat Yieha ook korting zou hebben op verhuren, maar dat doen ze kennelijk niet meer. Jammer, aan digitaal bezit kleven voor mij namelijk nog teveel nadelen. Maar dat zal ik wel bewaren voor een ander topic :P . 

De aanbieding van bol.com met strips zie ik trouwens niet.

 

Geen strip, wel gerelateerd: Een documentaire over Dagobert Duck/ Don Rosa bied men ook met korting aan. 

https://www.thescroogemystery.com/

Link naar reactie
4 uren geleden, De Hollander zei:

Uitgeverij Silvester doet ook aan black friday. Maar ook hier zijn heg gewoon de standaard acties die er vorige week ook stonden. 

 

DDB doet hef dan weer redelijk. Maar helaas ben ik op het moment niet geinterresseert.

Waar staan deze acties dan precies?

 

Edit: Nevermind. Bij de ene is het inderdaad gewoon de actie die er voorheen ook stond, bij de andere is er niets interessants.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Je moet de voorwaarden goed lezen:

 

Geniet dit weekend* van 20% korting bij Ballon Media

Bestel voor minstens €40

 

Aangezien je minstens 40 euro moet bestellen om de korting te krijgen, kunnen ze dus niet doorstreepte prijzen met een lagere prijzen ernaast op de site vermelden.

De korting zal bij de afrekening worden gegeven. Ze hadden dat misschien wel duidelijker op de site mogen vermelden. Dat zou een hoop ongepaste kritiek hebben gescheeld.

 

Ik ben ook eens naar de site van Standaard Boekhandel gegaan, en een groot aanbod voor Black Friday is er daar ook niet.

 

BF is bij ons een doodgeboren kindje, omdat er geen aanleiding voor is.

In de VS komt BF na Thanksgiving, een dag waarop cadeaus worden gegeven.

Winkels zitten tijdens de bevoorrading voor cadeauperioden met het probleem dat ze alles in huis moeten halen. Je weet niet vooaf wat je klanten zullen kopen, en je kunt het niet hebben dat je net dat niet hebt dat ze wel willen, en wel dat dat ze niet willen.

Dus na zo'n periode zit je altijd met moeilijk verkoopbare voorraden, en die doe je met korting weg.

 

Bij ons is zo'n periode o.a. de solden in ... januari, na kerst en nieuw.

In de VS is dat o.a. Black Friday, na de donderdag van Thanksgiving.

 

BF valt echter vóór kerst en nieuw. Winkels kunnen er dus bij ons eigenlijk niet aan meedoen. Het is meer een moment waarop tv-journaals filmpjes uitzenden om eens te lachen met mensen die aan de andere kant van de wereld wonen en waar onze journalisten toch niets van begrijpen. (ja, ik ben niet zo dol op onze onder-de-kerktoren-journalisten die meestal naar het buitenland kijken als een koe naar een trein)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...