Ga naar inhoud

Het grote besteachtercovertoernooi


Yncke

Recommended Posts

Hallo geachte Repers,

 

het blad begint te vallen, de winterkou kondigt zich aan op de wind. Met andere woorden, het wordt tijd om een nieuw toernooi te organiseren! Thema van dit jaar is dat stuk van de strip dat meestal op de salontafel ligt, dat stuk waar van de strip dat je toeslaat wanneer het verhaal ten einde is, dat stuk dat je in de winkel moet helpen overtuigen om de strip te komen, dat stuk waar je als Westerse striplezer bij een manga denkt dat het verhaal begint:  de achtercover. De nationaliteit van de auteurs, de taal van de strip, het land van publicatie doen er niet toe. Maar het moet de gebruikte achterkant van een strip zijn die gepubliceerd werd. De inzending beslaat de volledige achtercover: tekeningen, tekst, barcodes, de hele santenkraam.

 

Alle inzendingen worden dan per twee tegenover elkaar gezet in een willekeurige volgorde, de verliezer valt af, de winnaar gaat naar de volgende ronde. Totdat de beste achtercover ongeslagen mag uitgeroepen worden tot de beste achtercover die ooit een strip sierde.

 

Veel plezier!

Bonte, spock en Yncke

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
10 uren geleden, The Alderwood zei:

Wat ik liever zie dan het jaarlijks terugkerende circus waarbij het meest populistische (i.p.v. ‘beste’) dit of dat van de strip gekozen wordt, is de stripquiz die vroeger georganiseerd werd. Die had tenminste inhoud en bracht de mensen samen en zorgde voor wekenlang vertier. 

Organiseer maar. 

Link naar reactie

Alleen maar half, eigenlijk. De ruggen van bijvoorbeeld de Blueberry-integrale als geheel, da's mooi om zien, de kleine figuurtjes van de Donjons zijn dan weer tof gevonden. Op dezelfde manier dat het mij opvalt hoe er patronen, tijdperken en grote categorieën zijn voor de achtercovers, ben ik wel eens benieuwd of er zo lijnen te trekken zijn in de ruggen.

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Alleen maar half, eigenlijk. De ruggen van bijvoorbeeld de Blueberry-integrale als geheel, da's mooi om zien, de kleine figuurtjes van de Donjons zijn dan weer tof gevonden. Op dezelfde manier dat het mij opvalt hoe er patronen, tijdperken en grote categorieën zijn voor de achtercovers, ben ik wel eens benieuwd of er zo lijnen te trekken zijn in de ruggen.

En hoe belangrijk zijn de ruggen niet in je stripkasten/rekken...zij bepalen het uitzicht van je verzameling

 

Link naar reactie
30 minuten geleden, bammar zei:

En hoe belangrijk zijn de ruggen niet in je stripkasten/rekken...zij bepalen het uitzicht van je verzameling

 

Als ze mooi gebleekt zijn door de zon maakt het ook niet zoveel meer uit :e007:

Misschien een leuk idee voor een nieuw toernooi. De mooiste gebleekte rug 😂

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...