Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (4)] achtercover 15 vs. achtercover 60


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

15.jpg.28dbe9c9644db026941331a9813b6436.

 

Deze backcover is van de Deense uitgave van " de zevenslaper" van Agent 327. Door de opbouw een van de meest originele backcovers die ik ben tegengekomen.

 

Rik

 

 

B

 

857501-2-The-Acme-Novelty-Library-Jimmy-

 

 

 

Boekenmagazijn

Link naar reactie

Do you know 10 people? Of course you do! Add up a half-dozen relatives, perhaps 5 neighbors, the butcher, the baker, a bicycle thief, your gang buddies, a few easily influenced ‘party girls’ from the local lower school, maybe even mom and pop - and you’ve probably even got more than 20!

 

Mijnheer Linthout, Iron Giant, help mee verdedigen! En neem 10 vrienden mee! Ze snappen het niet!

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

Geen contenders voor de eindzege hier. B is gewoonweg terug te vinden achter op alle comics uit de zilveren tijd.

A dan maar omdat Lodewijk hier toch ver buiten het gangbare durft te stappen.

Het is niet echt een achterkant uit die tijd, het lijkt er alleen wat op. 

Link naar reactie

But don’t wait. What if some other chump down the street sees this ad first? Then he’s got the block nailed and you’re fucked. So get on it, ‘man’. You don’t want to have the ‘kiss the other guy’s ass’, right?

 

Alleen al die hilarisch-gemene aanhalingstekens om 'man' .....

 

Die backcover van 327 zit trouwens vast aan deze frontcover 🤮

 

e2d06a00-9e28-012c-ed75-0050569428b1.jpg

Link naar reactie
11 hours ago, esteban² said:

Beide zijn mij volkomen onbekend maar hebben elk wel iets. Die tweede kan ik niet thuis brengen. 't Is wel niet moeilijk in te beelden dat dit een enorm grote nostalgische waarde voor iemand kan hebben, denk ik dan. Mijn stem gaat alsnog naar A, een tof idee.

Alweer zelfde redenering. Dit wordt beangstigend 🤣.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
2 hours ago, Ambreville said:

Chris Ware blijft zoiets waar je mensen van hebt die overlopen van enthousiasme en anderen die er geen fuck om geven omdat ze er waarschijnlijk te weinig van gezien hebben. Er zou eens iemand een deftige post moeten maken met een intro tot het werk van Chris Ware en wat er nu zo goed aan is. 

Het gaat hier niet over het werk van  Chris Ware, het gaat hier over een goeie achtercover.

Chris Ware integreert de peritekst volledig in zijn werk - mooiste voorbeeld is building blocks waar je zelfs geen achtercover meer hebt  ... -

Hier gaat het meer om commerciele achtercovers.  Wat werkt in de winkel, wat is catchy, wat sluit goed aan bij de inhoud/reeks, wat spreekt aan in 5 seconden ...

een 'deftige post' gaat hier echt niet helpen :)

Link naar reactie

Ik ga volledig akkoord met de stelling dat cover B grappig is wanneer je de moeite neemt het allemaal te lezen. Zeker geslaagd op dat vlak. Maar het nodigt helemaal niet uit om er aan te beginnen, naar mijn gevoel, en oogt gewoon ook niet echt mooi. Niet geslaagd in dat opzicht.

 

Het blijft hoe dan ook allemaal heel persoonlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, Ambreville zei:

Over 20 jaar is Ware vergeten, maar zullen er nog mensen vallen over bananen en zal er mee gelachen worden.

0C2345FE-3F45-413F-AB8E-F37D10D4DDFB.jpeg.85ff8bc7ff352d8db568c58026610a7e.jpeg

Nou, zolang we (Nederland) politici hebben die hardop durven beweren liever geld in carnavalsoptochten te steken dan in ‘hogere cultuur’ vrees ik dat je gelijk krijgt en blijven we een volk van luie eendjes.

 

Maar in de beste DD-verhalen komen die twee werelden wel samen. Er kan gelachen worden om de uitglijders en wie een beetje meer moeite doet kan zich ook vermaken met bijvoorbeeld de antikapitalistische subtekst.  

Link naar reactie
Op 5/12/2018 om 11:37, Vittorio zei:

Nou, zolang we (Nederland) politici hebben die hardop durven beweren liever geld in carnavalsoptochten te steken dan in ‘hogere cultuur’ vrees ik dat je gelijk krijgt en blijven we een volk van luie eendjes.

Ik zou zeggen: liever politici die geld steken in carnavalsoptochten  voor een breed publiek dan dan in de ‘hogere cultuur’ voor een beperkt groepje waar ze zelf deel van uitmaken. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Tweetie zei:

Ik zou zeggen: liever politici die geld steken in carnavalsoptochten  voor een breed publiek dan dan in de ‘hogere cultuur’ voor een beperkt groepje waar ze zelf deel van uitmaken. 

Je zou het zeggen, maar gelukkig zeg je het niet omdat het dom cultuurpopulisme is dat de leugen in stand houdt dat ‘hogere cultuur’ voor een linkse elite is.

 

Populisten houden het volk liever dom en bang en ontzegt ze liever de toegang tot kunst en cultuur. In hun voetspoor de bruikbare idioten die ongedacht precies weten van het volk wil. Carnavalsoptochten. Pardon? Een karikatuur.

 

Er zijn zat ‘gewone mensen’ die van opera houden en klassieke muziek hoor. Als je stopt daar geld in te steken, wordt het een commerciële speelbal van de rechtse elite (zoals de internationale kunstmarkt al in handen is gevallen van speculanten).     

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...