Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (1)] achtercover 8 vs. achtercover 61


nobody

[Eerste Ronde (1)] achtercover 8 vs. achtercover 61  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercovercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 08-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

8.jpg.3c76c6723772c99dcb539075f9d18c4a.j

 

Sam - De backcover van Sam weet de geest van de reeks perfect te vatten. In de achtergrond zitten tal van leuke details zoals Jan Bosschaert ze graag tekent.  Sam die contact maakt met de lezer vind ik goed gevonden, het voorkomt een koude backcover met eenvoudigweg een lijst aan albums. Het contrast tussen de rode sportwagen en de blauwe achtergrond, met de slingerende weg, werkt perfect. Knap gemaakt en aangenaam om kijken.  

Pudifar

 

 

 

B

 

5e5886a0-b5eb-012c-6a96-0050569428b1.jpg

 

 

 

Reizigers

 

Peter Motte

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Sam.  Ik moet Pudifar bijtreden wat zijn motivatie betreft.  Deze backcovertekening weet zowat alles te vatten waar het in de reeks vaak om draait.  Van de interactie met Sam (het is alsof ze met die blik de lezer vraagt om mee op avontuur te gaan) en een snelle wagen tot een duidelijke link naar de fantasie-scenes. 

De andere kandidaat kan ik helaas niet smaken, het opzet (te lezen in nominatie-topic) brengt daar geen verandering in.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Het probleem is voor mij niet dat ze de verkeerde kant opstuurt, maar dat ze ACHTEROM kijkt op een slingerende bergweg. En dat op een paar passen afstand van de afgrond. Daar rijdt ze geheid in.

Sam kennende is dat een droom of fantasiescène. Ze rijdt dus niet echt.

Link naar reactie

Bosschaert, zonder twijfel.

En ze draait niet naar rechts, ze heeft haar handen klaar om in te sturen.

Het perspectief kan inderdaad misschien beter, maar daar gaat het hier niet om. Zoals Esteban al aangeeft, nodigt deze tekening de lezer uit om mee te gaan in het volgende avontuur.

De andere achtercover lijkt meer op een handleiding om de cover te begrijpen. Die nodigt me helemaal niet uit.

Link naar reactie
16 uren geleden, esteban² zei:

Tanuki heeft gelijk wat de stuurrichting betreft. :)  De test?  Doe 't eens.  Zo draai je niet naar rechts, zo grijp je (doorgaans) je stuur om de beweging naar links te maken, in overdrijving weliswaar.

 

... of heb je net naar rechts gedraaid. Haar voorwiel lijkt dan weer wel al naar links te draaien. 🙂

Link naar reactie
Op 1/12/2018 om 14:04, Peter Motte zei:

Het probleem is voor mij niet dat ze de verkeerde kant opstuurt, maar dat ze ACHTEROM kijkt op een slingerende bergweg. En dat op een paar passen afstand van de afgrond. Daar rijdt ze geheid in.

Ach, moet in een strip alles tot in de kleinste puntjes correct zijn?

Voor mij A. Gewoon een hele mooie tekening.

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...