Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (2)] achtercover 37 vs. achtercover 17


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 09-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Descender.jpg.76506f8879720d1d66d14704c5

 

Eén van mijn laatste nieuwe aankopen: Descender vol 6 van Jeff Lemire en Dustin Ngayen. Heel filmische aanpak waarbij de gebruikte kleuren van de tekst feilloos in het ontwerp opgaan. Ondanks het feit dat er én de gebruikelijke lofbetuigingen van reviewsites opstaan én een korte samenvatting van het deel én nog wat uitleg over de auteurs geeft deze cover nergens de indruk om te druk te worden. Integendeel. Mooi.

 

Bart 01

 

 

B

 

17.jpg.e598c2c036df3b1abf4c39cfb9688c57.

 

De Marsupilami hoort er ook bij.

Zeg nu nog dat een man geen 2 zaken tegelijk kan doen...

 

knobbel

Link naar reactie

Ik kies voor A, ik vind ‘m niet mooi maar 90 procent van de Descender-pagina’s die ik zag in preview bij Image vind ik prachtig. Dan zie ook wel in dat B van het zelfde soort nostalgische/kinderlijke/vrolijke troepkaliber is als mijn eigen eerste twee nominaties (Jacobs en Jijé). Niet echt troep natuurlijk, maar behorend bij albums met een gedateerde beeldtaal, steeds moeizamer om te lezen maar helaas ook leuk om te verzamelen.      

Link naar reactie

Ik heb -o verrassing- voor mijn inzending gestemd. Dit zou echt een fantastische filmposter kunnen zijn. 😍 Zeker als je in het verhaal zit en weet dat het wezen op de cover het gene is waar al vijf delen spanning wordt over opgebouwd. De tegenstander in deze rond vind ik maar saai als backcover en de tekst is er letterlijk opgekwakt. 

21 uren geleden, Tom B zei:

Er zijn een paar dingetjes die me storen. Blauwe letters over blauwe vlek op A. 

Ik volg je wel, maar jammer genoeg ligt het wat aan de scan. Het was moeilijk om deze goed ingescand te krijgen zonder een overgesatureerd beeld op te laden. In het echt is het kleurverschil tussen beide duidelijker.

21 uren geleden, Vittorio zei:

Ik kies voor A, ik vind ‘m niet mooi maar 90 procent van de Descender-pagina’s die ik zag in preview bij Image vind ik prachtig.   

Inderdaad: prachtige art doorheen de hele descender reeks! De covers zelf zijn quasi allemaal juweeltjes en steken in feite boven deze achterkant uit.

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...