Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
esteban²

Let's Go Digital !

Recommended Posts

Ik zweer zelf bij SAI Paint Tool. Gebruik het tekenprogramma al jaren. Vriendelijke interface, (lijkt qua layout een beetje op de oude PhShop.) en bijzonder veel mogelijkheden. Je moet er wel even handigheid in krijgen, en uittesten/instellen wat het lekkerst voor je werkt. Het programma geniet vooral in de manga scene veel populariteit. Dat komt wellicht ook omdat de bedenker van SAI een japanner is. Nagenoeg al mn digitale werk, van sketch tot hig-rendered final, doe ik met SAI. Onlang heb ik Clip Studio ook maar eens aangeschaft. Ook leuk spul, maar het gemak van SAI gaat boven dat van CS.

capmarv.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat oogt eerlijk gezegd wel een pak aangenamer, veel klaarder zo in vergelijking met Krita.  Deze ga ik ook eens uitproberen.  Dank voor de tip.  Leuke tekening trouwens. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De rechtse brushes lijken mij heel fijn.  Technisch vraagje, is het gewoonlijk dat Krita zich bij het invoeren van zo'n setje compleet de- en herinstalleert?  Die optie kon ik alvast niet uitvinken.  En zal die op deze wijze dan vorige sets die binnengehaald werden laten staan?  EDIT : Ow - Hoe kan je die brushes na installatie tevoorschijn toveren?  Ik kan ze nergens terugvinden.

Enkele brushes waar ik naar zocht, waren trouwens die van Gabriel Soares, waar ik best wel fan van ben.  Ze zijn, geloof ik, enkel voor Photoshop.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Um, dat klinkt niet juist. Hoe voer je dat setje in?

Mja. Photoshop brushes zijn niet compatibel met Krita... :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met Krita en SAI Paint ben ik nog niet bekend. Die ga ik zeker eens proberen. Zelf heb ik ook een tijd Clip Studio Paint (voorheen Manga Studio) gebruikt. Alleen vind ik het erg irritant dat je in Clip Studio alleen in RGB-modus kan werken, niet in CMYK. Althans, dat was toen ik het gebruikte. Bij het afdrukken kwam ik toen voor een aantal onaangename verrassingen te staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Awel, Yncke, ik volgde de link van de Pollomostro bundel.  Downloaden, uitpakken en installeren.  Toen begon Krita zichzelf te herinstalleren.  Van de brushes echter geen spoor.  Ik heb alles eens gedelete ondertussen en begin opnieuw, maar nu krijg ik het Pollomostro-bestand niet meer geopend.  Welk programma gebruik jij om een bundle file uit te pakken?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik pak dat niet uit. In Krita zelf: Settings > Manage Resources... > Import Bundles.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ahzo.  Done.  Maar nog steeds geen extra brushes te zien in het brush-menu.

Edit:

Ok, de brushes (inkleuring kuikentje) zijn verschenen na het programma opnieuw te starten. :) Onderstaande nog niet ...

image.thumb.png.6e3b4af311e6e4920000ef1efed5a0d2.png

Nog wat zoeken dus ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na een klein weekje prutsen in die Krita, heb ik er een dubbel gevoel bij.  Ik stuit voortdurend op errors en bugs, kleine mankementen die je altijd even moet fixen en waar (na wat op te zoeken) blijkbaar heel wat mensen voortdurend tegenaan lopen.  Dat mijn Wacom-pen voortdurend de kalibratie compleet kwijt is in het werkblad (niet in het menu) is de grootste ergernis.  Ik heb nochtans alle laatste updates / versies en al het nodige gedaan om dit te fixen, zo blijkt uit de help-pagina's. Enkel en alleen in Krita overigens, dit probleem, in geen enkel ander programma / app.  Jammer, want dit zit nokvol handige tools en leuke dingetjes die Photoshop helemaal niet heeft.  Voorlopig ben ik geneigd in Photoshop verder te werken, dat voor mij ook logischer in elkaar steekt. Een beetje tegen mijn zin, want Krita is naast ietwat onoverzichtelijk en omslachtig op sommige vlakken ook gewoon héél erg tof.  Daarover geen twijfel.  Eindeloos veel features.  Dus toch veel dank voor de link, Yncke, want ik ben niet van plan het op te geven met Krita.  Gewoon een beetje een zogenaamde tegengoesting op dit moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het spijt me dat het zo voor je loopt. Ik loop ook tegen wat bugs, maar niet van het niveau dat het tegengoesting geeft. Ik kan 't heel goed begrijpen dat als je wacom niet deftig werkt, is de leute er vlug vanaf is. :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hopelijk snel opgelost. :)  Heb fora geraadpleegd, misschien brengt dat de gouden tip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van Ditmar post op z'n Facebook-pagina zelfgemaakte 3D versies van stripcovers.  Met wel programma doe je zoiets? #leek

Deel dit bericht

Link naar bericht

Merci.  Had het ondertussen ook al gevonden.  Dit zou voorlopig enkel beschikbaar zijn via iPhone voor Facebook.  Maar de artikels hieromtrent kunnen wel al verouderd zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...